35.BÖLÜM

2.4K 71 2
                                    

Sosyal dünyada, Düşes'in Derrick ile olan ilişkisinden bahsetmek, tükenmez bir ateş gibi lezzetli bir lokmaydı.  Sosyal dünyada beklenmedik bir şey olduğunda gittikçe ortadan kaybolurdu.  Ama bir süre sonra anka kuşu gibi yeniden doğardı.

"Artık hediyeleri saklayacak bir yer yok.  Kalanlarla ne yapmalıyım?"

Son birkaç gün gerçekten çılgınca geçti, bu yüzden Judith bunu tamamen unuttu, ama yeterince yer olduğundan emindi.

"Kendim kontrol edeceğim," uşak onu ek binaya götürdü.

Ana binadan farklı olarak, gönderilen her şeyle dolu ek bir depo vardı.  Ve gerçekten özgürce adım atmak imkansızdı, aileler tarafından pek çok hediye alındı.  Hediyelerin onu yok gibiydi.  Judith kollarını kavuşturdu, etrafına bakındı ve kafası çok karışık görünüyordu.

Tüm hediyeler Dük'ün iyileşmesiyle ilgili içten bir sevinçle gönderildi, bu nedenle zorunlu bir yanıt vermesi gerekiyordu.  Yani şimdi bu Judith'in unutmayı başardığı başka bir baş ağrısıydı.  Ayrıca cenazeye katılanlara teşekkür yazıp teşekkür etmek gerekiyordu.  Ve çay partisi bu konuda yardımcı olabilirdi.

Çay partileri, imparatorluk hakkındaki söylentiler için gerçek bir toplanma yeridir.  Sarayda bile tüm sohbetler kadınların çay partilerine indirgenir.  Gerçek bir savaş alanı haline gelirdi.  Ve Judith, kişiliğinin ve özel hayatının etrafındaki sonsuz skandallardan son derece acı çekmişti.

Ama şimdi Düşes bu yılan toplanmalarından hoşlanmasa da durumdan faydalanması ve İmparatorluk hakkında tüm bilgileri alması gerekiyordu.  Çay partisinde, Hannibal olabilecek potansiyel adaylar hakkında ilginç şeyler öğrenebilirdi.  Derrick hala konaktan ayrılmamıştı, herhangi bir resepsiyona katılmadı, bu yüzden çift ondan herhangi bir bilgi alamadı.

Judith sadece bazı kanıtlar bulsa bile büyük, tam teşekküllü bir hikaye oluşturabilirdi.

Judith elindeki davetiyeye bakarak, "Yakında bir çay partisi vereceğim," dedi.  Başka bir yere gitmesi gerekip gerekmediğini bilmiyordu çünkü sadece kendisi için yararlı olduğunu düşündüğü kişileri davet edebiliyordu.

Her durumda, çay partisi bir taşla iki kuş vuracaktı: Judith en azından biraz bilgi öğrenecek ve cenazede hazır bulunanlara ve hediye gönderenlere teşekkür edebilecekti.

Çay partileri düzenlemek Düşesler için ortak bir şeydir.  Ancak Judith bunu sadece evliliğin ilk iki ayında yaptı ve sonrasında sadece diğer önemli kişilerin davetlerini kabul etti.

Kız, tüm potansiyel konukların bir listesini yapmaya karar verdi.  Çok sayıda düşünce başını döndürdü: Düşes uzun zamandır böyle bir şey yapmıyordu, bu yüzden kendini tamamen uygunsuz hissetti, birkaç dakika için işini erteledi.

Her şeyden önce, kendi tercihlerine göre bir liste yaptı ve Judith, sadece bir teşekkür mektubu göndereceği kişiler hariç, hediye gönderenleri hesaba katmayı unutmadı.  Genellikle çay partisinin büyüklüğü beş ila otuz kişi arasında değişiyordu, ancak çok sayıda misafirle Judith, herkese zaman ayıramayacak, iletişim kuramayacak ve önemli bir şey öğrenemeyecekti.  Bu nedenle bu sayıyı on ikiye düşürdü.

Ayrıca Düşes, sır saklamayı sevmeyen, ancak sadece dürüstlük uğruna bir toplantıya gelenleri listesinden hemen çıkardı.  Sadece en son dedikoduları tartışarak konuşmayı kolayca ve doğrudan destekleyenlere ihtiyacı vardı.  Bu tür insanlar Judith'e iğrenç görünse de, artık onlarsız yapamıyordu.

Bunlar arasında imparatorluğun yürüyen bilgi bürosu olarak adlandırılan Markiz Dyer vardı.  Başlangıçta toplum üzerinde büyük bir etkisi olmadı, ama şimdi çok şey değişti.  Öğrendiği haber, bir ırmak gibi bütün asil hanelere hemen yayıldı.  Ve çoğu zaman söylenenlerin doğru olduğu ve basit, asılsız söylentiler olmadığı ortaya çıktı.  Bu yüzden Marchioness faydalı olabilir.

