AUTHOR : Shafeeca Izyan

1.6K 19 0
                                    

#AkuGadisLiar bukan mitos. Bukan cerita saja-saja. Adapun bukan cerita tepat dari asalnya. Ia ditapis, ditukar sisinya, disamarkan, diambil bahagian-bahagian tertentu untuk plot.

Aku Gadis Liar tidak menggunakan gaya bahasa DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA. Ia hanya menggunakan bahasa pasar dan penyampaian cerita yang bersahaja.

Aku Gadis Liar ditaip terus melalui smartphone part by part. Tiada draft untuk menulis jalan cerita. Ilham semulajadi. Nak mula dari mana pun tak tahu, sebab itu the whole story sangat berkait rapat dengan pengakhiran (walaupun belum berakhir) dan pertengahan cerita.

Saya pernah berhenti menulis AGL dan pernah ditanya "bila nak sambung AGL?" berkali-kali setiap hari sampailah saya rasa rimas dengan soalan itu :) Demi Allah, saya pun tak sangka sambutan Aku Gadis Liar sangat memberansangkan. Cukuplah kalian mengenal AGL dan ambillah ibrah (pengajaran) dari dari cerita itu.

Kenapa saya wajudkan cerita AKU GADIS LIAR?

Tahukah kalian watak-watak seperti itu wujud? Bukan seorang dua yang wujud tapi terlalu ramai. Dunia ini dilihat indah. Tak ramai yang tahu disebalik keindahan dunia ini. Tak ramai yang faham Allah membolak-balikkan hati manusia. Ramai yang menggunakan lidah yang tajam untuk mengecam tapi tak ramai yang boleh diam, bertenang dan berfikir. TAK RAMAI.

Cerita AKU GADIS LIAR bukan seperti cerita novel-novel yang kalian baca. Bukan cerita orang kaya kahwin dengan orang miskin. Bukan cerita lelaki sado bercinta dengan perempuan cun. Bukan cerita anak CEO atau segala macam mengarut seperti drama Melayu waktu Maghrib. Ini cerita realiti yang di'kabur'kan. Ini realiti yang tak semua orang boleh terima.

#ShafeecaIzyan

REPOST : AKU GADIS LIARWhere stories live. Discover now