20 Undskyld

1.5K 45 0
                                    

Jeg sumler lidt med nøglen til mit hus. Jeg er udmattet efter en hård arbejdsdag med Ella. Jeg kunne virkelig godt bruge et varmt bad og så sove 20 timer. Jeg får endelig låst den store træ dør op og Chi kommer gående med hurtige skridt mod mig. Hun tager imod min jakke og taske. "Nogen er her for at sige undskyld" siger hun og ser glad på mig. "Chi, sig til Mana jeg orker at tale med nogen lige nu" siger jeg og sætter mit hår bag ørerne. "Ikke Mana" siger hun bare og lader mig gå ind i stuen. 

Thor står og kigger på billederne der står på kaminen. Han kigger op på mig da jeg træder ind i stuen. "Hvad laver du her? Jeg har ikke overskud til at du skal snakke om forleden" siger jeg stille. "Jeg er ikke kommet for at snakke om det" siger han stille. Hans hæse stemme giver et sus igennem mig og studerer ham. "Hvad er du så kommet for?" spørger jeg lavt. "Undskylde for alt. Undskyld jeg ikke fortalte dig om min kæreste, før bagefter vi havde kysset. Undskyld jeg misbrugte din tillid, da du stolede på mig mest. Ikke mindst undskyld for at jeg ramte dig med volleyballen lige i hovedet" siger han og slutter af med et lille grin. Knuden der havde siddet i min mave, siden volley kampen løsnede sig lige så stille op. Jeg kan mærke mine øjne bliver helt blanke og min underlæbe dirre lige så stille. "Undskyld fordi jeg efterlod dig den aften. Undskyld jeg har været fjols overfor dig" siger han nu meget lavt. "Tak. Du er et dejligt menneske, det håber jeg du ved, men det du gjorde, ændre en del og jeg ved ikke om jeg vil være sammen med dig" siger jeg og bider mig i læben for at holde tårerne tilbage. "Det er dig jeg vil være sammen med!" udbryder han. Jeg kan se på ham at det gør ondt. "Jeg har brug for tid" svarer jeg ham. "Jeg vil vente for altid" hvisker han. "Du er tilgivet" siger jeg stille efter lidt tid. "Tak" svarer han. "Var der andet?" spørger jeg da jeg får styr på min gråd. "Nej, det var alt" siger han og smiler sødt til mig. Jeg gengælder hans smil og Thor begynder at gå ud i entreen. Kort tid efter hører jeg døren gå stille i. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now