Bab 40

58 2 0
                                    

"Oh.. actually saya nak bagi tahu awak ni, yang Azzam tak boleh pegi. Dia ada hal pula. Katanya kawan dia sakit. Dia kata sorry sebab tak boleh datang."

Kata-kata Salyna di corong telefon,dibalas dengan anggukan beberapa kali.

"Oh.. okay okay. Tak apalah. Maybe next year dia boleh datang lagi. So, awak jadi datang tak? Awak naik apa?" Soal Qairul.

"Jadi. Mesti la kena jadi. Awak dengan Qarina kan kawan saya. Kawan yang paling saya sayang. Takkan la saya tak pergi. Nanti Pak Amin yang tolong hantarkan."

Kawan yang paling awak sayang? Just kawan? Saya sayang awak lebih dari tu Salyna. Terlebih sayang. Sampai tak terkira sayangnya. Sempat hatinya itu bermonolog.

Senyum kecil terlihat di bibir.

"Oh. Bagus la macam tu. Saya tunggu awak datang tau. Kalau tak ada apa-apa lagi, saya letak ye?

"Ok. Bye."

Panggilan terus dimatikan. Qairul kembali terbaring di atas katil. Kini, bukan lagi sibuk melayan matanya yang tadinya mengantuk, tetapi sibuk membayangkan wajah Salyna yang cantik dan manis itu.

Dia tidak sabar menunggu kehadiran tuan puteri itu. Tidak sabar mahu melihat penampilannya. Mesti cantik. Macam bidadari syurga!

Senyum semakin lebar. Nasib la Azzam tu tak ada sekali. Kalau tak, banyak makan hati la namanya malam ni.

Ni, tak ada dia. Senang la sikit dia nak skodeng-skodeng Salyna. Borak banyak dengan Salyna. Semualah! Suka!

_______________________________________

"Abang! Oi cik abang! Termenung apa jerk? Sinilahh tolong I." Suara Qarina yang nyaring itu membuatkannya terbangun dari lamunan yang sudah jauh entah kemana.

Dengan lekas dia bangun dari tempat duduk. Kakinya dihayunkan laju ke arah adiknya.

"Nak tolong apa ni Rina? Kacau betul." Belakang kepalanya digaru perlahan. Malas benarlah dia sekarang ni!

"Ishh abang ni! You ni, pemalas betul la. I just nak you tolong ambilkan pek pek tisu. Susah sangat ke? Aduhai! Boleh mati I dapat abang macam you ni tau tak?" Qarina menggeleng - gelengkan kepalanya. Susah benar bercakap dengan abangnya yang sorang tu.

"Tak mati lagi pun?"

Qarina menjeling ke arah abangnya itu. Memang nak dia mati ke ape?? Ha??!!!

"So, abang nak I mati betul-betul la ni? Ha? You nak I mati?"

"Relax la, adik abang seorang ni. Jangan ambil hati sangat. I saja je. Okay? Sorry!" Lekas - lekas Qairul meminta maaf.

Dah la hari ni hari jadi adiknya, aku pulak yang buat dia marah... ish!

Qarina malas mahu melayan abangnya. Sakit hatinya layan si Qairul itu. Tangannya disilangkan ke depan. Matanya pula memandang ke tempat lain. Malas mahu melihat wajah abangnya itu.

Yang tak seberapa nak handsome.

"Rina. Ala.. sorry la. I tak sengaja la. Jangan la marah. Ala, adik ku sayang! Please don't get angry! Tak comel la you majuk macam ni."

Pipi gebu adiknya itu dicubit the-cubit. Geram betul tengok. Dengan mulut nya yang memuncung ke depan. Ui!

Qarina menepis tangan abangnya itu.

"Tak yah pegang la." Qarina masih dalam nada marah.

"Qarina my sweetie sister, please don't show your glumly face here. Today is the day that we waiting for. So, show the big smile for everyone. For our parents. For the guests. For our friends. And for me. It's our birthday party! "

Manis betul mulut Qairul berkata. Qarina tidak jadi mahu merajuk lama-lama. Kalau dengar je ayat manis abang dia ni, memang takkan jadi merajuk dia.

Kalau bab-bab memujuk memang win! Tak boleh kalah! Wajah manis bak gula itu dipandang kemas. Handsome abang dia sorang ni.

"Sorry k Rina? So, mana pek tisu tu semua?" Soal Qairul.

"Ada kat lobby." Kata Qarina. Dia sudah mula menguntum senyuman.

"That my girl. Sorry again. Okay la, abang turun dulu."

Keluar sahaja dari dewan, Qairul terus berjalan ke lif. Sewaktu dia berjalan ke lif, matanya telah menangkap susuk badan lelaki yang sedang terburu-buru memasuki lif.

Kakinya dihayunkan laju ke arah lif. Tetapi sayangnya lif itu sudahpun tertutup. Lambat 3 saat je.

Betul ke tu dia tadi? Ke aku salah nampak?

Qairul tidak begitu pasti jika itu benar lelaki yang berada difikirannya. Tidak mungkin la itu dia. Tapi mungkin juga.

Ting!

Pintu lif kedua terbuka. Dengan lekas Qairul melangkah masuk. Ditekannya butang G.

Kepalanya ligat memikirkan hal tadi.

Takkanlah silap tengok. Tu mesti dia! Ah lantak la.

Ting!

Lif sudahpun tiba di lobi hotel. Kepalanya mencari manager yang berada di kaunter. Kosong. Tiada siapa di situ. Qairul mula heran.

Mana pula pekerja ni. Makan gaji buta ker ape?

Terlihat seorang bell boy yang sedang berjalan ke arahnya. Dengan senyuman yang manis Qairul menanya.

"Ye, encik. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" Bell boy itu menanya.

Name tag yang ada pada baju bell boy itu dipandang sekilas.
Sufinur.

"Oh. Sebenarnya saya ada order pek tisu untuk majlis kat tingkat 3. Hm. Ada tak?"

"Ada ada. Sebentar ye encik. Saya ambil kat dalam stor."

"Baiklah. Ini saja kan?" Pekerja yang bernama Sufinur itu menyerahkan 2 plastik beg yang di dalam nya ada beberapa pek tisu

"Haah."

*
*
*
*
Sorry lme tak update. Sye ni da start ujian 1. Takut la.. harap lulus. Doakan sye tau♥♥

You love my story, I love you back♥♥♥

KISAH ANTARA KITA (HIATUS)Where stories live. Discover now