Buketi tuttu ve hemen ikinci kattaki ofise yöneldi. Her zamanki gibi kapıyı çalmadı. Judith kapıyı çarparak açtı ve içeri girdi.
'O sen miydin?'
Devlet işlerine odaklanan Derrick, onun ani rahatsızlığı karşısında hoşnutsuzdu ve kaşlarını çattı.
"Ne?"
'Bu buket. Bu senin sipariş ettiğin şey.'
Derrick onun tuttuğu buketi fark etti ve onun yüzü anında bir şeylerin ters gittiğini düşündüren bir ifadeye büründü. Ama kısa süre sonra her zamanki görünümüne geri döndü ve yavaş yavaş ayağa kalktı. Judith ona yaklaşırken ona bakarken kollarını kavuşturdu.
''Sanırım bir ilişki yaşamak istiyorsun ve aynı zamanda imajına da dikkat etmek istiyorsun, değil mi?'
Daha ne olduğunu anlamadan önünde duran Derrick, onun alaycı sözlerini duyunca daha da kaşlarını çattı.
'Ne?'
Judith, köşke bir buket gönderilmesini istemesinin sebebinin, başkalarına sadık bir koca gibi görünmek istediği için olduğunu düşünmüştü. Bugünlerde artan popülaritesi nedeniyle fiyatları artan Merson Çiçekçi'de zorlukla rezervasyon yaptıran ve karısına bizzat bir buket veren tutkulu bir koca gibi görünmek istiyordu.
Ancak onun yüzünü ve kaşlarının çattığını görür görmez bu düşünceler sallanmaya başladı. Derrick onun düşüncelerini kolayca anladı ve küçük, kontrol edilemez bir kahkaha patlattı. Sonunda Judith'in elinde tuttuğu buketi ondan çalıyormuş gibi aldı.
'Bunu sana vermeyi planlamıyorum.'
Derrick buketi göğsüne dayadı ve masanın kenarına doğru yürüdü. Çok geçmeden çekmeceyi açtı ve içinden bir şey çıkardı. Çalışma odasına giren bir ışık huzmesiyle aydınlanan bir kolyeden başkası değildi. Karanlık bir yerde olsa bile parlak bir ışık yayacakmış gibi görünen bir elmas kolye.
'Sevdiğim kişiye vereceğim bir hediye.'
dedi Derrick, kolyeyi buketin içine yerleştirerek.Judith, konuyu açar açmaz "sevdiğim kişinin" kim olduğunu anladı. En iyi ihtimalle iki gün önce Silvia Wirell ile aralarındaki bir sorun yüzünden tartışmışlardı. Yani şu anda bahsettiği kişi kesinlikle o olacaktı, Silvia Wirell.
'Sana hediye gibi bir şey vermemin imkanı yok.'
Derrick'in ağzı, sanki onun içini kışkırtmaya kararlı bir insanmış gibi, sadece ısırıcı sözlerle doluydu. Onun niyetinin gayet iyi farkında olmasına rağmen, Judith bu sefer her zamanki gibi sakin davranamadı. Şu anda, buketin onun için olduğunu düşünerek hayallerinden utanarak aklını kaçıracak bir durumdaydı.
O günün olayı, onu her hatırladığında sadece sinirlendiren ve acıtan bir anıydı. Judith bu hoş olmayan anıyı bir kenara atmak için başını salladı. Gözlerini baktığı çiçek bahçesinden bile ayırdı.
Ve o anda koridorun köşesinden döndü. Hafızasını silmeye kendini kaptırmış, karşı taraftan kimin geldiğini fark etmemişti bile.
"Kya!"
Birbirlerine çarptıkları an, Judith neyse ki duvarın kenarına tutunmayı başardı ve düşmekten kaçındı, bu sırada diğer kişi — güm — aşağı yuvarlandı. Bulanık görüşü anında netleşen Judith, kendi aklından ürkerek devrilen ve onlara elini uzatan kişiyi gördü.
"İyi misin?"
"Evet evet…"
Köşenin karşı tarafından yürüyen kişi genç bir kadındı. Kadın, başına ne geldiğini bilmiyormuş gibi şaşkın bir ifade takındı ve Judith'in elini tuttu, sersemlemiş ve kafası karışmıştı. Ayağa kalkmasına yardım eden Judith, o anda bakışlarını bir yere odakladı. Spesifik olarak, kadının boynunun ensesiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...