Part 96 || Mollys koncert

1K 46 9
                                    

Dagen var kommet, hvor Molly og jeg skulle til den der børnefestival. Jeg var egentligt meget glad for at jeg havde noget at give mig til, for så hvidt jeg husker, var det også dagen, hvor Marcus og Martinus skulle holde en form for koncert i Danmark, og jeg var altså slet ikke klar til at møde dem igen.

Jeg gik hen til mit skab og fandt noget tøj frem. For første gang i virkelig lang tid havde jeg lyst til at tage noget pænt på. Hvem ved, måske kommer der flotte drenge?

Det er en børnefestival... flot Olivia.

Bagefter lagde jeg noget makeup. Jeg holdt mig bare til det naturlige, da det fungerede bedst for mig. Bagefter tog jeg min denim jakke på, og så gik Molly og mig mod bussen.

Vi stod nu i køen til at komme ind til festivalen, og jeg var rimeligt bekymret omkring noget. På mange af pigernes kinder var der tegnet et symbol. Et M. Jeg prøvede at bilde mig selv ind at det stod for MGP, eller sådan hende der Mille, der vandt MGP. Men jeg var ikke sikker. Der var også mødt mange ældre piger op, end bare sådan nogle små MGP glade tøser. Jeg var ikke sikker, men folk stirrede en del, så jeg gemte mig for en sikkerhedsskyld bag mine solbriller så jeg ikke blev genkendt

"Hvem er det helt præcis der kommer i dag?" Spurgte jeg Molly, og kiggede interesseret på hende.

"Min venindeee!" Udbrød hun glad. Jeg forstod ikke helt hvad hun mente. Var hun mon blevet venner med en eller anden MGP kendis eller lignende? Jeg hev billetter frem, fordi vi snart skulle ind. Jeg tjekkede dem igennem, for at se om der stod noget med artisterne, men før jeg nåede at se det, fangede noget helt andet min opmærksomhed. Backstage Pass. Hvordan i al verden havde Molly fået fat i dem?

Jeg læste på dem. Efter koncerterne skulle man gå hen til en vagt, som så ville eskortere en backstage, hvor man så kunne hænge ud med sangerne, og få autografer. Optur eller noget?

"Kom så! Råbte Molly, da vi var kommet ind til selve koncertstedet. Det mindede mig lidt om sådan en børneversion af grøn koncert eller noget.

"Vi skal stå forrest ved blå scene!" Råbte Molly glad, mens hun trak mig med. Jeg fulgte bare med hende. At se hende så glad, gjorde også mig ret glad.

Vi stod lige op af hegnet, som ikke var særligt højt. Det var tydeligvis lavet til mindre piger det her.

"Ihh, nu kommer Baseboys!" Udbrød Molly glad med blikket klistret mod scenen. Jeg fattede nada af de der baseboys. Det var jo kun en af dem som sang? Eller havde jeg bare totalt misforstået konceptet..? Det var dog nogle vildt catchy sange. Den måtte de alligevel få!

Der var kommet mange flere hen til scenen vi stod ved. Det var de der lidt ældre fangirls. Dem med m'erne i ansigtet. Det må være fordi vi skulle høre MGP. Det var da klart derfor, blev jeg ved med at bilde mig selv ind.

"Jeg glæder mig til de næste sangere kommer på," hvinede Molly glad. Det var nok egentligt også hendes første koncertoplevelse.

"Jah så. Hvem er det da?" Spurgte jeg spændt.

"Det er..." mere nåede hun ikke at sige, før hendes opmærksomhed blev taget af en anden.

"Ada Schei!" Hvinede en pige glad. Jeg vendte mig væk fra Molly og spærrede øjnene en ekstra gang op. Foran os stod hende pigen. Hende Martinus nye kæreste.

Jeg mærkede en virkelig irritabel følelse. Det var da slet ikke fair overfor mine følelser at hun stod der lige foran mig. Eller teknisk set ikke lige foran, for der var et hegn mellem os.

Hun smilte til Molly. "Må jeg få et billede?" Spurgte Molly sødt. Ada nikkede. Efter de havde taget billedet kiggede Ada smilende op på mig. Man kunne se hun pludselig blev lidt overrasket, for hendes smil falmede en hel del, da vi fik øjenkontakt. Jeg storsmilede måske heller ikke ligefrem til hende.

"Hvad fanden laver du her?" Spurgte hun surt, og krydsede sine arme. Hun havde virkelig også fået sit bedste bitch face på må man sige.

"Jeg er her med min lillesøster... hende du lige tog et billede med, hvis du husker," svarede jeg med en sarkastisk sukkersød stemme.

"Heeelt klart, er du sikker på at du ikke er her for at prøve at vinde din lille kæreste tilbage? - For han er desværre min, så du kan godt holde dig laaangt væk," informerede hun mig om. Var det lidt en trussel?

Jeg rullede skarpt med øjnene. "Der er ikke noget jeg hellere vil," svarede jeg med et kækt smil.

"Men det er da godt at du endelig har fundet stedet, hvor du rent faktisk hører til," sagde hun med en sarkastisk glad tone og hentydede til at jeg var blandt alle de ligegyldige fans, og ikke omme bagved scenen sammen med Marcus og Martinus... Vent lidt. Hvis hun er her, er de her så også?

Mine tanker blev afbrudt af Adas irriterende stemme. "Ses," hilste hun surt, inden hun smurte et falsk smil på, og gik hen til nogle andre fans.

Hun virkede da ordentligt irriterende.

Pludselig kom der masser af lys og lyde fra scenen. Alle pigerne omkring mig skreg og maste. Jeg var virkelig bekymret for lille Molly. Det var jo direkte farligt for hende.

"Omg, det Marcus og Martinus!" Skreg pigen ved siden af mig. Jeg stivnede fuldstændigt.

//

Mon Martinus får øje på Olivia?
- Næste afsnit i morgen kl 21!<33

Det hele startede med et spil (MG)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora