Cadar katil dikemaskan. Bantal disusun bagi nampak kemas. Dah stay kat sini sampai seminggu, takkan nak biar sepah je en katil? Tak sopan la gite.
Mama aku kat bawah, tunggu family aku kot sementara aku yang kat atas ni pulak disuruhnya kemas apa yang patut. Jadi, aku sebagai anak yang taat kepada ibu bapa, pun buat apa yang mama aku suruh. Maka, jadi cleaner jap kat sini, kemas semua benda. Blergh. Pasrah jela aii.
Kejadian semalam masih segar kat kepala otak aku. Nasib baik tak masuk mimpi. Kalau tak, taktau la aku nak cakap apa. Histeria kot.
Phone di slide. Battery tinggal 20%. Zzz iPhone ni, memang cepat je habis battery. Nak kena cakap kat papa ni, tukar phone baru. (Nampak tak permainan dia?)
Sejak semalam walaupun message berlambak kat phone, taktau kenapa, tak rasa nak balas pun message tu. Even message Aboi pun aku ignore je. Mungkin tu effect lepas kena kacau mayat idop tu kot? Terus hilang mood. Or maybe sebab baru sedar dari terbaring seminggu kat hospital ni puncanya. Hm hipotesis nombor dua cam logik sikit.
Tetiba phone dia vibrate. Unlocked.
iMessage from Aboi
Weh?! Kau dah sedar ke?!
Sent at 1/5/2018
9:45AMAik. Mana dia tau ni? Aku reply, cemana kau tau aku dah sedor?
iMessage from Aboi
Aku nampak kau read la and angah bagitahu aku.
Siot betul kau dah bangun tak bagitau.
Camni la memberSent at 1/5/2018
9:47AMHaha sorry la bro.
Nnti aku sampai rumah aku cerita lah
Aku pun banyak benda nak tnya niSent at 1/5/2918
9:50AMKau ni
Haa yela
Kau kat hospital lagi ke?Sent at 1/5/2018
9:51AMYep
Sent at 1/5/2018
9:53AMLepastu aku nampak family aku masuk dalam wad aku.
K weh aku nak gerak ni. Nanti story
ChowSent at 1/5/2018
9:56AMPhone disimpan kembali dalam poket seluar.
"Abang?"
Papa aku panggil. Aku pandang dia, dia senyum je. Aku balas balik.
"You okay?" Soalnya.
Aku senyum tiga saat. "Better than before I guess." Balas aku.
Lepastu aku nampak dua orang manusia paling kepoh kat muka bumi ni. Iaitu Adik dan Angah. Dan ada seorang lagi, Laila.
Wait, what? Laila?????
Dah kenapa dia ada kat sini pulak??
"Woi abang! Pandang apa!" Suara Angah mendahului.
"Angah, apa cakap camtu kat abang? Where's your manners?" Tegur mama. Angah just sengih je. Padan muka.
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...