Ezt a részt nem azért írom, mert nézettséget akarok, vote-okat akarok, kommeteket akarok.
Tudom, hogy sokan nem is fogjátok elolvasni. Nyilván, ennek a történethez semmi köze, nem is tartozik hozzá, de mivel ez a legolvasottabb sztorim, azaz itt van a legnagyobb esély rá, hogy a legtöbben elolvassák, ide írom le a dolgokat, amikről úgy gondolom, tudnia kell a magyaroknak is.Nem hiszem, hogy van itt olyan, aki ne tudná, mi az a koronavírus. Az már más kérdés, hogy a legtöbbünk nem tud többet róla annál, hogy halált okoz és Kínából indult...
De hát honnan is kéne tudnunk róla? A magyar hírközlés (értem ez alatt az állami adókat, oldalakat!) szar. Nem mondanak nekünk semmit. Ez olyan mint Csernobil egykor... Titkolják, hogy ne legyen pánik.
De egyszer minden kiderül. És akkor mindenki meg fogja tapasztalni a saját bőrén, hogy mit is rejt magában ez a bizonyos titok.
Én nem vagyok szakértő, nem vagyok érintett a témában (még...) és nem lehetek 100 százalékban biztos abban, hogy igazat írok.
Mégis sajnos többet tudok róla, mint sokan köztetek. Tudom, hogy a fiatal tinédzserek uralják a wattpadon, mert én is akkor kezdtem. Higgyétek el, én is csak egy fiatal lány vagyok, akinek érettségi tételeket kéne tanulnia holnapra és vennie egy normális laptopot... De hagyjuk is, itt nem én vagyok a fontos.
Sajnálom, hogy meg kell ezt tapasztalnia az emberiségnek. Senki nem érdemel ilyet, de emberek! Volt már rosszabb is.Gondoljunk a pestisre például. Na az tuti halál. A koronavírus meg egészen alacsony arányban okoz halált, de ha már itt vagyunk, térjünk is ki jobban erre.
Felülre beteszek egy videót, amiben mindenre választ kaptok. Jobb választ, mint tőlem, csak sajnos tudom, hogy még nekem is több esélyem van rá, hogy tájékoztatni tudjalak titeket, mint szegény bácsinak, aki fél óráig beszél- hozzáteszem: érthetően, viccesen és szakértő módon. Határozottan ajánlom, nézzétek meg, én kérlek erre. Nézzétek meg az egész osztállyal osztályfőnökin, vagy más órákon, hogy minél többen tájékozódjanak erről.
Nem egy koronavírus van. Több féle létezik. A mostani csak az egyik válfaja. Első jelei: láz, köhögés, izomfájdalmak, nehéz légzés, egyéb influenza szerű tünetek. Ezt követően tüdőgyulladás, nehéz légzés, majd... fulladás és halál.
Nem, nem minden esetben. Sőt az eddigi statisztikák szerit csupán megbetegedett emberek 2 százaléka halt bele a vírus okozta fertőzésbe.
Mind tudjuk, hogy milyen a magyar egészségügy. De ez is azért van, mert nem támogatja őket senki eléggé. Kezdhetném a litániát, hogy lehet, kórházat kéne építenünk stadion helyett, de nem akarok se politizálni, se belemenni bármi más témába, mert már most kétlem, hogy bárki olvasná, amit írok...
Tehát. Nincs elég ember a kórházban. Ez azt jeleni, hogy az a két százalék, mondjuk 1000ből 20 ember nem kap megfelelő ellátást, így nagyobb valószínűséggel lesz halál a végkimenetel.
Miért is van szó Magyarországról ebben a tézisben? És miért van a címben csodás hazánk neve?
Azért, mert a koronavírus itt van. Tudom, most sokan nem hisztek nekem és nem is kell, mert sajnos nem mondhatok el semmit, akkor ugyanis lehet, hogy emberek állásával játszanék. Viszont talán már holnap bejelentik nemzetközileg, hogy itt jár a vírus, így megbizonyosodhattok róla hamarosan.
Nem szeretném, ha most pánikolni kezdenétek, szülőkért kiáltani és megkezdeni az egymás gyilkolását az utolsó zacskó lisztért a Tescoban. Azt kérem mindenkitől, hogy higgadtan, ésszel álljon hozzá a témához.
Ez egy vírus, olyan, mint 100, 150 éve a spanyol nátha volt. Mindenhova elér, el fog érni és mindenhol fertőzni fog. Van, akit súlyosan érint majd és van, aki talán észre se fogja venni, mert még az is megtörténhet.
Hogy hogy lehet elkerülni, hogy megöljön minket? Egyszerű.
Erősíteni kell az immunrendszerünket. Ha valaki fogyókúrázik, éhezteti, hánytatja magát, hagyja abba. Egyen rendesen, igyon rendesen és aludjon rendesen, hogy minél egészségesebb lehessen. Együnk gyümölcsöket, szedjünk vitaminokat (ne sokat, ne többet a kelleténél, annyit, amennyit bármely más napon is bevinnénk a szervezetünkbe!) és a testmozgás sem árt. Minél gyakrabban mossunk kezet, tisztítsuk meg a telefonunkat és használjunk kézfertőtlenítőt.
Talán értelmezhetjük ezt a természet szavának is. Itt az ideje emberként viselkednünk. A társadalmunk igénytelen, gusztustalan. Figyeljünk oda a higiéniára. Ez a legfontosabb. Legyünk emberek. Nem véletlenül vagyunk megkülönböztetve az állatoktól.
Fontos, hogy
- NE pánikoljunk
- NE bántsuk az ázsiaiakat, csak mert Kínából indult a vírus. Ők is csak áldozatok. Ebben az állapotban NINCS rassz, nincs fiú, nincs lány, nincs gazdag, vagy szegény, gonosz, vagy jó. Itt beteg van és egészséges
- NE terjesszünk olyan információkat a vírusról, amiről nincs biztos tudásunk
- NE használjunk tömegközlekedést, ha lehet
- NE álljunk egymáshoz 1 méternél közelebb, ha lehet
- NE köhögjünk a tenyerünkbe, használjunk zsebkendőt, vagy a könyökhajlatunkat- együnk gyümölcsöket és zöldségeket
- mossunk kezet gyakran, használjunk kézfertőtlenítőt
- legyünk türelmesek és álljunk tiszta fejjel a témához
- minél több emberhez juttassuk el a fenti videót
- vigyázzunk a kisgyermekek és idősek egészségére még jobban
- imádkozzunk, hogy minél gyorsabban vége legyen a vírus terjedésének és minél kevesebb áldozatot vigyen magával...Nem terveztem ilyen komoly részt írni, ha még itt vagy, nagyon köszönöm, hogy elolvastad. Remélem mindenki kellő komolysággal áll hozzá a témához és hát....
Én hamarosan neki is látok fordítani a következő részt.Addig is minden jót és vigyázzatok magatokra.
200227
+ a videón a megbetegedett embereket és azoknak számait láthatjátok Január óta. pár napja tették ki a videót, ezért nem látjátok megjelölve Romániát például, ahová szintén eljutott azóta a vírus.
ESTÁS LEYENDO
FATE // vminkook // FORDÍTÁS ⚣
FanficTaehyungot bántalmazzák. Jungkook szegény. Jimin gazdag. A sors hozza össze őket és úgy látszik, végül vigaszt találnak egymásban. VMINKOOK FANFICTION készült: 2019. 06. 06 - 2020. 12. 26.