23 Tennis

1.6K 44 7
                                    

Vi må have døset hen. Jeg vågner pludseligt af at min dør bliver åbnet. Thor vågner også af det. Min mor står i dørkarmen og kigger på mig. Hun sender mig et blik det spørger om Thor er drengen jeg ikke helt var kærester med. Jeg nikker let og Thor kigger forvirret på os. "Vil i have morgenmad?" Spørger hun så. Vi nikker begge og følger med hende.

Vi kommer ind i spisestuen og min mor har gjort alt for meget ud af det. Hun har dækket op til os tre, men der er alt for meget mad. Pandekager, frugt, skyr osv. Det hele ser så fristende ud, men jeg er ikke specielt sulten. Jeg tager lidt frugt hen på min tallerken og min mor sender et surt blik. Jeg kender godt det blik. Jeg skynder mig derfor også at tage et glas med skyr hen og et lille sip af juicen der står foran mig. "Hvor ser det dejligt ud" siger Thor akavet for at bløde stemningen op. Jeg smiler ham og tager en enkel skefuld af skyren og skubber den fra mig. Thor og min mor taler om tennis som de begge spiller. Jeg kan slet ikke finde ud af tennis, men prøver at følge med i samtalen. Jeg er ikke ude typen, så jeg er ikke særlig god til nogen form for sport. 

Jeg kigger over på Thor der sidder og bliver helt glad over min mor ved noget om tennis. Jeg sukker lidt højlydt og kigger endnu engang på Thor. Han værdiger mig ikke blik og taler bare videre med min mor. "Skal vi gå op på mit værelse?" spørger jeg sukkersødt og kigger flirtende på ham. "Ja, 2 sekunder" siger og taler videre med min mor. Jeg kigger lidt fornærmet på ham og jeg rejser mig stille. Jeg kigger endnu engang ned på ham og ryster så på hovedet. Jeg går med faste skridt op på mit værelse og sætter mig bedrøvet ved mit makeup bord. 

Jeg sidder og stener ud i luften da en hånd bliver sat på min skulder. "Hvad" siger jeg stille. "Hvorfor så sur?" spørger Thor og sætter sig ved siden af mig. "Jeg er ikke sur" siger jeg flabet og begynder at rette på min makeup. "Hvad er der så med dig?" spørger han stille. "Det ved jeg ikke? Spørg min mor, hende vil du jo hellere tale med" siger jeg spydigt og rejser mig fra stolen vi sad på. "Come on, jeg vil jo gerne give et godt indtryk" siger han. "Min mor er sku da ligeglad" siger jeg surt. "Jeg tror faktisk hellere at jeg vil tale med hende, end med dig, når du er sådan der" siger han surt og går ud fra mit værelse. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now