Judith'in bilinci bulanıktı. Sanki biri saçlarından tutmuş ve şiddetle sarsıyormuş gibi hissediyordu. Tıpkı Killiton'un onu yakalayıp bodrumun köşesine sürüklediği zamanki gibi, tarif edilemez bir güçsüzlük ve baskı hissi tüm vücudunu ezdi.
Karanlık örtünün içinde, parlak bir çift gül rengi göz etrafta süzülüyordu. Büyüleyiciydi ama aynı zamanda dehşet vericiydi. Görünüşe göre Judith'i hemen yutmaya hazırdı ama yine de derin karanlıkta onu sıkıca koruyacakmış gibi hissediyordu. Dürtüler kabardı ve şiddetle çarpıştı.
O anda bir şey omzunu kuvvetle kavradı. Bu güçlü tutuş, dalgın zihnini bir anda gerçekliğe geri döndürdü. Judith'in bulanık görüşü yavaşça netleşti ve Derrick'in ona baktığını gördü.
Uzun gözleri, zarif burnu ya da sert çenesinden çok, ilk dikkatini çeken koyu kırmızı gözleriydi.
"Derrick...?"
Dudaklarını temkinli bir şekilde açar açmaz bir öksürük patladı. Başı zonkluyor ve vücudu titriyordu. Judith kendine geldiğinde Derrick hemen ona bir bardak su uzattı, yüzünde rahatlama okunuyordu.
Vücudunun üst kısmını kaldırdı ve bardaktan içmesine yardım etti. Ancak ılık suyu içtikten sonra kendini biraz daha aklı başında hissetti.
"Neredeyim ben? Avcılık yarışması ne durumda...?"
Adam onu tekrar yatırırken onunla konuştu. Daha yakından incelediğinde etrafındaki auranın karanlık ve ağır olduğunu gördü. Judith gözlerini devirerek etrafına bakındı. O kadar kasvetli değildi ama pencerenin dışındaki gökyüzü zifiri karanlıktı ve görünürde tek bir yıldız bile yoktu.
Geceydi ve uzandığı yer Dükalık'taki çok tanıdık bir yatak odasıydı.
"Hatırlamıyor musun?"
"Hatırlamak mı? Ne... Avcılık yarışmasına ne oldu? Neden buradayım... Ugh!"
Son anısını hatırlamaya çalıştığında, ani ve keskin bir baş ağrısı düzinelerce iğne gibi kafasını delip geçti. Judith başını tutup acı içinde kıvranırken Derrick hemen uzandı.
Acı içindeyken bile onun kırmızı gözlerinin yaklaştığını görünce refleks olarak elini itti.
Tak!
Keskin ses ikisini de dondurdu. Ne yaptığını fark eden Judith şaşkın bir ifadeyle kekeleyerek özür diledi.
"İsteyerek yapmadım..."
Çok garipti. Onu reddetmek gibi bir niyeti yoktu ama bedeni bilinçsizce tepki vermişti. Bir süredir ona bakmakta olan Derrick karmaşık bir ifadeyle yüzünü ovuşturdu.
"Sana verdiğim kolye. Onu takıyor muydun?"
"Evet, elbette. Ah... Nereye gitti?"
Judith alışkanlıkla boynuna dokundu ama hiçbir şey bulamadı. Şaşkınlık içinde mırıldanarak cevap verdi,
"Mücevher tamamen parçalanmıştı, ben de onu çıkardım. Kolye ne zaman böyle görünmeye başladı?"
"Emin değilim. Seni uğurladıktan sonra geri döndüğümde aniden fark ettim."
Judith'in sakin açıklaması karşısında dişlerini sıktı. Yüz ifadesinden bir anlık hata yüzünden hazırlıksız yakalandığı anlaşılıyordu.
Tekrar irkilmesinden endişe eden Derrick dikkatle yatağın üzerine oturdu. Adamın kırmızı gözleri yaklaştıkça, Judith'in vücudu refleks olarak yeniden titremeye başladı. Judith battaniyeyi yukarı çekti, kendi tepkileri karşısında kafası karışmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...