Dear Wafi,
masih ingatkah engkau dengan Sarah Adriana Binti Abdul Rahman yang telah engkau perdaya selama tujuh tahun lalu?Bertahun-tahun aku mengenali engkau, kebaikan dan keburukan engkau pun aku terima, sama seperti engkau menerima aku namun segalanya telah terbongkar dengan izin Allah SWT :)
Siapa sangka, engkau yang dilihat sebagai seorang lelaki yang baik, yang 'cool', yang sangat memahami aku, yang menjaga aku bagai menatang minyak yang penuh, yang tetap menerima aku walaupun diri engkau pernah aku khianati, rupanya engkau lagi nauzubillah min zalik.
Ya, selama ini aku bodoh mempercayai engkau. Aku tak sedar rupanya engkau telah memperbodohkan aku selama tujuh tahun perkenalan kita. Kalau aku sedar yang aku diperbodohkan, takkan sanggup aku bertahan selama itu.
Engkau nampak baik, engkau terima diri aku seadanya namun disebalik penerimaan engkau terhadap aku, engkau perdaya aku, engkau bohong aku, engkau menyembunyikan sesuatu yang aku tak tahu! Engkau 'guna' aku, engkau 'pakai' aku, manisnya mulut engkau, semuanya aku ingat.
Engkau marah dengan Uwais dan Ustaz Faiz sebagai Penunggang Agama dan perbuatan orang yang kuat agama, yang berkopiah, yang alim yang mengambil kesempatan terhadap aku namun engkau rupanya lagi 'Syaitan Nirrajim' :)
Allah beri aku pengajaran :
Jangan mudah mempercayai apa yang kita lihat walaupun GARAM pun macam rupa GULA. Semua itu DUSTA!(Sarah Adriana Abdul Rahman)
#AkuGadisLiar
#AGL
[03/12 10:42 PM] +60 17-953 8030: Sejak dia ditinggalkan, dia bertambah malu pada Tuhan. Tangisan taubat, amalan sunat dia, dia mula mendekati amalan sunnah yang dia pernah tinggalkan sebab dia sedar dahulunya dia banyak bergelumang dengan dosa. Dia juga dah mula jaga kesihatan, rajin masak masakan organik, dia mulakan hidup baru untuk sihat supaya dia mudah beribadah, dia workout, dia dance. Dance bukan sekadar hobi tapi dance antara workout menggantikan senaman."Aku nak jadi solehah dan cantik!"
monolognya.Itu dia ---
perempuan yang tak pernah mengalah untuk bangkit walaupun berjuta sakit dan perit,
Sarah Adriana Binti Abdul Rahman
dalam #AkuGadisLiarAUTHOR : Shafeeca Izyan
YOU ARE READING
REPOST : AKU GADIS LIAR
SpiritualAUTHOR : Shafeeca Izyan Kisah yang wujud . Orang yang merasainya pun wujud . Cuma banyak disamarkan . Supaya jaga aib . Perit untuk cerita kisah sebenar sendiri , even cam kita nak cerita kisah silam yang jahil kita . Begitu perit bukan ? Begitu jug...