mi az a #blm?

635 45 34
                                    

mi az a #blm, vagy #blacklivesmatter? miért szól minden erről a közösségi médiákon? mi folyik Amerikában? mi közünk van hozzá nekünk?

(ha nem olvastad el a 94. fejezetet, még most tedd meg!)

a black lives matter, magyarul: "a feketék élete is számít" (talán így fordítanám le). nem nehéz alap infókat szerezni róla, de én azért egy kicsit utána néztem, hogy bővebb információt tudjak róla nyújtani nektek, mert bár minket magyarokat annyira nem érint ez, köztünk is élnek feketék és mi is emberek vagyunk, csak mint ők.

egyébként hál istennek van róla wikipedia cikk magyarul is, sőt, az index is írt róla pár cikket, szóval ott is megnézhetitek!

szóval ez az egész 2013-ban indult. gyakorlatilag ez egy olyan mozgalom ami a fekete bőrű emberek elleni bántalmazást akarja megszüntetni, a rasszizmust, ugyanis akár hiszitek, akár nem, az emberek még napjainkban is (nyíltan) rasszisták. gusztustalan. 

mit számít, hogy valakinek sötét a bőre? ugyan úgy ember... 

térjünk vissza, mert nagyon ideges leszek amikor rasszizmus, homofóbia, vagy bármi hasonló jön fel. utálom a buta embereket >:(

a korábbi eseményekről most nem fogok beszámolni, ugyanis nem tudom, korábban ki találkozott ezzel a mozgalommal, én nem, de tudnotok kell, hogy korábban is volt ilyen. mindig is volt ilyen... az egész történelem erről szól.

tehát 2020. az USAról beszélünk. volt egy rendőrbácsi, nevezzük nevén, szóval Derek Chauvin egy szép május végi napon igazoltatott három rendőrtársával. tudjátok, hogy megy ez.
valahogy pont úgy hozta az ég, hogy egy fekete férfivel találkozott össze. az utóbbi időkből sokszor láthattátok ezt a nevet, ő volt George Floyd. 

na most úgy áll a dolog, hogy azt hitték, ő az az ember, akit keresnek (hasonlított valakire, aki hamis pénzzel akart fizetni, aztán szembeszegült a rendőrökkel)
kirángatták a kocsijából, megbilincselték és lenyomták a földre. a fönt említett Chauvin konkrétan A NYAKÁRA TÉRDELT és nyolc percen át szorította. Floyd többször is elmondta, hogy nem kap levegőt. igen, videó van róla.

FIGYELEM!! CSAK AKKOR NÉZD MEG A VIDEÓT, HA ELMÚLTÁL MÁR 18 ÉVES, VAGY HA FELNŐTT ENGEDÉLYT ADOTT RÁ! 

remélem betartottad és nem nézted meg, ha nem vagy még tizennyolc... szóval Floyd többször elmondta: "I can't breath" ami azt jelenti, hogy 'nem kapok levegőt'. de kit érdekelt? 

igen. nyolc perc után George Floyd meghalt. megfulladt. egy ártatlan férfi volt csak. egy szerencsétlen, ártatlan, fekete férfi. 

az emberek értesültek erről és azonnal mindenki posztolni kezdett róla. az I can't breath jelmondattá vált és mindenhol a 'justice for George Floyd'ot látjuk.

és itt jövünk be a képbe mi.

szóval mint valószínűleg tudjátok, a bts rajongói, az armyk óriási hatással vannak arra, hogy mi "trending"-el a közösségi médiákon. teleposztoljuk a twittert, az instát és minden hasonlót olyan hashtagekkel, mint #bts #goodboyjk #btsfesta #namtiddies #taekook meg hasonlók. tudjátok, mindennel, ami aktuális. 

Agust D2. most jött ki Yoongi új albuma (ha még nem hallgattad meg, húzzál el Spotifyra!!). az armyk persze azon nyomban telehashtagelték volna vele a twittert,

DE. ekkor jött be ez az egész #blm. és itt látszik nagyon szépen, hogy bár vannak az úgynevezett 'toxic' armyk, a nagy részük még mindig jó és csodálatos ember. ugyanis abbahagyták ezt és mindenki terjeszteni kezdte a #blm hashtaget. ez az, ami a legfontosabb most és aminek mindig is a legfontosabbnak kellett volna lennie. 

egyenlőek vagyunk. ők is emberek. ne utáljunk, vagy nézzünk le mást csak azért, mert ezt látjuk másoktól. ha megtanultuk azt, hogy utálni kell őket, azt is meg tudjuk tanulni, hogyan szeressünk és fogadjunk el másokat.

2020 van. nőjünk fel. 

folytassuk még egy pár információval. 

tehát az emberek eléggé jogosan fellázadtak ezen. kitódultak az utcákra (szörnyű az időzítés erre egyébként...) és képzeljétek.

felgyújtották a Minneapolis-i rendőr kapitányságot. durva, nem?

ja és Trump. jaj. uNnDoRíTó.

ugye ő így tweetelni szokott. de hogy... akkora faszságokat, én nem is értem, hogy ez az ember hogy létezhet ilyen gondolatokkal a fejében. hogy lehet így élni? jesszus. 

jó mindegy, szóval 

"Nem ülhetek hátratett kézzel, hogy végignézzem, mi történik ezzel a remek amerikai várossal. A vezetés teljes hiánya látszódik. Vagy összeszedi magát a gyengekezű baloldali polgármester, vagy én küldöm oda a nemzeti őrséget." - fordítás az Index egyik cikkéből.

baszki. nem a várossal, vagy a polgármesterrel van a baj. hanem azzal a rengeteg idiótával az "országodban" akik megtehetik, hogy csak úgy megölnek egy ártatlan férfit A BŐRE SZÍNE MIATT.

ugh nagyon mérges vagyok. 

egyébként a 19 éve rendőrként dolgozó férfi a tömeg nyomására hármas fokú letartóztatást kapott (idk hogy ezt amúgy hogy kell magyarul mondani, vagy mi a neve, de most fogadjátok el ezt), amit általában annak adnak aki RÉSZEGEN összeverekszik egy másik emberrel és VÉLETLENÜL megöli. 

:)

szörnyű ezt látni. elszomorító. 

egy kibaszott járvány gyilkol a világon, az emberek be vannak zárva hónapok óta és ez a megoldás? szítani kell a feszültséget, embereket kell megölni csak hogy történjen már valami? 

baszki.

újra csalódtam az emberiségben. 

és akkor ott a Yoongis probléma is. de abba most nem megyek bele, mert már így is sokat írtam és nem hiszem, hogy bárki is eljutott idáig, főleg azok, akik csak hónapokkal később olvassák, mert a történet ugye sokkal fontosabb...

amúgy nem, csak úgy elmondanám. 

az emberek a fontosak. az élet a fontos.

itt most nincs fekete és fehér. 

itt emberek vannak és rasszisták.

válassz te oldalt és ne engedd, hogy befolyásoljanak. válaszd az életet, válaszd a jóságot és szeretetet. 

nőj fel és legyél egy jó ember:) szükségünk van rá.

köszönöm, ha elolvastad, menj és igyál meg egy pohár vizet. 

szeretlek <3

#blacklivesmatter

-
-
-
200531

FATE // vminkook // FORDÍTÁS ⚣Onde histórias criam vida. Descubra agora