62 Laura, det her er Thor

1.1K 34 7
                                    

Hun sætter sig på den ledige plads mellem mig og Ella. Jeg smiler sødt til hende og hun gengælder mit smil. Timen går i gang. Hanne, vores lærer, spørger pigen om hun ikke vil fortælle lidt om sig selv. Hun nikker. "Jeg hedder Laura og jeg er lige fyldt 17. Jeg er flyttet fra Lyngby gymnasium, men da min mor lige er flyttet til Gentofte valgte jeg også at flyttet gym" siger hun og smiler til klassen. "Godt, det er dejligt at få et nyt ansigt i klassen, Laura. Vi skal i gang med timen, slå op på side 80 om trekanter" siger Hanne og begynder at skrive en masse tal på tavlen. Da Laura ikke har nogen bog, lader jeg hende kigge med i min. Hun virker så sød.

()

Laura, Victoria, Ella, Mana og jeg sidder ude i skolegården og snakker. Vi begynder at snakke om den kommende introfest, med alle de nye første g'er. "Skal vi så ikke mødes hjemme hos mig, så kan vi gøre os klar sammen?" spørger jeg. De nikker alle og jeg giver Laura min adresse. 

Laura trækker en hæslig trøje op af hendes taske. "Skal du have den på i aften?" spørger jeg og forsøger at lyde som om den er køn. De andre piger kigger op fra al makeuppen. Laura nikker forsigtigt. "Den kan du altså ikke have på" siger Victoria stille. Jeg skynder mig ind i mit walk in closet. Jeg finder en fin top jeg aldrig bruger. "Her, den her er til dig, bare behold den" siger jeg sødt og kaster den sorte top hen til hende. "Ej, det kan jeg altså ikke tage imod. Jeg tager bare min egen på" siger hun lavt. "Nej, tag nu imod den der" siger Ella. "Ja, jeg bruger den aldrig" siger jeg sødt og begynder at sætte mit mørke krøllede hår op. Laura tøver kort, men trækker den over hovedet. "Du ser så godt ud nu!" siger jeg og laver en løs knold. 

Jeg kan se på Laura hun ikke har den bedste stil. Hun kommer måske ikke fra den mest velhavende familie som os andre piger, men hun har et kønt ansigt. Hun skal nok få god stil som os andre piger. 

Vi sætter kursen mod skolen. Vi havde misset opvarmningen hos en af drengene i klassen, så i toget deler vi alle en flaske vodka. På gentofte station står en lyshåret fyr på. Jeg kan ikke rigtigt se hvem det er. Han går ned igennem gangene, der kan jeg se det er Thor. Jeg rejser mig hurtigt og går over mod ham. Han kysser mig blidt og hilser på de andre piger. "Thor, det her er Laura, Laura, det her er Thor, min kæreste" siger jeg og kigger forelsket op på ham. De hilser pænt på hinanden og vi står af toget sammen. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now