Açık gökyüzü grileşti ve bulutların arasından bir ejderhanın kuyruğu gibi birkaç kez sarı şimşek çaktı. Cenaze başladıktan kısa bir süre sonra yağmur suları, kötü havayı eğitimsiz bir göze duyurmak istercesine soğuk zemine dökülmeye başladı.
Yas tutanlar, her biri farklı seviyelerde seslerle gevezelik eden cenaze atmosferiyle birleşen gökyüzüne baktı. Kargaşa arasında bile, yağmur suyu gökten düştükçe iç karartıcı atmosfer daha da ağırlaşıyordu.
Bakışların ortasında, üzerine peçe dökülmüş siyah kadife bir şapka takan bir kadın vardı. Zifiri siyah elbisesinin uçları rüzgar tarafından uçuştu. Siyah elbisesi yüzünden uzaktan ölüm getiren bir azrail gibiydi.
"Nasıl olur…. Bu kadar erken yaşta."
"Benim dediğim de o. Düşes gerçekten zorlamış olmalı."
Fısıltı sesleri azalmadı. Sadece sığ teselli sözleriyle vızıldıyorlardı. Bu, bu insanlar arasında, sözlerinin hiçbirinin ona içtenlikle başsağlığı dilemediği anlamına geliyordu.
Aslında, tüm yas tutanlar, Düşes'in şu anda ne düşündüğünü gerçekten merak ediyorlardı. Dük ile karısı arasındaki, başkente çoktan yayılmış olan anlaşmazlığın gayet iyi farkındaydılar.
Acıyan gözler üzeriydeyken bile o küçük, narin sırtta hiçbir hareket yoktu. Tek kocasının ölümünün yasını tutarken, sanki ölecekmiş ve onu beklerken taşa dönüşecekmiş gibi hareketsiz kaldı.
Derince kazılmış olan zeminde, üzerine haç kazınmış derin siyah bir tabut yerini aldı. Kara toprak ıslandıkça tabut yansıtıcı gibi parladı. Düşesin ona bakan gözleri gökten düşen yağmur suyu kadar soğuktu.
"Hanımım."
Kocasını takip eden şövalyelerden biri oldukça yumuşak bir sesle ona seslendi. Düşes ancak o zaman yukarı baktı. Şapka takıyordu, bu yüzden yağmurun yüzüne çarpması mümkün değildi, ama göz kapakları bir gölde ıslanmış gibi ıslanmıştı. Yüzü, onu görenlerde acınacak bir duygu uyandırdı. Düşes tek kelime etmeden başını salladı. Cenazeye devam et anlamına geliyordu. Dört şövalye tabutun üstünü toprakla örtmeye başladı. Fiziksel güçleri oldukça büyüktü ve sürekli kürek çekmelerine rağmen bitkin görünmüyorlardı.
Düşes Judith, yanaklarına sıçrayan yağmur suyunu bir kez sildikten sonra, yavaş yavaş kirlenen tabuta soğuk gözlerle baktı.
'O gerçekten öldü.'
Gerçekten de sonuna kadar insanları eğlendiren bir adamdı.
Judith cenaze boyunca rahat edemedi. Bunu yaparsa, çok nefret ettiği kocasına yönelik küçümsemesinin patlayacağını hissetti.
Her neyse, cenaze töreni sona erdiğinde, yorgunluktan çok acı çekecek gibi görünüyordu. Ailenin geçimini sağlayan ev reisinin ölümü nedeniyle üzüntü içinde kaybolan zavallı, asil ve temiz bir eş rolü gerçekten çok yorucu bir işti.
Defin biter bitmez Judith arkasını döndü. Onlarla yüz yüze gelir gelmez gözleri birçok insanın yüzünde gezindi ve onların ifadelerini baştan sona izledi. Soylu kadınlar, yüzleri hüzünlü olsa da nedense meraklarını gizlemediler. Asilzade olan, arkadaşlarının yanında dursalar bile zavallı ve güzel Judith'ten gözlerini alamıyordu.
Garip bir şekilde sakin görünen huzursuz bir atmosfer vardı.
"Cenazeye katıldığınız için hepinize gerçekten çok teşekkür ediyorum” dedi.
Sesi titreyip çekişmelerle dolu olduğu için çevredeki durumdan nefret ediyordu. Öyle olsa bile, kimse bunu sorgulamadı çünkü bu onlara çok üzücü geldi. Bir rahatlama oldu. Geri dönen soyluları uğurladıktan sonra, Judith köşkün içine girdi ve korkunç bir şekilde giydiği şapkasını çıkardı, neredeyse yırtıcak gibi tuttu. Ardından onu takip eden hizmetçiye verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...