"Tak ada laa." Salyna tidak percaya.
Ketiga-tiga jejaka itu hanyalah kawannya. Kawan yang selalu ada untuk menggembirakan. Dan pasti sekali ialah, tidak lebih daripada seorang kawan.
Tetapi, mendengarkan kata - kata Azzam ada juga betul. Cara dia orang melihatnya, seperti mahu terkam je. Selalu gaduh kalau pasal dia. Tapi..
entah laa.."Up to you." Azzam tidak lagi menyambung kata - kata nya.
Mereka berdua terdiam.
"Azzam I nak kena pergi dulu tau. Ada hal."
"Hal apa?"
"Adalaa."
Salyna berdiri daripada tempat duduknya, lalu bergerak meninggalkan Azzam keseorangan.
Azzam menguis kakinya sendiri. Kenapalah susah sangat buah hatinya itu mahu memahaminya.
Bunyi dering,
Tiba-tiba, dia mendapat panggilan telefon daripada seseorang. Dengan lekas, Azzam mengambik telefon bimbit nya di dalam poket belakang seluarnya.
Nombor telefon yang tidak dikenalinya.
"Hello?"
......tiada yang menjawab di talian.
"Hello?"
Sekali lagi Azzam bersuara.
"Azzam Haikal. "
Kini ada yang menjawab.
"Ye saya. Siapa ni?" Azzam menanya.
"Siapa aku kau tak perlu tahu. Yang aku nak kau tahu, aku tak suka kau hidup bahagia!" Kuat suaranya.
"Kau siapa hah?"
"Aku benci kau! Aku takkan biarkan kau hidup!!"
Tut.
Panggilan terus dimatikan. Azzam terkesima dengan panggilan yang didapatinya. Siapa la orang ni! Sedap-sedap mulut je cakap. Azzam bengang.
_______________________________________
Tidak lama lagi hari jadi Qarina dan juga abang kembar nya bakal tiba. Dia sudah tidak sabar menunggu nya. Maklum laa tak sabar nak dapat hadiah.
Ibunya sudah memaklumkan kepadanya tentang sambutan hari jadinya nanti. Ia bakal berlangsung di sebuah hotel yang tidak jauh dari rumahnya.
Walaupun kedua-dua orang anaknya sudah pun besar panjang, dia tetap mahu menyambutnya di tempat yang mewah. Maklum la dua orang tu je anak dia. Kembar pulak tu.
Qairul langsung tidak tertarik dengan apa yang dikatakan oleh ibunya, malah lebih suka menyendiri. Ibunya pula heran.
Qarina yang sudah berkali-kali memujuk Qairul bagi sama turut serta akhirnya dapat. Itu pun kena pujuk betul-betul. Kalau tak dipujuk, takkan nya di nak.
"Mommy, mommy ada hadiah tak untuk Rina nanti?" Soal Qarina penuh rasa ingin tahu.
"Ada la. Rahsia." Ujar Puan Zara.
"Cakap laa." Qarina memujuk. Lengan ibunya digoyang - goyangkan.
"Ada la." Puan Zara bermain tarik tali pula dengan anak perempuan seorang nya itu.
Qarina mengeluh panjang. Kakinya berjalan menapak meninggalkan ibunya yang lagi sibuk membasuh kain. Matanya meliar mencari mana pergi nya abang kesayangannya itu.
Terlihat Qairul yang sedang duduk termenung di buaian buai di luar. Dengan perlahan Qarina berjalan ke arah abangnya. Kakinya diperlahankan supaya tiada bunyi derapan kaki yang akan membuatkan abangnya terdengar.
"Abang!" Qarina mengejutkan abang nya itu.
Tetapi langsung tiada reaksi terkejut mahupun respon yang baik diberikan. Kini, mulut Qarina memuncung ke depan. Tanpa disuruh, dia terus melabuhkan punggungnya di sebelah Qairul.
