77 Køreturen

1.1K 28 3
                                    

"Jeg ved ikke hvad jeg skal sige" siger Victoria lavt. "Jeg ved det heller ikke" siger jeg og lukker øjnene. "Hvad skal jeg gøre? Keep it cool? Jeg har sådan en mærkelig følelse" siger jeg. "Jeg ved det ikke, jeg har aldrig oplevet noget lignende" siger Victoria. "Jeg ved dog hvad der hjælper mod sådanne følelser. Kom, vi skifter pladser, så kører jeg dig" siger hun opmuntrende. "Vi skal ind om 5 minutter" siger jeg opgivende. "Det er ligegyldigt, vi tager bare en fritime" siger hun mens vi skifter pladser. Hun begynder at køre ud fra parkeringspladsen mens jeg kører caprioleten ned. Hun kører ud langs strandvejen og jeg lukker øjnene i et par sekunder. Jeg nyder den kolde vind der kilder mine kinder og gør dem røde.

Vi sidder længe uden at sige noget. Jeg tænker meget over situationen. Skal jeg dumpe ham? Jeg elsker ham jo ikke, eller gør jeg? Det gør jeg ikke.

Victoria skruer lidt med for musikken, "hva så? Hvad tænker du?" Spørger hun og kigger kort på mig. "Jeg elsker ham ikke, vi hygger os bare" jeg tager en dyb indåndning. "Jeg har det bare mærkeligt med hende pigen han lyver overfor" siger jeg lavt. "Du skal ikke have det mærkeligt over han lyver for pigen. Det eneste tidspunkt du skal have det mærkeligt på er hvis du lyver for dig selv" siger hun og smiler til mig. Jeg nikker. Hun har jo faktisk ret. Jeg lukker øjnene lidt igen og hun kører tilbage til ØG.

Da vi stiger ud ser jeg Thor stå ved hans bil. "Hvad laver du her? Skal du ikke være i skole?" Spørger jeg. Jeg ved godt det måske var lidt dobbeltmoralsk sagt. "Hvad med dig selv" siger han charmerende. Han smiler sødt til mig, men jeg gengælder ikke. "Jeg går tilbage" siger Victoria sødt og lidt akavet. Jeg smiler til hende og hun blinker til mig. Jeg kigger på Thor igen. "Hvad sker der? Hvorfor er du sur?" Spørger han. "Hvorfor tror du jeg er sur?" Spørger jeg stødt. Han trækker på skuldrene og smiler til mig. "Hvad har jeg så gjort?" Spørger han. "Ikke noget. Det er bare mig" siger jeg. "Clara hvad sker der?" Spørger Thor helt roligt. "Ingenting, jeg har bare brug for en pause" siger jeg lavt. "Clara, vi hygger os bare, og der er ingen der ved noget om det. Jeg troede vi var ledige til at se andre?" Siger Thor. Jeg nikker. Jeg kan faktisk godt forstå ham. Han startede jo ud med at være sammen med Sofie og så kom jeg ind i billedet. "Det har du ret i" siger jeg. Han trækker mig ind i et langt kram. Dem har jeg savnet. Jeg indsnuser hans duft og trækker mig så fra krammet og vi går sammen tilbage til ØG.

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now