Madame Dyer'ın katıldığı çay partileri laik insanlar arasında popülerdi.  Bu Judith için hem artı hem de eksi olabilirdi.

Davetiyeler birbiri ardına gönderildi.  Judith de bayanlardan cevap almak için hızlıydı.  Ve Madam Dyer cevap veren son kişi oldu.  Düşes zarfı dikkatlice açtı, ama neyse ki Markiz daveti kabul etti.

Nihai liste üzerinde anlaşmaya varıldıktan sonra çay partisi için hazırlıklar sona erdi.  Çok uzun bir süre sonra, Judith nefes nefese yatağa düşmeye ve uykuya dalmaya hazırdı.

Sonunda çay partisinin günü geldi.

Hava önceki günlerin aksine olumlu ve güneşli geçti.  Tanıdık olmayan arabalar birer birer malikaneye doğru geldi. Parlak ışıkla yıkanan demir kapılar bir süre ardına kadar açık kaldı ve misafirleri bekledi.  Derrick'in cenazesinden bu yana ilk kez bu kadar uzun süre açıldı.

"Beni davet ettiğiniz için teşekkür ederim Düşes," kızlar Judith'e teşekkür ettiler, ancak gecenin ev sahibesi onlara karşı bariz bir antipati ifade etti.

En son gelen, asil kişiyi simgeleyen bir trompet görüntüsüne sahip bir arabaydı.  Markiz Dyer ve hizmetçisiydi.

"Uzun zaman oldu hanımefendi."

"Evet, cenazeden bu yana ilk kez," Judith Markiz'le günlük hayatta hiç karşılaşmak istemedi ve bunun bir daha olmayacağını ummuştu.

Düşes geriye dönüp baktığında, bu kadar kısa sürede gerçekten iyi bir iş yapıldığını anladı.  Göğsünde neşeli bir duygu çiçek açtı.  Judith masanın başına oturdu ve hizmetçiler birer birer lezzetli atıştırmalıklar getirdiler.  Çay iştah açıcı, harika kokuyordu.  Şekerlemeler masayı doldurdu.

Judith konuşmaktan korksa bile, hanımlar gevezelik etmeye, ona ne olduğunu ve nasıl hissettiğini sormaya başladılar.  Düşes bu ilgi karşısında şok olmuş gibi yaptı.  Bir konu birbiri ardına değişti.

Evli kadınlar birbirlerinin aile hayatı hakkında konuştular.  Ve dedikodunun ana konusu, bir ay önce İmparatorluk Sarayı'nda düzenlenen ziyafetti.  Akışı takip etmek ve konuşmayı sürdürmek Judith için zor değildi.

"Düşes, yakın zamanda İmparatorluk Sarayı'nda olduğunuzu mu söylediniz?"

Bir sürü gözün üzerinde olduğunu gören Judith sakince çayını yudumladı ve cevapladı:

"Evet."

"Dük ile geldiğini de duydum?"

Asil bayan bir gülümsemeye başladı.

Judith, Derrick ve ilişkileri konusunun er ya da geç ortaya çıkacağını biliyordu ama bunun bu kadar ani olmasını beklemiyordu.  Kalbi müthiş bir hızla çarpmaya başladı.

"Doğru, Majesteleri ile tanışmak için bir araya geldik," diye başını salladı Judith, zarif bir şekilde gülümseyerek ve olanlarla pek ilgilenmiyormuş gibi davranarak.

"Biliyorsun, kocanın da arabaya binmen için sana yardım ettiğini duydum..."

Judith, Sylvia ile tanıştığı gün gerçekten korkmuştu ve Düşes hareket edecek güce sahip olmadığında Derrick onu gerçekten destekledi.  Kız nereye giderse gitsin onu izleyen gözlerden korkuyordu.

Gülerek, Düşes sakince cevap verdi ve söylentiyi doğruladı:

"Kocam bileğim burkulunca beni destekledi," bu kısmen doğru olsa da, Judith bunun bu durumda en iyi versiyon ve en iyi mazeret olduğu sonucuna vardı.

Sakin cevabı duyan kadınların ifadeleri ise bambaşkaydı.  Bazıları buna inandı, diğerleri inanmadı.  Bununla birlikte, bilgiden şüphe duymayanlar bile gerçekten şok olmuş görünüyordu, çünkü tüm İmparatorluk Dük'ün ailesindeki anlaşmazlığın farkındaydı.

Ve kimse Derrick'in bunu karısına yapacağına inanamadı.

"Dük çok mu iyi oldu?"

Judith, böylesine külfetli bir soru gelene kadar en kötünün geride kaldığını düşündü.  Bu sefer, Dyer Markiziydi.  Etraftaki hanımlar bu kadar arsız ve doğrudan bir konuşma tarzına şaşırdılar ama bir cevap bekleyerek merakla Judith'e baktılar.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin