"Okay, nice. Aku tak nampak pape."
Suasana hening dan gelap gelita buatkan dahi dia berkerut.
"Guys? Korang tutup mata aku ke?"
Sunyi.
"Weh! Kalau nak melawak sekarang, tak kena masa la. Hambar siot! Bukak la mata aku woi!"
Bila kali ketiga dia bercakap tapi still takda response dari sesiapa, Ben start cuak.
"Serious la! Mana korang?! Sumpah tak kelakar sia. Serious! Gelap ni siak! Aku tak nampak pape ni. Woiiiii!"
...
"...wtf!"
.....
"ABOIIIIIIIIIIIIIII??!!!!"
PAP!!
"Ouw..! Sakit lah!"
The F— siapa tampar aku?! Terus celik bhai mata. Lepas tu aku nampak muka Aboi, Laila dengan Ustaz. Dan seorang lagi. Entah siapa entah. Muka mamat tu kerek habis. Mereka semua nampak seperti baru lepas kelegaan akibat sembelit. Kecuali mamat kerek tu.
"Err okay what happened just now?" Soal aku setelah sedarkan diri. Jap, aku pengsan ke? So maksudnya aku mimpi la tadi?
"OkAy WhAt haPPEned jUSt nOW. Eh kau tau tak kau hampir nak bunuh Laila tadi?!" Soal Aboi kasar.
Kening aku terangkat sebelah. Eh eh dia ni kang, dah kenapa? Ustaz and Laila pandang aku dengan muka serba salah.
Si kerek tu still bisu. Turut pandang aku dengan pandangan, entah susah aku nak cakap cemana. Cam muka malas nak layan pun ada
"Whoa boi, kot ye pun takyah ah tiru ayat aku balik, buruk doh muka." Sumpah buruk sia. Rasa nak sepak
Aboi buat muka 'seriously?' kat aku, lepas tu dia pandang Ustaz. Tapi Ustaz cam tengah borak something kat kawan dia..? So Aboi kena palau bahahaha. So dia pandang aku balik.
Eh jap. Mamat ni cakap apa tadi?
"Kau cakap apa tadi weh?"
Aboi tarik nafas dalam, lepas tu dia hembus kuat. Okay, tu tandanya dia tengah stress. And dia tak jawab soalan aku. Okay dia dah stress gila. Tapi mengapaaaa
Aku tengah dalam keadaan confuse then tetiba je Laila bangun, lepas tu dia blah dari situ. Dah kenapa plak ni?
"Laila! Nak kemana tu?" Soal Ustaz tapi Laila terus menonong je jalan.
Aku still blur so aku hanya mampu terkebil-kebil melihat adegan ini.
"Aboi, jaga Ben sekejap. Saya pergi kat Laila. Riz kau tengokkan diorang berdua." Tak lama lepas tu Ustaz pun gone.
Aku pandang Aboi bersilih ganti dengan lelaki nama Riz tu. Kelihatan dia hembuskan nafas berat sebelum berjalan ke arah sofa.
"Weh, apa jadi ni? Aku sumpah blur—"
"Tadi kau baru je lepas cekik perempuan tu." Balas lelaki bernama Riz tadi. Dia duduk kat sebelah Aboi.
Bulat mata aku. Cekik perempuan? LAILA?!
"Okay, WHAT? Aku cekik Laila? Amende kau mengarut ni? Jap kau siapa?" Soal aku meraban
Aboi bersuara. "Betul Ben. Tadi memang kau cekik Laila."
Aku alihkan pandangan ke Aboi. Aku telan air liur. What the f...? Muka Aboi tengah serious. So maksudnya benda tu memang serious.
"Jangan risau, bukan kau yang buat semua tu. Tapi syaitan dalam badan kau tu yang buat. Tadi kau pengsan, ada mimpi apa-apa tak?" Soal lelaki bernama Riz tu lagi.
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
УжасыHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...