Judith akşam yemeğini her zaman ustalıkla yönetirdi. Vinsen geldikten sonra Derrick'in neden onu karşılamaya gelmediğini hemen açıkladı.
"Zaten restoranda bekliyor" - Dük, konuğun sıralamasından daha aşağıdaysa, elbette onunla tanışmak doğru olurdu. Ancak böyle bir durumda Derrick bunu yapmak zorunda değil, bu yüzden Judith bu ikisinin buluşmasını mümkün olduğunca ertelemeyi tercih etti.
Vincent gelene kadar Düşes, Derrick'in bir iblis olduğu gerçeğini saklayıp saklamayacağını uzun süredir merak ediyordu. Bu sırrı ifşa etmekte yanlış bir şey görmedi ama hiçbir avantajı da yoktu. Bu nedenle Judith bir karar verdi: ilk kez eşiyle ilgili bilgileri gizleyecekti.
Bu tür bilgiler bir şekilde İmparatora ulaşabileceğinden, bu ailenin planlarının bir parçası değildi.
Sırrı ne kadar az kişi bilirse o kadar iyi.
Judith, Vincent'ın hiçbir şekilde hile yaptığından şüphelenmiyordu ama etrafta çok fazla göz ve kulak vardı. Bu nedenle böyle bir karar aldı. Daha önce, Derrick İmparator'a en yakın kişi olarak kabul edildi, ancak ölümünden sonra bu görev, kocasının en yakın ve en yüksek rütbeli akrabası olan Vincent tarafından alındı.
Ve taze dedikodu peşinde koşan insanlar, aç sırtlanlar gibi, en ufak bir şansı görerek bu habere koşacaklar. Ve eğer kimse bilgiyi bilmiyorsa, bu olmayacak. Bir diğer soru da şuydu: Kardeşim bu masallara inanacak mı? Sonuçta, kocasının yerini alan şeytan… düşünülemez geliyor.
Kardeşiyle Derrick'in yakında yüz yüze görüşeceklerini hatırlayan kız gerildi ve midesi burkuldu.
Kim olduğunu bilmesem daha iyi olurdu!
Sadece akşamın fazla telaşlanmadan geçmesini umuyordu.
Restorana gelen Judith, kocasının üst katta oturduğunu ve bir misafir beklediğini gördü. Vincent sessizce ona yaklaştı ve bir el hareketiyle el sıkışmak istedi. Normalde, Marki eğilmeliydi çünkü Dük ile onun arasında büyük bir fark vardı, ancak yine de aile bağları nedeniyle bunun yapılması gerekmiyordu.
Derrick, Vincent'ın hemen arkasında duran karısına baktı ve sonra isteksizce elini uzattı.
"Hafızanı kaybettiğini duydum."
"Doğru."
"Umarım sağlığınız için her şey yolundadır?"
"Neyse ki," diye yanıtladı Derrick, omuzlarını silkerek. Judith ona dikkatle baktı: kocası gerçekten doğal görünüyordu, sanki hiçbir şey olmamış gibi.
Belki de iblisler arasında yüksek bir konuma sahipti? Bir düşünürsek, İmparatorla görüşmesinde de iyi dayandı…
Ancak bir rüyadan uyanır ve düşüncelerinden uzaklaşır gibi misafiri oturmaya davet etti. Masada yemekler görünmeye başladı: hindi kızartması, eşit olarak parmesan serpilmiş salata, domates soslu ızgara alabalık. Ayrıca yemek son derece iştah açıcı görünüyordu.
Vincent yemeğini dikkatle çiğnedi:
"Bu arada, iyileştiğin haberini duyduğuma sevindim, Duke. Ama hediye hazırlayacak zamanım olmadı,» bakışları aynı anda ona döndü.
O anda, Judith ofiste biriken hediye yığınını hatırladı, çünkü herkes aileyi tebrik etmeyi kendi görevleri olarak gördü. Bu yüzden onları koyacak hiçbir yer yoktu. Sanki Vincen onun düşüncelerini okumuş gibiydi:
«Bence şimdiden bir sürü hediye aldın… Ama sana alışılmadık bir şey vermek istiyorum."
"Tam olarak ne?" Derrick, karısının isteği üzerine her zamankinden daha sakin bir şekilde sordu.
«Örneğin, daha sonra doğacak bir çocuğa hediye? Veya benzer birşey."
Judith bu sözler üzerine nefesini tuttu. Görünüşe göre erkek kardeşi, uzun süredir görmedikleri Derrick'i kışkırtmak istiyordu. Birlikte son akşam yemeği gibiydi: Sonra Vincent, Dük'ün bir varisi olup olmayacağını sordu. Çiftin yatak hayatı, çok az kişinin müdahale edebileceği kişisel bir alandı.
