"Gerçekten hiçbir şey hatırlamıyor musunuz?"
Derrick Vaisil aile doktorunun sorularına cevap vermedi ve bacakları çapraz pozisyonda yavaşça sallanıyordu. Çok geçmeden çenesini dayadı ve gözlerini pencereden dışarı bakmak için çevirdi. Öyle sakin görünüyordu ki, öldüğü düşünülemezdi, tabuta girdi ve sadece ona bakarak canlı çıktı.
Aile doktoru Derrick'le daha fazla konuşmaktan vazgeçti ve Judith'e yaklaştı.
"Amnezi konusunda haklısın gibi görünüyor."
Kocasının hafıza kaybı, daha önce tabutta olanlar kadar şok ediciydi.
Judith, kanepede oturan kocasına boş bir bakışla baktı. Bir gün aniden uzak bir adaya düşmüş gibi çevresine bakmakla meşguldü. Onun dirilişinin getirdiği kaotik ortama ters düşen farklı bir tavırdı. Bakışları yanındaki büyük aynada durdu ve kıkırdamaya başladı, bu onun görünüşündeki yetişkin bir adam için kesinlikle inanılmaz bir davranıştı.
"Ondan başka?"
"Muayenemin sonuçlarına göre vücudunda bir sorun yok. Nabzı normal, nefesi bile gayet iyi."
“…Bence sadece zihni garip.”
"Pardon?"
"Hiçbir şey. Bu kadar. İyi yaptın."
Judith, kocasıyla olan ilişkisi ya da benzeri bir şey hakkında pervasızca konuşmamak için ağzını kontrol altına almaya zorladıktan sonra, aile doktorunu odanın dışına gönderdi. Hizmetçiler de, yatak odasında sadece Judith ve Derrick kalana kadar aile doktorunun arkasından dışarı çıktılar.
Odanın dışındaki ayak sesleri tamamen kesildiğinde Judith kanepeye doğru bir adım attı. Derrick, belki de onun varlığını hissettiği için başını yavaşça ona çevirdi.
“Yine ne tür bir oyun bu?”
Judith tam karşısında duruyordu. Derrick orada oturduğundan, doğal olarak bakışları aşağı dönüktü. Judith aynadan bakmasa bile bakışlarının hoşnutsuz göründüğünden kesinlikle emindi.
"Amnezi? Ha. Bu da eğlenceli."
Aile doktoru amnezisi olduğunu söylemişti ama Judith buna inanmamıştı.
Derrick Vaisil çok titiz ve düzenli bir adamdı. İki yıldan fazla olmayan bir evlilik hayatı, ama bir düşmanla yüzleşme doğası şimdikiyle aynıydı. Yaptığı bu aptalca hareket, muhtemelen bir şeyler elde etmek için küçük bir plandı.
En azından Judith öyle sanıyordu.
"Bu tür eylemleri ne için yapıyorsun? Bu durumda cenazeni kaldırmış olmamıza rağmen, ben diğer insanlara ne diyeceğim...?”
"Cenazem?"
Kınamalarını dökerken sessizce dinleyen Derrick, ilk kez canlı bir tepki gösterdi. Onun araya girmesi nedeniyle tereddüt eden Judith, iç çekerek cevap verdi.
"Doğru. Senin cenazen.”
"Demek nedeni bu. Tabutta uyandım.”
Derrick, sonunda bir şey fark etmiş gibi yüzünü sildi.
"Ne demek istiyorsun? “Nedeni bu” ile.
"Adım ne demiştin?"
Judith yavaş yavaş tuhaf bir şekilde garip hissetti. Bu küçük planı kesinlikle yapacak olsa da, gerçekten tüm hafızasını kaybetmiş bir adam gibiydi. Örneğin birbirlerine bu kadar yakın dursalar da Judith'e karşı herhangi bir tiksinti ve benzeri göstermiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...