Salyna duduk di depan meja soleknya sendirian. Penat baru sahaja pulang dari UNI.
Beg sandangnya di letakkan di tepi meja. Wajahnya ditilik di depan cermin. Comel. Cantik. Ewah, puji diri sendiri ke apa??
Suaminya Qairul belum pulang lagi. Katanya dia pulang petang sedikit kerana ada hal yang perlu dibincangkan dengan profnya.
Alah.. boringnya. Rindu pula dengan laki sendiri. Aih!!
Telefon yang ada di atas katilnya berdering. Dengan langkah yang besar Salyna terus berjalan ke arah katilnya. Itu pasti suaminya. Panggilan itu dijawab.
"Hello abang?"
Tiada jawapan daripada pemanggil. Eh, bukan suami aku ke?
"Hello? Who is this?" Sekali lagi Salyna menanya.
"Hello Salyna Amanda! Miss me?"
Keningnya sedikit terangkat. Siapa ni? Malas benar dia ingin berteka-teki.
"Siapa ni?"
Tiada jawapan."Siapa ni? Boleh tak jangan main-main." Marah Salyna.
"I'm sure you know me."
Salyna berfikir seketika. Siapa ni? Hampir seminit juga dia berfikir. T.M ke? Ya allah, dah lama kot dia tak kacau aku! Takkan la nak kacau lagi!!
"Kau nak apa ha dari aku?" Suara Salyna sedikit meninggi.
"Aku benci tengok kau bahagia. Kenapa kau bahagia hah!"
Suara garau lelaki di corong telefon itu juga sedikit meninggi.
"Apa salah aku? Kau siapa? Aku tak pernah buat salah pun dekat kau!!"
"Apa salah kau? Kau tanya apa salah kau? Kau dah lupa ke apa yang kau dah buat dekat Karmila?"
Nama Karmila itu membuatkannya terdiam. Karmila. Ya Karmila, dia amat mengenali Karmila. Dialah gadis yang pernah berkawan dengannya.
Tetapi semenjak dia berpindah ke Malaysia dia langsung tidak tahu apa yang terjadi dengan Karmila. Mereka terputus hubungan.
Tetapi apakah kena mengena gadis itu dengan lelaki ini.
"Karmila. Kenapa dengan dia? Apa kena mengena dia dengan kau? Apa aku dah buat dekat dia?" Tanya Salyna.
"Kau tunggu la! Aku akan pastikan hidup kau tersiksa macam mana yang kau buat dekat Karmila!"
"Apa yang aku da buat dekat dia?"
Berkerut-kerut sudah keningnya. Susah betul lelaki ni nak jawab."Jangan nak acah suci la pompuan."
Terdiam Salyna mendengar herdikan lelaki di corong telefon itu.
Setelah itu panggilan telefon terus dimatikan. Salyna menjadi terpinga-pinga. Siapa laki ni? Apa kaitan dia dengan Karmila?
Jantungnya laju mengepam. Terasa takut mula menyebulungi diri. Dia tidak pernah setakut ini.
Karmila. Sudah lama dia tidak dengar cerita gadis itu. Gadis yang berwajah putih pucat. Cantik seperti dirinya.
Telefon berdering membuatkan Salyna terkejut.
"Hello. Assalamualaikum."
"Hello. Waalaikumsalam." Lambat-lambat sahaja Salyna menjawab. Dia waswas. Mungkin lelaki tadi yang menelefonnya kembali.
"Hey girl. What's wrong with you? Suara macam takut je tu."
Baru Salyna tersedar. Ya, itulah suara suaminya Qairul. Bibirnya mengukir senyuman semula.
"Tak adalah. Mana ada. Bila abang sayang balik ni? Lyna rindu abang tau." Suaranya dimanjakan.
"La yeke? Rindu abang ae? Alololo. Shayang dia!" Kini suara Qairul pula yang kedengaran manja.
Tersenyum-senyum Salyna. Bagaikan di awang-awangan saja apabila dengar suara si suami.
"Lyna tahu tak yang abang sakit sangat sekarang ni?"
"Hah? Sakit. Sakit kenapa? Tak pergi jumpa doktar ke? Or buy some medicine to eat? Sakit apa ni?" Salyna risau.
"There no medicine for my illness."
"Abang! Jangan la main-main. Sakit apa ni?" Salyna panik. Sakit apa pula yang tak ada ubat ni?
"Sakit. Sakit merindui Salyna Amanda dalam diam."
"Abang ni! Suka la main-main." Marah Salyna.
Dalam hati dia sudah berbunga-bunga mendengarkan kata-kata manis suaminya.
"One more. Please don't stop."
"Don't stop? What?"
"Don't stop loving me?"
"Abang. Don't worry la. Lyna ni takkan stop mencintai abang. Abang la suami Salyna buat selamanya." Tenang sahaja suara Salyna.
Sejujurnya perasaannya terhadap Qairul semakin mendalam. Kini hanya Qairul lah yang bertakhta di hatinya. Sudah tiada lagi nama Azzam yang tertulis kemas di hatinya.
Nama lelaki itu sudah lama dipadam dalam hidupnya.
"Thanks my wife. So, sebagai ganjaran abang nak ajak Lyna pergi jalan-jalan hari ni. Nak tak??" Kata Qairul.
"Jalan-jalan? Seriously? Yeahhhh. Nak-nak!"
"Okey. Cepat pergi siap. Kejap lagi abang amik Lyna kat rumah. Pakai baju cantik-cantik tau? Tapi jangan cantik sangat takut laki lain tengok isteri abang yang cantik comel lothe ni! Jealous abang nanti!"
Sempat suaminya berpesan.
"Yelah abang sayang. Make sure abang datang cepat sikit. Lyna tukar baju kejap je ni."
"Untuk Lyna, abang sanggup bawa kereta laju-laju supaya cepat sampai rumah."
"Jangan bawa laju-laju. Nanti kalau ada apa-apa jadi macam mana?" Salyna teringat akan panggilan tadi.
" Tak pela. Abang bawa kereta slow slow. Jangan laju-laju. I think I have to take a shower first. Cause my body is a bit smelly." Ujar Salyna.
"Oh okay. Take your time."
"Lyna nak mandi dulu ye. Bye. Assalamualaikum abang sayang."
"Waalaikumsalam BS!"
"BS?"
"Waalaikumsalam baby sayang!"
Boleh gila aku kalau dia asyik mengayat gini!
"Dah la. Bye!"
Tup
Panggilan terus dimatikan. Semakin hari semakin suwit laki aku ni. Aih! Makin cair la kalau macam ni. Bole pecah jantung ni nanti.Terima kasih Ya Allah kerana kau telah temukan lelaki yang sebaik Qairul menjadi suamiku. Sesungguhnya aku bersyukur.
*
*
*
*
*
*Boring nye bab ni! Betul tak? Srsly sye tk thu nak tulis apa. Tk ada ilham pula. Sory ye klau rasa hmbar part ni.
Part ni bnyk sikit dialog. Hope anda sume tk bosan yeeeee?
Klau readers ada idea utk part seterusnya boleh la kongsi sikit ngn sye. Hahahabab..
Part ni sikit je. Sorrryyyyyyy
Vote and comment gais♥
YOU ARE READING
KISAH ANTARA KITA (HIATUS)
RomanceTajuk:Kisah Antara Kita Penulis:Nur Syazwana Izaty♥ Salyna menunggu kehadiran jantung hatinya. Dia hilang tanpa khabar. Setibanya di Malaysia,dia mendapat kebahagiaan baharu bersama neneknya. Sampailah dia menjumpai lelaki yang bernama Qairul yang...