59

229 11 0
                                    

Judith öfkesini ifade etmek için başını çevirdiğinde, görüş alanında bir şey parıldadı. Bir an için gözlerine inanamadı. Yanlış görmüş olmalıydı. Judith bunu inkâr etti ama kalbi çoktan uzaklara düşmüş ve donmuştu.

Gezinen gözler Sylvia'nın boynunun yakınında durdu. Derrick'in hediyesi olduğu belli olan elmas bir kolye, güzel, beyaz boynunun ensesinde lüks bir şekilde parlıyordu.

Judith onu zaten bir kez uyarmıştı. İmparatorluk Sarayı'nda son karşılaştıklarında o kolyeden bahsetmiş ve Sylvia ile kocasının ilişkisini sert bir dille eleştirmişti. Ayrıca bir devlet memuru olarak her şeyi bildiğini de ima etti.

O anda, kolyeyi gururla takarak ziyafete katılan Sylvia Wirrel'in bu sözleri duyduktan sonraki solgun ve kaskatı yüzünü hatırladı.

"Ne yapacağız?

Elbiselerin tesadüfen üst üste geldiğini varsaysalar bile, o kolyeyi nasıl yorumlayacaklardı? Judith ilk kez bu kadar şaşkınlıktan dilinin tutulmasının nasıl bir his olduğunu anladı. Boğazında sıcak bir şeyler yükseldi. Kolyenin kimliğinin öfke olduğunu anlamak onun için hiç de zor değildi.

Judith yüzünü çarpıtmamak için kendini zor tuttu. Etrafında birçok göz vardı. Eğer burada soğukkanlılığını kaybederse, Derrick'in bastırmayı başardığı skandal bir kez daha alevlenecekti. Üstelik bu, İmparator'un doğum günü ziyafetiydi ve her zamankinden daha fazla sayıda soylu vardı. Burası bir anlık hatanın ömür boyu sürecek bir kahkahaya dönüşebileceği dikkatli bir yerdi.

Gizlice derin bir nefes alırken, Derrick Vikont'a kurnazca sordu,

"Daha önce ailenize yatırım yapmış mıydım?"

Derrick kollarını kavuşturduğunda bir yüzleşme atmosferi yaratıldı.

Her ne kadar neşeli bir tepki beklemese de Vikont Wirrel, Derrick'in kendisine en ufak bir iyilik hissi vermeyen tavrı karşısında terlemişti. Yüzüne bakmakta olan Derrick yavaşça ağzının kenarını kıvırdı. Bir şekilde kasvetli görünen bir gülümseme hiçbir zaman iyiye işaret gibi görünmedi.

"Sanırım geçmişte kötü yaralanmış bir gözüm vardı."

Söylediği tek kelimeyle etraflarındaki sessizlik bozuldu. Resmi bir ortamda, özellikle de bir kutlama toplantısında bu şekilde saldırgan bir dil kullanmak iyiye işaret değildi.

Judith onun neden bahsettiğini ya da kendi iradesiyle konuşup konuşmadığını bilmeden kolunu tuttu. Ancak Vikont Wirrel, Derrick'in sözleri karşısında saldırıya uğramış gibi aşırı derecede kıpırdandı. Bu kadar utanması ve duygularını düzgün bir şekilde gizleyememesi, bu tür durumlara alışık olmadığını gösteriyordu.

Vikont Wirrel tam ağzını açmak üzereydi, muhtemelen bir bahane uydurmaya çalışıyordu. Muhafızlar ikinci kata çıkan merdivenlerde sıralandılar ve aynı anda ritim ve işaret boyunca sırtlarını döndüler. Trompetin sesi, coşkulu hareketlerle birlikte güçlü bir şekilde çınladı. Farklı yönlere sürüklenen misafirlerin gözleri sahanlığın üstündeki altın kapıya odaklanmıştı.

Sonunda kapı yavaşça açıldı ve kırmızı pelerini ve altın tacıyla İmparator Killiton içeri girdi. Yaptığı her şeyde kendinden emin olmasına rağmen, bugün tavrı çok daha kendinden emindi.

Tüm soylular ellerini göğüslerinin bir tarafına koyarak eğildiler. Killiton kendisine nazik davranan insanlara bir göz attı. Onunla göz göze gelmekten korkan Judith de herkes gibi bakışlarını hızla indirdi. Başının tepesi sanki biri ona bakıyormuş gibi sıcak hissetti ama fark etmemeye çalıştı.

Birden Judith'in aklına Vikont Wirrel geldi ve yan tarafa baktığında onun Sylvia'yı da yanına alarak çoktan oradan ayrıldığını gördü. Vücudu halsiz görünse de hareketleri inanılmaz derecede çevikti. Derrick'le daha fazla konuşmayı kaldıramayacağını tahmin etmiş gibiydi.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin