83 Emmerys

1K 32 9
                                    

"Jeg er ked af det. Jeg kunne bare ikke gøre det" siger han lavt. Jeg har ikke sagt noget, men kigger bare på ham. "Det er okay. Jeg forventede det ikke" siger jeg lavt. Han siger ikke noget og det samme gør han. Jeg ligger min hånd på hans knæ. "Jeg bliver nødt til at tage på arbejde nu søde" siger jeg og klapper ham lidt på låret. Jeg rejser mig og det samme gøre han. Jeg læner mig ind mod ham og giver ham en lille krammer. "Okay, vi ses" siger jeg lavt og forsvinder ud af døren. 

()

Jeg har arbejdet hos Emmerys længe nu. Den midt i Hellerup. Jeg kan meget godt lide det arbejde. det er nu meget hyggeligt. Jeg har altid aftenvagter hvilket betyder at jeg arbejder alene og der ikke er så mange kunder. Den sidste kunde er lige gået og jeg begynder at lukke ned. Jeg slukker meget af lyset rundt omkring bortset fra en enkelt lampe bag disken. Rummet er meget mørkt, men også lidt hyggeligt. Jeg slukker kaffemaskinen og låser den ene dør. Idet jeg vender mig om ser jeg en person i døråbningen. "Thor" siger jeg lavt. "Du havde ingen ret til at sige jeg skulle slå op med Sofie!" siger han vredt. "Hvad?" siger jeg forvirret. "Ja! Du havde ingen ret til det!" siger han vredt. "Du sagde du elskede mig!" siger jeg vredt. "ELSKEDE dig" siger han mere roligt. "Gå" siger jeg lavt. "Jeg var på vej" siger han og går ud af døren. Jeg stormer hen til døren og låser alle låsene på døren. 

Jeg kigger ud. Det er begyndt at regne. Typisk. Det går ligepludseligt op for mig hvad jeg har gjort. Tårerne triller ned af kinderne på mig og jeg sætter mig i en af sofaerne. Jeg gemmer mit ansigt i mine hænder og tager en dyb indåndning. Jeg samler mig og rejser mig fra sofaen. Jeg vender mig om mod døren og ser Thor. Jeg går langsomt hen mod døren og låser den op. Alle låsene går jeg igennem. Begge døre åbnes og Thor tager fat i mig og kysser mig. Et langt lidenskabligt kys. 

"Undskyld" siger han da vi trækker os fra kysset. Vi hviler vores næser mod hinanden. "Det er mig der undskylder" siger jeg lavt. "Jeg er ikke sammen med hende længere. Vi slog op for et par dage siden" siger han. Jeg smiler, "vil du prøve igen med mig?" spørger han. Jeg nikker stille og nervøst. 

Jeg elsker dig - Thor FarlovWhere stories live. Discover now