Derrick yatalak oldu ve dükalık işleri Judith'e devredildi. Doğrudan yönetime dahil olmak yerine, ağabeyi Vinsen yardımcı oldu.
Günler geçtikçe Derrick'in ten rengi solgun bir hal aldı, ta ki artık kendine gelemeyecek ve tam anlamıyla bilinçli kalamayacak hale gelene kadar.
Küllenmiş solgun tenine bakan Judith, bunun onun cezası olduğunu hissetti. Şimdiye kadar pek çok kadını ağlatmış ve karısı Judith'i birkaç kez başkalarının önünde gülünç duruma düşürmüştü.
Başkalarının ahını almanın aheste aheste çıkacağı söylenmedi mi? Açıkça Derrick'in durumu buydu.
Yatağından kalkamayan kocasına baktığında, bir Vikont ailesinin derinden aşık olduğu ve bu hale gelmeden önce kendine gelmediği genç hanımı hatırladı.
Silvia Wirell.
Kocasını nasıl bu şekilde yakaladığını merak edecek kadar meraklandıran kadın.
Sylvia Wirell, Derrick düştüğünden beri tek bir mektup bile göndermedi. Ve tahmin ettiği gibi, gelecekte bile mektup falan göndermeyecekti.
Evliliklerinin aileleri birbirine bağlayan bir iş olduğu ne kadar söylense de, başkalarının önünde verilen bir rehin olduğu için hala önemli bir ilişkiydi.
Aslında yüksek sosyetede kocası tarafından sevilmeyen bir eşin hor görüldüğü söylenirdi ama Derrick'in aldattığı dedikodusu yüzünden Judith'in kanını kaynatacak aşağılanmalar yaşadı. Böyle bir toplumsal algıya ek olarak, onun için, zinanın yasal olarak ciddi bir suç olduğu bir yer olan Tireur İmparatorluğu'nda açıkça evlilik dışı ilişkilere sahip olması, kişinin kendi namusunu çöpe atmakla eşdeğerdi.
Bu yüzden Judith, Sylvia Wirell ile görüşmelerini saklamadığı için Derrick'e kızgındı ve aynı zamanda Sylvia Wirell'in kocasına mektup gönderemeyeceği sonucuna vardı.
"Merak ediyorum, şu anda ne düşünüyor?"
Raporlara göre, Derrick her gün Silvia'ya son derece pahalı mücevherler ve süslü elbiseler sunmaya devam etti. Sevgisini sadece porsiyonlarla ifade etmedi, bunu tek bir gün bile atlamadan yaptı. Buna bakan Judith, doğal olarak, dukalık ailesinin hala varlıklarının olmasının şaşırtıcı olduğunu düşündü. Başkalarının gözünde, sevdiğine, onun için canını vermeye hazır olacak kadar içtenlikle bağlı bir insandı.
"Onun bir enayiden farkı yok."
Silvia onları gerçekten sevmiş ve kabul etmiş olmalı. Ona göre her şey güzel ve gizemliydi çünkü başkente yeni taşınmıştı ve şimdi İmparatorluğun en iyilerinden biri olan bir Dük ona aşıktı ve onu bırakamadı. Ne kadar daha iyi olabilir?
Böyle bir mutlulukla sırılsıklam olmuşken, onun "evli bir adam" olduğu gerçeği aklını karıştırmamış olmalı.
"Komik bile değil."
Sanki çoktan ölmüş gibi gözleri kapalı kocasına boş boş bakan Judith kahkahalara boğuldu.
Ondan benzer bir beklentisi kalmamıştı. Derrick'e karşı en ufak bir beklenti içinde olmayalı uzun zaman olmuştu. Birlikte geçirdikleri ilk gece onu terk ettiği gün paramparça olmuştu. Sürekli evlilik dışı ilişkileri, düşük beklentilerinin kalbinde kor gibi yayılan ateşli bir nefrete dönüşmesine neden oldu.
Birkaç gün önce köşkte, gelen rahibin sözleri, durumunun 'lanet' gibi olduğunu söyledi. Kimliği bilinmeyen karanlık güçler hayatını kemiriyordu. Şimdiye kadar sadece başlarını sallayan doktorların aksine, ayrıntılı bir açıklamaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...