Po večeři jsme se přesunuli zpátky do přijímacího salónu, kde si Iris nalila skleničku krvavě rudého vína a Tygris si zapálil dlouhý doutník. Nabídku obojího jsem odmítl, stejně tak Neko.
Usadil jsem se vedle svého druha na dlouhou pohovku a nervózně se rozhlížel přepychově zařízeným pokojem. Nepřekvapoval mě luxus ani do očí bijící bohatství, zkoumal jsem interiér jen proto, abych se vyhnul pohledům na mé budoucí tchýni a tchána.
Očividně si nikdo z přítomných nepotrpěl na zdvořilostní konverzaci a mě svrběl jazyk, abych se jich nezeptal, co si myslí o současném počasí, jen proto, abych narušil trapné ticho.
Neka i mě zaskočil Tygris náhlou otázkou: „Už vyšetřovatelé přišli na to, kdo se tě pokusil otrávit?"
Náhoda tomu chtěla, abych se ve chvíli položení této otázky díval na Iris. Ta sebou sotva znatelně škubla a střelila nervózním pohledem po svém manželovi. Rychle však nabyla ztracené rovnováhy a lehce upila ze své sklenice. Její reakce mi přišla zvláštní, ale přešel jsem jí, protože na téhle ženě mi přišlo zvláštní úplně všechno. Nejspíš byla jen rozhozena tím, že se někdo snažil zavraždit člena tak významné rodiny jako byla tahle.
„Ještě ne," odpověděl svému otci Neko. „Stále prošetřují několik variant. Přece jen mám několik významných konkurentů v kandidatuře do Collegia."
„Nestojíš přece jen proti kočkodlakům, ale proti všem rasám. Sám sis tenhle směr vybral. Je prošetřován někdo konkrétní nebo všichni?" ptal se dál Tygris a tón jeho hlasu napovídal, že toho ví víc než je ochoten v tu chvíli prozradit.
„Nestojím proti všem rasám. Je jen několik kandidátů, které přímo ohrožuji. Někteří jsou podezřelejší než jiní," odtušil Neko a já s ním souhlasil. Nebyli snad podezřelí úplně všichni kandidáti, nebo ne?
„Co jsem tě vždycky učil, Ussirysi?" zeptal se Tygris Neka ostře, až jsem se instinktivně narovnal v ramenou. Tygris totiž zněl jako ten nejpřísnější profesor u státnic, který vyhrožuje jediným: teď mi dáš tu nejsprávnější z nejsprávnějších odpovědí nebo tě vyliju.
„Učil jsi mě toho spoustu, co konkrétního myslíš?" vrátil mu Neko nevzrušeně a já jeho klid musel obdivovat. Asi byl zvyklý, že s ním jeho otec takto mluví, ale mně to nahánělo hrůzu.
„Při hledání motivů," upřesnil Tygris. „Co jsem tě učil, že máš udělat jako první, hledáš-li motiv?"
„Sleduj peníze," odpověděl Neko. „Přesně to jsem řekl i svému týmu, který ten incident prošetřuje."
Tygris se zlostně otočil od krbu, u kterého doteď postával a odklepával do něj popel ze svého doutníku. „Chceš mi říct, že jsi sám neprošetřil pokus o vlastní vraždu, ale zadal si to někomu jinému?"
„Ano," potvrdil mu Neko. „Já měl na starosti jiné věci. V první řadě vzpamatovat se z otravy, pak stabilizovat svou pozici, coby kandidáta do Collegia a samozřejmě vyřešit můj a Arkův vztah."
„Neuvěřitelné," prohlásil tvrdě Tygris. „Jako bys ani nebyl můj syn. Jsou jisté priority, které bys měl sledovat za každých okolností. Tak závažný útok na P'Antheru je něco nehorázného a bude to potrestáno tak, aby si to pamatovaly i následující generace."
„Víš něco, co já ne?" zeptal se ho Neko.
„Vzhledem k tomu, že ses ani neobtěžoval s vyšetřováním, tak pochopitelně ano," pokračoval stejně hrubým hlasem Tygris.
ČTEŠ
NEKO
FantasyArk je obyčejný čaroděj, který chce dostudovat vysokou školu a získat práci ve Státním alchymistickém výzkumném ústavu. Letošní volby do Collegia ho opravdu nezajímají a kandidáti už vůbec ne, na to prostě nemá náladu ani čas, studium je přednější...