Judith utandı ve öksürdü, böyle bir gelişme beklemiyordu. Daha önce sakince yemek yiyen Dük, aniden tabakları masaya koydu. Mor gözlerinde ilk kez ilgi parladı.
"Anladım," diye güldü. "Şu anda bir bebek sahibi olmaya çalışıyorum."
Judith yemek masasında böyle şeyler hakkında nasıl bu kadar sakince konuşabildiğini anlamayarak yutkundu ve kızardı. Derrick her zaman sırıtıyordu ve bunu saklamadı. Kız kardeşine bakarak titredi. Bir gülümseme ya da buna benzer bir şey göreceğini sandı ama Vincent'ın yüzündeki ifade tuhaf görünüyordu. Gülmüyordu ya da kaşlarını çatmıyordu. Yüzündeki ifade kayıtsızlıktan ibaretti.
"Abi?" Judith istemsizce seslendi.
Neler olduğunu ve havada nasıl bir atmosfer olduğunu anlamadı, bu yüzden ona seslendi. Vincent, sanki bir rüyadan aklı başına geliyormuş gibi, hafif bir gülümsemeyle ona baktı.
Yoksa sadece benim hayal gücüm müydü?
Gördüklerinden şüphelenen Düşes, yemeğin geri kalanında kardeşini ve davranışlarını sürekli izledi. Ancak, garip ve kınanması gereken başka bir şey yapmadı. Sıra dışı bir şey olmasa da Judith kalbinde bir öfke hissetti.
Banyo su buharıyla doluydu ve içinden hiçbir şey görmek imkansızdı. Bunun nedeni, Judith'in yorgunluğu gidermek için sıcak su hazırlanmasını emretmesiydi. Hizmetçilerin yardımıyla korkunç ve kısıtlayıcı elbiseyi çıkardı, sonra dikkatlice banyoya girdi. Parmak uçları neme dokunur dokunmaz, sıcaklık sayesinde yorgunluk yavaş yavaş kayboluyor gibiydi.
Ondan önce, Judith uzun süredir dışarı çıkmamıştı, bu da bu gezinin çok sıkıcı ve beklenmedik görünmesine neden oluyordu. Bir daha asla böyle bir şey yaşamak istemeyecek kadar bitkindi. Son zamanlarda, Judith asil hanımlarla bir çay partisi düzenlemek istemişti, ama şimdi bu fikirden şüphe duyuyordu.
Hizmetçiler, omuzlarını ve sırtını nazik ve yumuşak ellerle ovuşturarak masaj yaptılar. Judith küvette arkasına yaslandı, vücudunun yavaşça gevşediğini hissetti. Sadece bir günde olan anlar ve olaylar kafasında canlandı: İmparatorla bir görüşme, ağabeyinin gelişi. Majesteleri Judith'ten ayrılmasını istese de her şey yolunda gitti: hafıza kaybına inanıyordu.
Hizmetçiler güzel gümüş saçlarını özenle yıkarken, "Sylvia," diye mırıldandı kendi kendine. Judith, sarayda tanıştığı kızın yüzünü hatırlayarak suyun yüzeyini inceledi.
Ama kendini toparlayan Düşes bunu aklından çıkardı ve eski sakinliğine geri döndü. Bunca zaman tereddüt etmeden Judith'e masaj yapan ve dokunan el aniden durdu. Kız, aralarında tuhaf bir hava olan hizmetçilere döndü. Ve aniden, kapının yanında ve yarı çıplak duran Derrick'i fark etti. Yatmaya hazır görünüyordu.
Judith, performanstan büyülendi. Tamamen çıplak olduğunu anlaması biraz zaman aldı. Berrak su hala çıplak vücudunu yansıtsa da, aceleyle elleriyle kendini kapattı. Derrick hizmetçilere baktı, ardından aceleyle uzaklaştılar. Kapı arkalarından sessizce kapanarak Dük ve Düşesi yalnız bıraktı.
"Neden buradasın?"
"Seni daha fazla bekleyeceğimi düşünmemiştim," diye altında hiçbir şey olmayan gömleğini çıkardı ve bakır tenini ortaya çıkardı. Sert, erkeksi vücudu hemen Judith'in bakışlarını üzerine çekti.
Açık omuzlar, iki elinizle sarsanız bile yeterince genişti; ve sert bir omuz çizgisi oluşturan göğüs kasları güçlü ve belirgindi. Vücudun her parçası güç ve kudret gösterdi; mükemmel oranlar, Tanrı'nın kendisinden bir hediye gibiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...