28 Kongens have

1.4K 51 9
                                    

Jeg sidder bag på Thors cykel igen. Jeg har et stramt greb om hans liv, og smiler for mig selv, da vi kører ind i Kongens have. Jeg hopper af cyklen og Thor smider den i græsset. Han slår et tæppe ud og sætter sig på det. Jeg hiver en rosé vin og en pakke vindruer op af min taske og smiler stort til Thor. Thor sender mig et nervøst smil til mig. Sødt, han er nervøs over at skulle sige det til mig. "Hva så, er der noget galt?" spørger jeg sødt og tager fat i hans hænder. Han ryster stille på hovedet og ligger sig tilbage på tæppet. Mærkeligt, jeg troede han ville sige et til mig nu. Jeg tager en drue og tygger grundigt på den. 

Thor sætter sig pludseligt op og kigger mærkeligt på mig. "Er vi egenligt officielt kærester?" spørger han og piller ved græsset. Han spørger mig nu. Jeg forsøger at holde min glæde inde og virke cool. "Neeej, det tror jeg ikke" siger jeg og trækker lidt på skuldrene. "Men vi opfører os som et par, ikke?" spørger han og ser meget seriøs ud. Jeg trækker igen på skuldrene og nikker. Nu spørger han mig, jeg kan ikke vente. "Så vi burde også fortælle hinanden alt, erkende vores fejl og fortælle om vores følelser, ikke?" spørger han. Han forvirrer mig nu. "Jo?" svarer jeg. "Clara, jeg...." Han spørger nu, jeg kan ikke vente. Spørg mig, tænker jeg. "Jeg øhm.... Jeg har været sammen med en anden" siger han og kigger ned i jorden. Jeg må have lignet en taber. Mit ansigt gik fra at være jubelidiot til hjerteknust. 

Jeg lukker øjnene og tager en dyb indåndning for at holde tårerne tilbage. Jeg troede han ville spørge mig om vi skulle være kærester og sige at han elskede mig. Jeg troede vi skulle være sammen. Han har ødelagt det. 

Jeg rejser mig drastisk fra tæppet og kigger ned på ham. Jeg ryster på hovedet og går fra ham. Jeg skal ALDRIG se det svin igen. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now