part 59

178 8 6
                                    

ثلاثون يوم كافية للوقوع بالحب 💚

صلوا على رسول الله ♥

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

دلفت للمؤسسة الضخمة وهي تعلن بطرقات حذاءها العالي عن قدوم المساعدة القوية والسيدة الاولى بهذا الصرح الكبير.
وصلت الى مكتب مديرها ودلفت بعصبية قائلة: لقد حذرتك من قبل ان تلك الغبية لن تستطيع تنفيذ ما نريد،انها بالكاد تستطيع الوقيعة بين زين وزوجته لأن هذا يصب في مصلحتها،اما نحن،فلنذهب للجحيم.
ألفريد: انا لا أفهم ما تقصدين،برجاء اهدأي وقصي علي ما حدث.
نتالي: تلك الحقيرة مايا كشفت لزوجة زين انه تزوجها ايضا يوم زفاف زين،لذلك تم إلغاء الزفاف ورحلت قمر عن المنزل ولا احد يعلم اين ذهبت.
بالتأكيد زين سوف يلقي بمايا خارج منزله،هذا ان لم يقتلع رأسها لأنها تسببت في ابعاد معشوقته الفاتنة.
انهت جملتها الساخرة وهي تنظر لألفريد بتفرس لتستشف رد فعله عما حدث.
ألفريد ببرود: مايا لا تهمني بالأساس،لقد ارسلتها لتنفيذ خطتنا،وإن فشلت سنستعين بغيرها،ويبدو ان القدر حليفنا.
نتالي بغموض: ماذا تقصد؟
ألفريد: أرسلني جاسوسنا ليستكشف مكان تلك الطفلة،وإن وجدها،يراقبها ويوصل اخبارها لي اولا بأول.
نتالي: ماذا ستفعل؟
ألفريد: سنجعل زين عاجزا عن الانتقام.هل سينتقم من معشوقته؟
ابتسمت بخبث عندما فهمت مقصده.

........

كانوا يجلسون بالصالون العصري في ذاك القصر الفخم وكأن على رؤوسهم الطير،لا أحد ينطق،كل منهم سارح بأفكاره في وادٍ غير الأخر.
قطع هذا الصمت الغير مُجدي شكري الذي قال: يلا بينا يا دارين،انا تعبان وعاوز ارتاح احنا لينا اكتر من 24 ساعة قعدين،وقعادنا مش هيفيد بحاجة،زين راجل وواعي وهيقدر يرجع مراته.
دارين:بعد إذنك يا بابي،انا هفضل هنا الفترة دي عشان افضل جنب محمد وطنط منى.
إلتقط محمد كفها ونظر لها بإمتنان فابتسمت له بحب.
شكري: ماشي يا حبيبتي،لو احتجتي حاجة كلميني.

نهض شكري راحلا ونهض بعده أمير قائلا: احنا هنمشي ي جماعة ولو احتجتوا حاجة في اي وقت كلموني.
ثم نظر الى محمد قائلا: تعالى عاوزك.
وقف محمد وأمير و چين ودارين في حديقة القصر فقال أمير: انت عرفت زين راح فين؟
محمد:لا.
امير: زين كان شاكك في الست محاسن وطلب من الدليل بتاعه معلوماتها وعرف ان ليها بيت ف المطرية وشاكك انها مهربة قمر هناك.
محمد بعصبية: انا مش فاهم هو عاوز ايه تاني منها،مايسيبها ف حالها بقا.
أمير: محمد،انا وانت عارفين ان زين بيموت فيها ومش هيسيبها مهما حصل ولو غلط ف حقها قد كده مليون مرة مش هيسمحلها تبعد عنه.
دارين: يعني ابيه زين دلوقت ممكن يكون عند قمر؟
يعني احتمال يرجعها؟
محمد: هو اكيد عرف يوصلها،بس مستحيل يرجعها،المرة دي غير كل مرة،كلنا ظلمناها وجينا عليها،على الاقل يسيبها تبعد فترة وتحدد هي عاوزة ايه،لكن هو محتلها.
امير: عموما احنا برا الموضوع ومش هنتدخل إلا لو هو طلب كده.
محمد: انا مش هساعده ف حاجة بالعكس،انا عاوزها تبعد عشان يحس بقيمتها.
أمير بتفكير: هي مايا فين؟
دارين: متلقحة فوق في اوضة أبيه زين،دا لما يرجع احتمال يقتلها.
محمد: بتفكر في ال انا بفكر فيه؟
امير بخبث: استنى واتفرج على اخوك لما يدخل ال WWE.
محمد: ماهو باين ف وشك.
أمير: سيبك مني،انا عاوزك تبعد نادين عن مايا على قد ما تقدر.
محمد باستغراب: ليه؟
أمير: لأن مايا بتستغل ان نادين ساذجة وبتستفسر منها عن أي حاجة تخص اخوك و مراته،ونادين بتجاوب بحسن نية.
محمد: فهمت.
أمير: احنا هنمشي وكلمني لما زين يرجع.
محمد: اوك.

ثلاثون يوم گافية للوقوع بالحب حيث تعيش القصص. اكتشف الآن