52 Redet af Anthon

1.1K 33 3
                                    

Jeg ryster helt vildt. Pludseligt bliver der banket stille på døren, og den går langsomt op. Et hoved bliver stukket ind. 

Anthons synsvinkel:

Jeg spejder rundt i det lille værelse. Der er ingen Clara at se. Jeg håber ikke hun er taget hjem med Oskar. Jeg hader den fyr. Han er det største pot-hoved, og man ved ikke hvad han kan finde på at gøre. Pludselig hører jeg et snøft fra hjørnet af værelset. Clara sidder der het våd af sved. Hun ryster helt vildt. "Clara, hvad sker der? Er du okay?" spørger jeg og løber over til hende. Jeg løfter hende op i 'brudestilling' og aer samtidig hendes hår. Jeg skynder mig ud af det mørke værelse og løber ned på villavejen, hvor der heldigvis kommer en taxa kørerne. Jeg prajer den og sætter Clara og mig ind i den. 

Normal synsvinkel: 

Jeg vågner brat i et velkendt værelse. Lyset der kommer ind af vinduet er meget skarpt så jeg kniber øjnene sammen og kigger rundt i lokalet. Anthon sidder ved siden af mig i sengen. Jeg forsøger at sige noget, men min stemme er helt ødelagt og min mund klistre sammen. "Det er okay, du er hjemme hos mig" griner han. "Hvad skete der?" får jeg sagt. "Jeg ved det ikke. Jeg fandt dig bare rystende inde på værelset jeg fandt dig tidligere i sammen med ham der Oskar" siger han sødt. "Jeg vil gerne hjem" siger jeg lavt. "Jeg skal nok køre dig" siger han sødt og rejser sig fra sengen. Jeg gør det samme, bare ikke med samme sikkerhed. Mine ben under mig ryster helt vildt og kan ikke holde mig oppe. Anthon hjælper mig ned af trapperne indtil jeg godt selv kan gå. 

Vi sætter os ud i hans bil, hvor han kører mig hjem. "Tak Anthon. Tak for alt, jeg tror du redede mig" siger jeg og giver ham en krammer. Jeg stiger ud af bilen og går ind mod mit hus. Jeg stiller mig foran spejlet i entreen og betragter mit spejlbillede. Jeg tager en dyb indåndning og går op mod mit værelse. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now