56

241 12 0
                                    

Judith'in İmparatorluk Sarayı Kütüphanesi'ni ziyaretinden tam üç gün sonra, İmparatorluk Sarayı'ndan bir davetiye geldi. İçeriğin Judith'in her zaman gördükleriyle aynı olduğu aşikâr olmasına rağmen, nedense açmaya korkuyordu. Davetiyeye sinirlenen Derrick onun için açtı ve içeriğini okudu. Üzerinde sadece bir hafta sonra verilecek büyük bir ziyafetin davetiyesi vardı ve çiftin isimleri yan yana yazılmıştı.

"Her zaman böyleydi ama ilk kez gitmekten bu kadar nefret ediyorum."

Genelde ziyafetlerden nefret ederdi ama bu sefer özellikle öyleydi. Nedense Judith'in içinde her an buranın onu boğacağına dair huzursuz bir his vardı.

"O zaman gitmeyeyim mi?"

"Eğer gitmezseniz, İmparatorluk emrini reddettiğiniz için tutuklanacaksınız."

Bunu gülümseyerek söylemişti ama şaka değil, samimiydi. Üstelik Judith üç gün önce doğrudan Killiton'dan bir davetiye almamış mıydı? Tekrar görüşmek istediğini söylediği kelime 'kesinlikle' kelimesini bile içeriyordu. Demek ki bu ziyafete katılmazsa İmparator'a itaatsizlik etmiş sayılacağı açıktı.

"İnsanlar tam bir baş belası."

Uzun süredir insan ilişkilerine şahit olmasına rağmen Derrick onun endişelerini tam olarak anlayamıyordu.

Bir şeyi yapmak istiyorsanız yaparsınız, yapmazsanız da yapmadığınız gibi yaşarsınız. İnsanoğlu diğer insanların sinirlerini ve ilgisini gerçekten önemsiyordu. Eğer Derrick böyle yaşasaydı, o kadar yorulurdu ki, tüm uydurma şeyleri bir kenara bırakırdı.

Judith sanki onun düşüncelerini kolayca okumuş gibi belli belirsiz gülümsedi.

"Eğer şeytan gibi yaşasaydık, düzen ve saflıktan yoksun bir kaos dünyası haline gelirdik."

"En azından bu eski moda dünyadan daha iyi."

Serbest bırakılan birinin yakalanması, başlangıçta yakalanan birinin serbest bırakılmasından daha zordur. Derrick birdenbire hayat düzeninde sıkı bir çerçeveye sahip olduğu için mevcut durumu sıkıcı ve sinir bozucu buluyordu. Bu onun iradesi değil, hatta daha da fazlası, çünkü sırf onun isteği üzerine öfkelenmezdi.

İstese istediği gibi davranabilirdi, ama bunu yapmaması Judith'i düşündüğünün bir kanıtıydı.

Judith hizmetçinin getirdiği çayı demlerken ona baktı.

Davetiye gelmeden önceki üç gün boyunca kütüphaneden ödünç aldığı Şeytanın Kökeni'ni okudu. Killiton'un dediği gibi, şeytanların en belirgin özelliği kırmızı gözleriydi. Bu noktaya kadar bir inandırıcılık var, ama... Sorun şu ki, diğer içeriğin o kadar inandırıcı olup olmadığını bilmiyor.

Kitapta şeytanların kökenleri, özellikleri, kullandıkları büyüler ve zayıflıkları sıralanıyordu. Judith okuduktan sonra bile hikâyenin kökenini bilmiyordu, bu yüzden atladı. Önemli olan, yaratılış nedenleri ne olursa olsun, şeytanların karşısına çıkmasıydı.

En dikkatle baktığı şey ise şeytanın zayıflığıydı. Uzun süre tantum ağacının köklerinden yapılmış çay içirilirse veya her tarafı aynalarla çevrili bir odaya yerleştirilirse acı çekecekleri yazıyordu, ancak bu iddiaların hiçbir dayanağı yoktu.

Onu bunu yapmaya zorlayamayacağına göre Judith'in yapabileceği tek bir şey vardı.

"Majesteleriyle geçen gün tanıştığımı söyledim ama aslında onunla kütüphanedeyken tanıştım..."

Judith kitabı altından çıkardı ve masanın üzerine koydu. Bacak bacak üstüne atmış otururken ona bakan Derrick'in gözleri Judith'in kitabına kaydı.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin