Kejadian ni berlaku masa tengah malam. (Duh)
Kakak sulung aku balik kampung, dekat rumah lama kami. Kira rumah kitorang tu dekat sebelah je rumah arwah opah kitorang tu. Masa tu arwah hidup lagi la. Dah lama dah jadi benda ni.Rumah kitorang tu pun sekarang dah ditinggalkan. Kira kalau kitorang nak balik kampung sekarang memang akan stay rumah opah je. Gila ko duduk rumah lama tu? Tah setan dah berlambak gamaknya kat rumah tu beranak pinak. Fuh.
Okay berbalik kepada cerita sebenar.
Kakak sulung aku tengah bergayut malam tu. Sorang pulak tu. Kitorang yang lain semua kat luar ruang tamu. Heh, suka sangat bergayut tengah malam kan? Nilah padahnya.
Telefon masa tu dalam bilik bawah. Tengah dia syok bergayut, tetiba dia cam nampak kelibat perempuan tua. Sebab kelibat tu cam berjalan bongkok, ala cam nenek kebayan tu.
Okay masa tu dia tak fikir apa apa pun lagi. Dia ingat tu opah. Tapi dia pelik jugak la, dah kenapa opah nak berjalan tengah malam ni?
Dia pandang je kelibat tu. Lama gak ah. Tapi kelibat tu just lalu macam tu depan tingkap bilik bawah tu.
Akak masa tu dah pelik. So dia letak telefon. Lepastu dia pergi jenguk ke luar.
Terkejut dia lepas tengok opah kitorang kat dalam rumah dia sendiri. Tengah tengok tv. Memang boleh nampak opah tengah buat apa masa tu sebab dia suka buka tingkap and duduk kat tingkap tu. Dengan kerusi malas.
Akak dah menggelabah masa tu. Dah macam macam dia start fikir. Kalau opah tengah tengok tv sekarang, habis yang lalu tadi tu siapa?
Takkan la opah dia laju sangat masuk rumah. Orang tua tu jalan pun perlahan.
Dia dah cuak. Dia try tengok lagi, mana tahu kelibat tu ada lagi ke. Tapi dah takda. Kelibat tu cam ghaib.
Dia dah seram. Dia tutup tingkap tu. Terus masuk tidur. Tak berani dah nak otp lagi.
Esoknya dia cerita kat mak aku. Mak aku cakap tu sama ada nenek kebayan ataupun belaan orang kampung. Takpun memang 'benda' tu saja nak tunjuk diri dia.
•Based on true story. Macam-macam lagi akak cerita kat aku masa dia duduk kampung. Dia nampak penanggal, nampak hantu galah maam macam lagi. Aku taktahu nak cerita macam mana sebab dah lupa. Heheh.•
YOU ARE READING
[REALITI] SERAM
HorrorHighest ranked #1 in Horror [10/12/16 - 24/3/18] Idk how to write synopsis actually. But basically, as you guys can see, this is HORROR story. Takda pasal cinta ke korea ke cinta monyet ke one direction lanc tu semua. Okay? Mostly reka, and ada ya...