Saat öğlene yaklaşıyor.
Judith arabadan indi ve yukarı baktı. Kubbe şeklindeki çatıdan çaprazlama parlayan güneş ışığı gözlerini kamaştıracak kadar yakıcıydı. Elleriyle bir tente oluşturarak binaya baktı ve sonra sessizce uzaklaştı. Eşlik eden şövalyeler ayaklarını ağır ağır hareket ettirerek onu takip ettiler.
İmparatorluk Sarayı'na her gün bir sürü insan girip çıkıyordu ama kütüphaneye giden koridor ıssızdı, muhtemelen kimsenin orada işi olmadığı için. Sadece Judith'in ve ona eşlik eden şövalyelerin sesi ara sıra duyuluyordu.
Güvenlik çok sıkıydı çünkü İmparatorluk Sarayı Kütüphanesi'nde yazarın sokağında bulunan sıradan kitaplardan İmparatorluk'ta tek olduğu söylenen nadir kitaplara kadar her şey saklanıyordu. Salona girdikten sonra beş kattan oluşan kütüphaneye ulaşmak için iki kapıdan geçmeniz gerekiyor.
Her kapıyı koruyan muhafızlar ona sert gözlerle bakıyordu. Yine de, Vaisil Dükalığı'nın ailesinin isim levhasını kontrol ettiklerinde, hemen ona nezaket gösterdiler. İki ağır kapıdan geçtikten sonra Judith nihayet kütüphaneye ulaştı.
Tam içeri adım atacaktı ki, arkasından çarpan bir pencerenin mide bulandırıcı sesini duydu.
"Sadece kimlikleri onaylanmış olanlar girebilir."
Arkasını döndüğünde, muhafızların kendisini takip etmeye çalışan şövalyeyi engellediğini gördü. Judith'in koruması bunun ne tür bir saçmalık olduğunu sorar gibi kaşlarını çattı. Soylu hanımlar genellikle malikâneleri dışında her yerde yanlarında bir koruma bulundururlardı. İstisna yoktu.
Ancak Judith bugün ilk kez İmparatorluk Sarayı kütüphanesini ziyaret ediyordu ve kütüphane içinde bir refakatçisinin bile olamayacağını bilmiyordu. Bunu bir kenara bıraksa bile, gereğinden fazla sert davranıyor olabileceklerini düşündü. En azından bir kişinin daha içeri girmesine izin vereceklerini düşünüyordu.
Derinlemesine düşünecek zaman yoktu. Birbirlerine ters ters bakan adamların ruh hali alışılmadıktı. Judith hemen elini kaldırdı çünkü burada yaygara koparırsa daha kütüphaneye giremeden girişiminin başarısızlıkla sonuçlanacağını hissediyordu.
"Efendim, lütfen burada bekler misiniz?"
"Şey, Madam, eğer tehlikeli bir şey olursa..."
"Sadece benim gibi kimliği tespit edilmiş insanlar olacak, bu yüzden endişelenmeyin."
Şövalye Judith'in iknası karşısında isteksizce başını salladı. Judith içeri girdi ve onu sanki endişeliymiş gibi kılıcının kabzasıyla oynarken bıraktı. Kapının yanında oturan kütüphaneci onun varlığını hissetmiş ve ona yardım etmiş gibiydi.
"Merhaba. Hangi kitabı arıyorsun?"
Judith ona yaklaşırken kısa bir süre düşündü. Şeytan kelimesinden hemen bahsetmek şüphe uyandıracak gibi görünüyordu çünkü bu yaygın bir konu değildi. Kelimelerini seçtikten sonra nihayet temkinli bir şekilde ağzını açtı.
"Hiç dini kitap var mı?"
Kütüphanecinin bakışları hızla Judith'in başından ayak parmaklarına doğru kaydı. Sonra başını hafifçe eğdi. Nereden bakarsanız bakın, Judith mütevazı bir soylu hanımefendiye benziyor, ancak yüzü sanki onun neden dini bir kitap aramak istediğini bilmiyormuş gibi görünüyor. Çok geçmeden, yüzünde bir gülümsemeyle transından geri döndü ve mevcut konuya odaklandı.
"Size rehberlik edeceğim. Beni takip edin."
Kütüphaneci hızlı adımlarla yürüyor ve güzel konuşuyordu. Bunlar çoğunlukla kibar sorulardı, bu yüzden Judith de aynı şeyi yaptı ve herhangi bir rahatsızlık belirtisi göstermeden basitçe cevap verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...