Qairul yang merasakan ada seseorang yang duduk disebelahnya lekas-lekas menoleh. Rupa - rupanya Qarina yang lagi duduk.
"Eh, dah lama ke duduk kat sini?" Soal Qairul.
"I baru je duduk. Abang ni, kita terkejutkan dia, dia langsung tak bagi respon." Qarina seakan merajuk.
"You terkejutkan I? Bila? Tak perasan pun. "
Memang takkan perasan pun kalau diri tu asyik-asyik nak termenung je.
Fikir apa tah tak tahu la."Dah malas nak cakap." Qarina menyilangkan tangannya ke depan. Malas mahu melayan abangnya.
"Sorry." Perlahan sahaja suara Qairul.
"You ni kenapa bang? Ada masalah ke? Gaduh dengan kawan-kawan? Cuba cakap." Qarina ingin tahu apa yang membuatkan abangnya serba tidak kena."Tak la. Nothing." Kepalanya digeleng-gelengkan.
Qarina mengeluh. Apa yang susah sangat abangnya nak beritahu masalahanya. Besar sangat ke? Sampai tak boleh nak cakap?
"Ni, I nak tanya. Abang tahu tak Adrea dah balik? Bulan lepas. Now dia stay dekat Malaysia." Terkejut Qairul mendengar pernyataan adiknya.
Benarkan Adrea sudah pulang? Cepat nya. Rasa macam setahun je dia pergi belajar. Padahal dah 5 tahun.
"Seriously?Rina ada jumpa dia?"
"Nope."
"Terserempak?"
"Hm.. nope. But, mommy said, she want to see you today."
"I? Hari ni? Buat apa?" Qairul terkejut. Apa lagi la Adrea ni nak.
Bukan Qairul tidak tahu perangai Adrea tu. Suka mengedik je apabila dengannya. Tangan tu. Tak lepas nak pegang tangannya.
Dia memang sedia maklum, bahawa Adrea itu sudah lama menyukainya, tetapi dia tidak suka dengan Adrea. Kerana dia sudah menganggap Adrea itu hanya adiknya.
Lagi pula, ibu bapanya berkawan rapat dengan ibu Adrea.
"Mana la I tahu. You tanya I pula." Kata Qarina yang tidak tahu apa-apa.
"Abang malas la nak jumpa dia."
"No excuses. Lagipun dia dah on the way pergi sini. Driver dia yang hantarkan. Nanti dia nak abang bawakan dia pergi keluar.. Katanya nak pergi jalan-jalan. "Ujar Qarina.
"Oh. Sh**."
"Ha, mencarut mencarut." Qarina sudah mencubit paha abangnya kerana mulut abangnya itu cepat je keluar bahasa kesat.
"I tak nak pergi. Okey? Abang tak nak pergi. "Kini giliran Qairul pula ingin menyilangkan tangannya.
"Pergi je la. Tak elok tau perangai macam tu. Orang tu pun dah nak sampai. Dah, dah. Pergi siap sana." Qarina menolak badan abangnya.
Qairul dengan sengaja cuba mengeraskan anggota badannya. Malas betul. Kini Qarina menolak badan abangnya dengan kuat sehingga abangnya terdorong ke depan.
"Ishh. Yela."
*
*
*
*
Hy my readers! Tahun ni umo sye dah meningkat! Tahun baru... yeh!♥ tapi kan.. tahun ni sye busy.. sebab ade PT3!!!! MYGOSH!!!Kalau tngok sye tak update any bab tu.. phm2 je la.. bUsy. Yg amat!
YOU ARE READING
KISAH ANTARA KITA (HIATUS)
RomanceTajuk:Kisah Antara Kita Penulis:Nur Syazwana Izaty♥ Salyna menunggu kehadiran jantung hatinya. Dia hilang tanpa khabar. Setibanya di Malaysia,dia mendapat kebahagiaan baharu bersama neneknya. Sampailah dia menjumpai lelaki yang bernama Qairul yang...