ثلاثون يوم كافية للوقوع بالحب ♥
صلوا على سيدنا ونبينا محمد 💗
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
بعد ان اتضح كل شيء وانكشفت الأسرار وهدمت آماله بإصلاح علاقتهما، ظل جالس على المقعد وهو يضع يديه فوق رأسه بإنهيار وعينيه اصبحت كتلة من الجمر.
دلف الى المنزل شكري ودارين بعد ان هاتفهم محمد واخبرهم بما حدث فاضطر شكري للاعتذار من المدعووين وادعى انه تم تأجيل الزفاف لظروف طارئة تمر بها العائلة، رغم الهمهمات والإدعاءات التي بدأت من المدعووين وبالتأكيد لن يمر الأمر مرور الكرام على الصحافة.
دلف بعدهم امير و چين و نادين.
كانت سهام تجلس على احد المقاعد تبكي وتنتحب بسبب ما فعلته بابنتها ورحيلها من المنزل ولا يعلمون اين ذهبت.
شكري: ايه ال حصل يا زين؟
دارين: فين قمر ي جماعة، طنط سهام بتعيط ليه؟
محمد: زين طلق قمر، وقمر خلاص، سابت البيت ومشيت ومنعرفش راحت فين.صعقوا مما قاله محمد فاقترب امير من زين وامسك بقميصه الملقى ارضا وجذب زين بحدة ليقف وهو يهتف به بقوة: قوم، يلا إلبس وروح دور على مراتك.
نظر له زين وعيناه حمراء كالدم ويبدو انه على وشك الانفجار فاحتضنه امير قائلا: فوق ي زين، لازم تصلح الغلط ال حاصل ده وترجع مراتك لحضنك. ولا هتسيبها تروح لغيرك.
لاحظ نظرات الشر التي ازدادت في عيون زين ففهم انه وصل لمقصده فأكمل قائلا: انت دلوقت طلقتها وبعد كام شهر هتخلص شهور عدتها ، يعني ممكن تتجوز في اي وقت، الله اعلم يمكن تقابل حد يحبها ويتجوزوا بسرعة وان.......
لم يكمل حديثه بسبب اللكمة التي تلقاها من زين جعلته يرتد للخلف وسقط على ظهره.
صدم الجميع من فعلة زين الذي اخذ قميصه ومفاتيحه ورحل مسرعا كأن هناك شبحا يطارده، بعد لحظات استمعوا الى صوت احتكاك اطارات سيارة زين وخروجه من القصر مسابقا للريح.
ابتسم امير رغم الألم الذي يشعر به وهي يضع رأسه في احضان چين الجالسة به ارضا فقالت بهمس: ماذا قلت له حتى يفعل بك هذا؟
امير بخبث: لا شئ، فقط ايقظت الوحش الذي بداخله، والذي لن يعود إلا وفي يديه زوجته........
عند محمد و دارين
محمد: دارين انا.. مش هينفع يعني نعمل...
دارين مقاطعة: انا عارفة انت عاوز تقول ايه ومقدرة الظروف ال بتمر بيها، انا مش عاوزة حاجة من الدنيا، كفاية عليا اني بقيت مراتك وعلى اسمك.
قبل محمد رأسها قائلا: ان شاء الله الظروف دي تتحل وهعملك احلى فرح.
احتضنته دارين قائلة بحب: انا مش عاوزه حاجه غير اني ابقا جمبك.
محمد بشرود: انا قلقان اووي على قمر ومش عارف ممكن تعمل ايه او تروح فين؟خايف تعمل ف نفسها حاجة. وال قالقني اكتر رد فعل زين، شكله مش في وعيه خالص.
دارين: عندك حق، دا يدوب ابيه امير قرب منه ضربه بوكس شوهله وشه.
محمد: ان شاء الله خير، هتتحل.
.....
كانت منى تحاول تهدئة سهام قائلة: متقلقيش اكيد زين مش هيسمح انها تبعد عنه، صدقيني هيرجعها هنا تاني وهيردها لعصمته.
سهام ببكاء: ازاي بس ي منى، احنا كلنا جرحناها وظلمناها، واكتر واحد زين، انا كنت غلطانة لما وافقت على جوازهم من الاول.
منى: متقوليش كده، خلي عندك ثقة في زين وان شاء الله هيرجعهالنا بخير وسلامة.
سهام: يارب، احميلي بنتي.
.......
أنت تقرأ
ثلاثون يوم گافية للوقوع بالحب
RomanceI fell in love with you not for how you look, just for who you are. ❤