Judith, gecenin uçurumundan uyandığını hissederek uyandı. Artık bilincini kaybettiği banyoda değildi. Düşes şimdi yatak odasında büyük bir yatakta yatıyordu. Gökyüzündeki yuvarlak ay bir ışık huzmesine dönüştü ve odanın içine kaydı.
"Uyanık mısın?" Judith yukarıdan bir ses duydu, birinin parmaklarını saçlarında gezdirdiğini hissetti. Derrick yatakta onun yanında oturuyor ve karısının yüzüne bakıyordu.
Karısının vücudunun gevşeyip bilincini kaybettiği sahneyi hatırlayarak rahat bir nefes verdi. Kasların keskin bir ağrı kendini hissettirdi. Judith hareket etmeye çalıştığında acı hissetti. Bir şey söylemek isteyen kız öksürdü. Derrick hemen karısına, sanki buna alışmış gibi önceden hazırlanmış bir bardak su verdi.
Su içtikten sonra, dırdırcı bir ağrı ve boğaz ağrısı yaşamadan en azından birkaç kelime söyleyebildi:
"Şu an saat kaç?"
"Şafak. Yine de uyumalısın, » her geceden sonra kocası Judith'e baktı. Bazen onu yıkar, bazen de geceleri uyanır ve ona bir bardak su veya soyulmuş bir meyve verirdi.
Judith bu davranışı hiçbir zaman tuhaf bulmamıştı, ama bir soru hala ona işkence ediyordu - ne zaman uyuyordu? Kız yataktan kalktığında Derrick çoktan uyanmıştı. Tabii ki, kocasının ona mümkün olan her şekilde yardım ettiğini anladı, Düşes farklı zamanlarda uyanıyor ve onu kontrol etmek imkansızdı.
Ve aklına bir fikir geldi:
"Uyumuyor musun?"
Şeytan genellikle puro içerdi ve bunu uzun süredir devam eden bir alışkanlık olarak açıklardı. Bu formda, onları çok seven ölen eşine fazlasıyla benziyordu. Ancak bundan sonra çevresinde asla bu kadar rahat ve tembel bir atmosfer olmadı, tam tersine, sadece gerilim.
Judith onun puro içtiğini görünce yutkundu. Ona baktı ve dedi ki:
"Uyumuyorum."
"Neden?"
"Çünkü uyuyamıyorum," Judith'in gözleri böyle beklenmedik ve ani bir cevapla büyüdü, çünkü bu nedeni hiç düşünmemişti.
"Yani hiç uyumadığını mı söylüyorsun?"
"Evet. Şeytanların "uyku" diye bir şeyi yoktur."
Her şeyin siyaha boyandığı gece, şeytanların zamanıdır. İşte o zaman tamamen aktif olurlar. Ama dünyalarında parlak bir güneş yoktu, bu yüzden gece ile gündüz arasındaki çizgi bulanıktı. Sadece karanlık vardı.
Derrick kahkahayı patlattı, Judith'in ifadesinin neden bu kadar karışık göründüğünü bilmiyordu çünkü o bunu bilemezdi, bu yüzden bu tür sorular normal ve mantıklıydı. Parmaklarını nazikçe Judith'in beyaz yanaklarında gezdirdi.
"Uyu."
"Neden sürekli beni yatağa atmaya çalışıyorsun?"
"Karım iyice dinlenmeli," diye yavaşça ona doğru eğildi.
Ay ışığı iri vücudunu sardı ve yüzünün bir an için kararmasına neden oldu. Parlak kırmızı gözler parlak bir şekilde parladı. Judith ürperdi. Artık Derrick'i görmüyor gibiydi, çünkü yalnızca şeytanın kendisi kalmıştı.
"Biliyorsun," dedi kendini bu şekilde sakinleştirerek. «Bunu ondan sonra söyledin... Büyü gücün geri gelecek mi? Biraz iyileştiğini düşünüyor musun?»
Judith tuhaf düşünceler ve umutlar beslemedi, ilişkilerinin yalnızca karşılıklı yarar üzerine kurulduğunu her zaman fark etmişti: bir varisi olacaktı ve Derrick gücünü geri alacaktı.
«Geri geliyor, evet. Ama şimdiye kadar, bu güç miktarı çok önemsiz.»
"Ve bu ne kadar sürecek?"
«Bu beden sadece bir kap. İçinde çatlaklar var. Büyü vücuda girdiğinde, bu çatlaklardan sızarak iz bırakmadan kayboluyor. » ama kız onun bitirmesine izin vermedi.
"Öyleyse hepsi gereksiz değil mi? Ne kadar doldurursan doldur kap boş kalacak."
"Tam olarak değil…"
Sözlerini seçen şeytan devam etti.
"Zehir tüm çatlakları tıkar. Ve sonra geminin kendisi dolmaya başlayacak. Ve bu gerçekleştiğinde, Derrick büyü gücü almadan önceki haline dönecek.»
Kız bu açıklamalardan bunun ne zaman olacağını anlamaya çalıştı ama hiçbir şekilde gerçekleri karşılaştıramadı. Derrick'in ölümünden sonra nasıl hissettiğini de fark etti: geçen seferkiyle aynı mı - rahatlamış mı? Yoksa başka bir şekilde mi? Daha önce hiçbir şey onları birbirine bağlamamıştı… Şeytan vücudunda görünmeden önce.
Yeni Derrick bir nefret nesnesi değildi.
"Eskiden her soru için bir ücret isterdin. Şimdi ne değişti?»
Bunca zamandır içtiği puro sonunda kül tablasıyla buluştu. Derrick kıza ve altın takılarına, aşk romanları dışında asla rengini kaybetmeyen bir topaz şeklinde baktı.
"Bilmiyorum... Belki de bu insan vücudunda çok uzun süre kaldığım için içgüdülerim bile yumuşadı," diyerek omuz silkti, ona yaklaşıp yüzünü boynuna gömdü. Derrick, ciğerlerini hemen dolduran ve tropikal meyvelerden daha tatlı olan harika bir aromayı içine çekti. "Ama sen isen, bu enerjinin sonu yok."
Judith'i başının arkasından öptü ve yavaşça karısından uzaklaştı.
Judith, Derrick'in yumuşak hareketlerini izledi ve dudaklarında, onu ürperten hafif bir gülümseme fark etti.
"Yok canım?"
Bitmek bilmeyen sorular sormaktan kendini alamıyordu. Ama nedense adamın tepkisi her zaman hoş ve çok kibar, hatta meraklı görünüyordu.
Judith gözlerini tekrar bir gülümsemeyle kıvrılan dudaklarından alamamıştı. Derrick'in kahkahası kalbinin derinliklerinde saklıydı, bu da her zamankinden daha hızlı attığını gösteriyordu. Açıkçası, hepsi Düşes'in önceki kocasından görmediği nezaket yüzünden.
"Hmm…"
Judith'in büyüleyici saçlarına dokundu. Ay ışığında parlayan gümüş bukleleri, dalgaların üzerinde yüzüyormuş gibi görünen parmaklarının arasına karışmıştı.
"Derrick'in vücudunda olmana rağmen ondan çok farklısın..." dedi.
Görünüşüne rağmen, Judith şimdi kocasına karşı tamamen farklı duygular besliyordu, önceki evlilik hayatlarında olduğu gibi değil. Bazen yeni eşine çok fazla sıcaklık gösterdiğini bile düşündü.
"Bu yüzden seninle ilgilenmeye devam ediyorum."
Bu yüzden şeytanın hayatını ve kişiliğini her zaman çok merak etmişti. Böyle masum bir cevapla Derrick bir an dondu, kahkahası bile kesildi. Aralarında hafif bir gerginlik asılıydı. Bunca zaman saçlarını okşayan el yanağına dokundu. Minicik yanaklara sarılmış kocaman eller.
Soğuk oda havasının aksine Derrick'in elleri, Düşes'in teni gibi aşırı derecede sıcaktı. Yavaş yavaş yaklaştı, ta ki Judith onun nefesini hissedebildiğini fark edene kadar. Ancak o zaman kalbinin anormal bir hızla attığını fark etti.
Aniden bir vuruş duydular, bu pozisyonda dondular.
Balkon korkuluğuna oturan bir karga içeri girmek istemişti ve bu şekilde varlığını ilan etmişti. Derrick içini çekti ve ayağa kalktı, Carmen için pencereyi açtı, Carmen hızla ve ıslık sesiyle yatak odasına uçtu. Karga yatağın başucuna kondu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...