Hans yang sedang minum air tersedak melihat penampilannya. Dengan memakai baju tidur bercorakkan 'katak' dan beserta rambut yang serabai. Oh my god!Salyna yang perasan Hans sedang memerhatikannya dari atas ke bawah, lekas-lekas menyorok di sebalik sofa dihadapan mereka.
Qairul tersenyum melihat Salyna.
Comel betullah kau ni. Pakai baju apa-apa pun still comel. Apabila mata Salyna tertumpu padanya,dia mula mengenyitkan matanya.Eh eh? Kenapa dengan si Qairul ni? Dari hari tu asyik terkenyit-kenyit je mata.Salyna memikir.
"Salyna tak mandi lagi? Baru bangun. Dah pukul berapa ni baru nak bangun." Suara neneknya membuatkan Salyna tersedar
"Haah." Kepala yang tidak gatal digarunya.
"Kenapa awak berdua datang sini? Ade hal apa-apa ke?" Salyna menanya kepada dua jejaka itu.
Mereka berdua diam.
"Tak jawab lagi pun soalan saya?"
"Sebenarnya...
"Salyna. Kalau iya pun mandi lah dulu. Serabai tu. Bau kamu pun dah macam katak. Takkan la nak berbual dengan dia orang macam tu." Neneknya dengan pantas mencelah kata-kata Hans.Mendengar kata-kata neneknya, Salyna menjadi malu kerana dikatakan berbau seperti katak. Apa lagi menjeritlah Salyna disitu.
"Nanny!! Malulah Lyna." Dengan sambil menutup mukanya, Salyna terus berlari naik ke tingkat kedua.
Senyuman tidak lekang dibibir kedua-dua orang jejaka itu.
_______________________________________
Selepas sahaja selesai mandi, Salyna terus pergi ke almari bajunya untuk memilih baju.
Tekaknya disentuh.
"Asal tekak ni? Sakitlah." Salyna merasakan tekaknya seperti kering. Air suam yang berada di atas meja diteguk.
"Okay. It's time to choose." Salyna menyelak satu-satu pakaian yang ada dalam almarinya.
Empat pasang baju diletakkan di atas katil.
"Kuning? Taknak la terang sangat. Merah? Too much of labucci. Hijau? Like a grass. Biru? Cantik. Look casual." Dalam bab-bab baju ni lah yang susah nak dipilih. Cerewet katakan. Itu tak kena itu tak kena. So, terpaksa la pilih betul-betul.
Baju biru yang berlengan panjang itu di sarungkan pada badannya. Seluar leging hitam dipadankan bersama.
_______________________________________
Qairul tergamam melihat Salyna. Rambutnya yang lurus itu diikat. Menampakkan sisi wajah Salyna yang putih dan mulus.
Hampir meleleh air liurnya. Hans pula hanya memberikan sepenuh perhatian kepada Salyna. Seperti melihat bidadari dihadapan muka.
"Ehem." Salyna berdeham. Dia sudah melabuhkan punggungnya dihadapan dua lelaki itu. Qairul dan Hans tersedar kembali ke alam realiti.
"So, ada apa datang kat rumah saya niy? Nak jumpa Adam ke?" Salyna menanya.
Neneknya mencelah." Nak cari Adam? Buat apa? Bukannya dia orang ni kenal sangat. Alahai kamu ni."
Betul juga. Buat apa nak jumpa Adam? Mana ada kenal sangat. Ada betul juga kata-kata neneknya.
"Oh. Ye ke? Sorry. Jadi? Do you guys want to see me?"
"Yes." Qairul dan Hans menjawab.
"Nak ajak saya keluar ke?" Tembak Salyna.
"Haah." Jawab Qairul dan Hans serentak. Tembakan Salyna mengena."Boleh juga. Actually,saya pun nak keluar. Nak pergi farmasi kejap. Tekak sakit sikit. And then, nak pergi shopping sikit. Nak ke awak berdua teman saya ni?" Tanya Salyna.
"Of course." Jawab mereka serentak lagi. Mereka saling berpandangan. Mata Hans dikecilkan memandang wajah Qairul.
"Dari tadi jawab serentak. Macam dah plan saja." Kata Puan Fatimah. Senyumannya membuatkan Qairul tersengih-sengih.
Salyna hanya menggeleng-gelengkan kepalanya. "So, let's go. Pergi cepat lagi elok. Dapat lah kita lunch together." Ujar Salyna.
"Okey. I tunggu kat luar tau." Hans berjalan keluar disusuli oleh Qairul.
"Nanny nak apa-apa tak? Nanti Lyna beli. Anything?"
"It' so okay. I don't want anything. You just enjoy with the boys." Neneknya memegang bahu Salyna."Enjoy? Okay." Salyna hanya mendengar kata.
Kedatangan Qairul dan Hans mengingatkan bahawa kedua-dua mereka ada memberikannya hadiah ulang tahunnya semalam. Gelang tangan dan rantai itu dipakainya
Cantik juga gelang tangan and rantai ni. Matching.
Sebelum dia keluar dari rumah,sempat juga dia mencapai jam tangan kesayangannya yang berada di atas meja kopi.
Jam berjenama 'Seiko' itu dipandang lama. Mengingatkan memori indahnya bersama seorang lelaki bernama Azzam Haikal.
Flashback
Happy birthday to you,
Happy birthday to you,
Happy birthday to Salyna Amanda,
Happy birthday to you!Bait lagu hari jadi itu dinyanyikan oleh Azzam kepada Salyna. Hampir sahaja air matanya jatuh tetapi sempat diseka.
"Happy birthday to my dear!" Azzam orang yang pertama mengucapkan selamat hari jadi kepadanya.
Azzam seorang lelaki yang seumur dengan Salyna. Dia tinggal di Australia bersama neneknya dan menyambung pelajarannya disitu. Sejak hari itu, dia mula berkenalan dengan Salyna.
"Thank you Azzam. You is the first one who're wish me." Salyna begitu terharu.
Bahunya dipegang Azzam.
"Lyna you is the special person to me. You make my life cheerful and wonderful. I sayangkan you." Ikhlas sahaja tutur katanya.
"I love you more!" Badan Azzam dipeluk oleh Salyna. Dia mula beremosi ketika itu. Entah mengapa.
"Ok listen." Badan Salyna ditolak kebelakang sedikit supaya Azzam dapat melihat wajahnya.
"How matter what happen, I always love you. And if, one day i disappear without telling you. Will you still loving me?" Kata-kata Azzam membuatkan Salyna terdiam.
"What are saying? Kenapa cakap macam ni?" Salyna risau.
.....
End flashback.
"Salyna? Salyna?" Suara Hans membuatkannya tersedar. Dia masih lagi di dalam rumah.
*
*
*
Okey!!! Siap pun. Actually sye busy sikit. But untuk readers, sanggup wooo!!Now watak Azzam baru masuk!! Yeh! Okey make sure baca all bab tau! Nanti baru lah tahu siapa Azzam ni.
Segala comment saya akan baca..
YOU ARE READING
KISAH ANTARA KITA (HIATUS)
Storie d'amoreTajuk:Kisah Antara Kita Penulis:Nur Syazwana Izaty♥ Salyna menunggu kehadiran jantung hatinya. Dia hilang tanpa khabar. Setibanya di Malaysia,dia mendapat kebahagiaan baharu bersama neneknya. Sampailah dia menjumpai lelaki yang bernama Qairul yang...