71

187 11 0
                                    

Judith başını kaldırıp şövalyenin getirdiği siyah ata baktı. At onun üzerinde yükseliyor, hiç kimseye boyun eğmeyen görkemli bir duruş sergiliyordu. Bu cesur at, Derrick Vaisil'in çocukluğunda kendisine hediye edilen ve ölümünden hemen öncesine kadar sevgiyle büyüttüğü aziz atıydı.

Çok geçmeden Derrick zırhını giymiş bir halde çadırdan çıktı. İnsan olmadığı için muhtemelen daha önce hiç böyle bir kıyafet giymemişti ama hareketleri o kadar doğaldı ki Judith'in bir an için nutku tutuldu.

" Bunun iyi olduğundan emin misin?"

Şövalyenin dizginleri ona verişini izlerken endişeyle sordu.

Aslında av yarışmasıyla ilgili en büyük endişesi at binmekti. Ormanı at olmadan geçmek imkânsızdı ama şövalyenin böyle bir beceriye sahip olduğundan şüpheliydi.

Dahası, sadece "Derrick Vaisil "i takip eden siyah atın yeni bir efendiye itaat edip etmeyeceğini merak ediyordu. Derrick hayattayken bile at başka birinin ona binmesine asla izin vermemişti.

Bazen hayvanlar insanlardan daha keskin içgüdülere sahip olabiliyordu. Judith endişesini dile getirdiğinde, Derrick kendinden emin bir şekilde ona güven verdi ve endişelenmemesini söyledi.

Judith onu endişeyle izlerken yanağını nazikçe okşadı. Sonra da kusursuz bir hareketle eyere bindi.

Sanki farklı bir şey sezmiş gibi, siyah at aniden homurdandı ve ayaklarını yere vurdu. Şövalyeler atın bu ani asiliği karşısında şaşkına döndüler. Kargaşanın ortasında Derrick sakince atın parlak yelesini okşadı. Vahşi canlılık azaldı ve at dikkat çekici bir şekilde uysallaştı.

"..."

Judith atın gözlerinde kısa süreli kırmızı bir parıltı fark etti, sonra bu parıltı kayboldu. Görünüşe göre Derrick ata bir büyü yapmıştı. Gücünün içgüdüleriyle hareket eden bir hayvanı bile evcilleştirebildiğini fark etmek onu derinden etkiledi.

"Judith."

Bakışlarını atın karanlık gözlerinden kaldırıp Derrick'in güneşin arka ışığıyla kısmen gizlenmiş yüzüne çevirdi. Derrick rahatça gülümsüyor gibi görünüyordu.

"Çok dikkatli olacağım."

"....."

"Sen de dikkat etmelisin."

Derrick bir muhafız şövalyesi aracılığıyla değil, doğrudan onunla konuşarak endişesini belirtmişti. Hannibal'a karşı onu uyaran basit kelimelerindeki gizli uyarıyı anlamıştı.

Yarışmanın başlama vakti yaklaşırken, güvenlik bölgesi içinde büyük bir çan çaldı ve gökyüzüne kuşlar uçuştu.

Atlarının üzerinde bekleyen adamlar yan taraflarını tekmelemeye ve uzaktaki ormana doğru koşmaya başladılar. Derrick Vincen'ın pozisyonunu kontrol etmek için etrafına bakındı ve atını sürmeden önce Judith'e son bir kez baktı. Judith gözlerini kırpıştırırken Derrick'in hızla uzaklaşan figürü uzakta sadece bir nokta haline gelmişti.

"Hanımefendi, bekleme alanına geri dönelim."

Sör Horton orada dalgın dalgın duran Judith'e seslendi.

Sör Horton'la birlikte bekleme salonuna doğru yürürken adımları ağırlaşmıştı. Derrick'in ona verdiği yakut kolyenin her zaman olduğu gibi hâlâ orada olduğundan emin olmak için alışkanlıkla boynuna dokundu. Buna rağmen kendini huzursuz hissetti ve kolyeyi giysilerinin altından çıkardı.

... Ne?

Genellikle büyülü enerjiyle parıldayan yakut bugün alışılmadık derecede karanlık görünüyordu. Yakutu yakından incelediğinde, kenarlarının yontulmuş olduğunu fark etti.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin