Bölüm 6 : Akademi

5.6K 487 42
                                    

Ersa çıktığında Karmela merakını bastıramadı.

''Nasıl geçti Ersa? Seviyen neymiş?''

Ersa babasına gülümsedi ve içeride olan olayları anlattı. Ersa'nın anlattıklarını dinleyince babası gülümsedi. Aslında Ersa'nın gösterdiği yetenek seviyesinde cennet seviyesini de aşabileceğini düşünmüştü.

"Baba üst düzey cennet seviyesi iyi mi?"

Karmela karmaşık bir ifade ile Ersa'ya baktı. ''Ülkede imparator seviyesi ve üstündeki kişiler genellikle cennet seviyesinde olan insanlar, sen ise üst düzey cennet seviyesisin. Babanın gördüğü üst düzey cennet seviyesindeki kişiler insanların zirvelerindeydi."

"Ama bir şeyi unutma Ersa. Yetenek her şey demek değil. Şans ve azim de çok önemli. Azimli olduğun taktirde seviyeni yükseltebilirsin ve şanslı olursan hayatını değiştirebilecek olaylarla karşılaşabilirsin. Çoğu insan ayağına gelen fırsatı değerlendiremez. Benim oğlum akıllı olduğundan bir sorun yaşayacağını sanmıyorum. Yeteneğine güvenme ve sıkı çalış Ersa."

Karmela, Ersa'nın çalışkan biri olduğunu bilse de tavsiye verdi. Ne olursa olsun bilmesi gerekliydi. Babasının öğütlerini dinleyen Ersa içinin kıpır kıpır ettiğini hissetti. Anlam veremediği bir his vücudunu sarmalamıştı. "Babamı dinleyeceğim ve tembellik etmeyeceğim."

"Ne olursa olsun seninle gurur duyuyorum Ersa. Kendini çok yorma."

Aslında Karmela'nın Ersa'dan çok büyük beklentileri vardı. Bu zamana kadar çok fazla insanla tanışmış olan Karmela, Ersa'nın karşılaştığı en zeki çocuk olduğundan emindi. Küçüklüğünden beri zekasını ve marifetini ilk elden görmüştü. Bu nedenle onun azminin ve yeteneklerinin çok yüksek olduğunun farkındaydı. Sadece deneyim edinmesi gerekiyordu. Bu da onu özgür bırakmakla mümkündü.

''Hadi gidelim Ersa. Sana şehri gezdireyim ve kalacak bir yer bulalım. Akademi yarın sabah açılacak. ''

Baba oğul beraber şehre gittiler. Ersa merakla şehri inceledi. Şehirde genelde üç dört katlı binalar vardı ve oldukça kalabalıktı. Bazı yerler ise üst kesimdi ve girmek için belli bir yetki durumu gerekiyordu. Şaşırtıcı olan babasıyla her yere girebilmesiydi. Babasının konumunun çok yüksek olduğunu anladı.

İlk olarak şehre gelen turistlerin kaldığı pansiyonlardan birinde oda tuttular ve tekrar dolaşmaya çıktılar. Karmela, Ersa'yı çarşıya götürünce Ersa ilgiyle çarşıyı izledi. Her zaman sakin bir ortamda büyüdükten sonra karşılaştığı bu kalabalık ve görünüm onun için yeni bir deneyimdi. Kitaplarda okuduklarını ilk defa deneyimliyordu.

Çarşıda çok sayıda mağaza vardı. Kitaplar, kıyafetler, silahlar, zırhlar, iksirler, deri ve benzeri her şey satılıyordu. Karmela'nın yüzü ciddileşti.

"Ersa, sana para konusunda yardımcı olmayacağım. Senin kendi paranı kazanıp istediğini almanı istiyorum. Ancak bu şekilde gelişebilirsin."

Ersa karşı çıkmadı.

''Anladım, baba.''

Karmela çevreyi tanıtmaya başladı.

"Burası orta kesim çarşı ve burada genel ihtiyaç ürünleri satılıyor. Eğer özel bir şey alacaksan ya da satacaksan çarşının sonunda bir bina var. Adı Mor Cennet Ticaret Loncası. Neredeyse her yerde bir bayisi bulunuyor ve özel eşyalar orada bulunur."

Binanın önüne varınca Ersa binanın görkemli yapısını takdir etti. Beş katlı bir binaydı ama normal bir binanın kapladığı yerin on-on bir katı fazla yer kaplıyordu. Normal bir insan bile binanın alanında uzman kişiler tarafından yapıldığını anlardı.

Yıldızlar KralıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin