73

183 12 0
                                    

"Gerçekten lanetli olup olmadığını hala bilmiyorum."

"Ama tıpkı senin söylediğin gibi, kocamdaki semptomların aynısı bende de var."

İnanması son derece güç olan bu durum sırasında sesi hafifçe titriyordu. Derrick bunu fark etti ve hemen elini tuttu.

Judith yavaşça gözlerini kapadı ve sonra açtı.

Artık uzak bir geçmiş gibi gelen o günün anıları tekrarlandı.

Doktorun şaşırtıcı bir şekilde teşhis koyamadığı kısa bir koma. Koma halinin üzerinden bir gün bile geçmeden, hiçbir şey olmamış gibi bilincini geri kazanan kocası. Ancak birkaç gün sonra hastalandı ve sonunda soğuk bir ölümle karşılaştı... Kocası, Derrick Vaisil.

Bu benim de başıma gelecek miydi?

Kocasının ölümünün onu bu şekilde sarsacağını hiç düşünmemişti. Derrick Vaisil'in kurumuş bir ağaç gibi soluşunu ve sonunda çöküşünü her hatırladığında, kendini içinden çıkılmaz bir bataklığa saplanmış gibi hissediyordu.

Judith sonunda yerini bulduğunu düşünüyordu. Hayatının yüklerinden kurtulduğuna ve sonunda olmayı arzuladığı gerçek Düşes olduğuna inanıyordu. Kocasının ölümü, pişmanlık duyduğu varis sorununu bile çözmüştü.

Üzerine titrediği tüm o hayaller ulaşılabilecek gibi görünüyordu ama şimdi, geçmeyi arzuladığı kapı yüzüne kapanmış gibi hissediyordu. Elinde tuttuğu her şey bir serap gibiydi...

"Judith!"

Etrafta gezinen altın rengi gözleri o kadar titriyordu ki Derrick onun omuzlarını sıkıca kavradı. Gözleri buluştuğu anda, parlayan kırmızı kıvılcımlar yüzünden Judith'in görüşü bulanıklaştı.

"Kendine hakim ol. Henüz hiçbir şey onaylanmadı. Bu senin de kocan gibi kesinlikle öleceğin anlamına gelmiyor."

Bilinci bulanıktı ama Derrick'in derin sesi kulaklarına keskin bir şekilde girdi.

"Ve her şeyden önemlisi, bunun olmasına izin vermeyeceğim."

Bir zamanlar onun için bir dayanak noktasıydı. Rüzgârlar ve sınavlar ne kadar sert olursa olsun yerinden oynamayan bir kaya gibiydi ve ona istikrar hissi veriyordu.

Ama şimdi, onun sert sesinin bile çok az etkisi vardı. Korku ve dehşet, onu bütünüyle yutmaya hazır bir şekilde derinlerden yükseliyordu. Gerçekten, kaç kişi yaklaşan ölüm karşısında sakin kalabilirdi ki?

Hayır. Ölüm korkutucuydu ama bundan da öte, o kan kırmızısı gözbebekleri omuriliğini ürpertmeye ve düşüncelerini felç etmeye devam ediyordu.

"Şu anda durumun... Biraz dinlensen iyi olur."

Kalp atışları endişe verici derecede dengesizdi. Bunu gören Derrick dikkatle bir yere baktı. Judith, karanlık korkunun ortasında bir bebeği korur gibi bilinçsizce karnını tuttuğunu fark etti.

Onu bir battaniyeyle örttükten sonra elini alnına koydu. Zihnindeki kaos ve karmaşa nedeniyle uyuyamayacağını düşünmesine rağmen, alnını okşadıkça yavaş yavaş uyuşukluk çöktü. Bu doğal bir etkiden çok yapay bir etki gibi görünüyordu, muhtemelen büyüsünden kaynaklanıyordu.

Gözleri yavaşça kapandı.

Ortaya çıkan karanlıkta, sanki başlangıcı işaret ediyormuş gibi kan kırmızısı bir ışık yeniden titredi.

* * *

Judith boş gözlerle yatağın üzerinde duran yemeğe baktı.

İmparatorluk'ta yetenekleriyle tanınan bir şef tarafından titizlikle hazırlanan yemekler, yenmeyi talep eder gibi görünen aromalarıyla inanılmaz derecede iştah açıcı görünüyordu. Ama her zamankinden daha az iştahı vardı. Hatta yemeklere bakmak bile midesini bulandırmaya yetmişti.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin