Yanan şöminenin yanında kitap okurken Judith uykuya daldı. Ancak biri oturma odasının kapısını çalarak tatlı dinlenmesini böldü:
"Madam... Bence bir an için dışarı çıkmalısınız."
Dük'ün uşağıydı. Judith cep saatine baktı - çoktan gece yarısı olmuştu, gitme vakti gelmişti.
Her zamanki gibi Derrick'in eve neden bu kadar geç geldiğini anlamıştı. Judith kaşlarını çatarak uşağın normal davranışına kıyasla çok garip davrandığını fark etti; ama yine de oturma odasını terk etti. Birkaç adım attıktan sonra, kız bir fısıltı duydu - bu kişinin Derrick'i her zaman destekleyen ve ona yardım eden Lord Horton olduğu ortaya çıktı.
Adam çok sarkık ve üzgün görünüyordu, bu da alışılmadık bir manzaraydı çünkü genellikle yüzünde kalıcı bir gülümseme var.
Judith iç geçirdi ve onlara doğru yürüdü: Derrick her zamanki gibi alkol kokuyordu.Bu, elbette, kocasının onu terk ettiği şekilde eve döndüğü ilk sefer değil. Ancak, son zamanlarda, keskin bir alkol kokusu eşliğinde sürekli içiyordu.
Ama bugün kesinlikle bir şeyler yanlıştı: Derrick ayakları üzerinde duramıyordu.
Judith, Sir Horton'a bakarken garip bir şey hissetti ve sordu:
"Ne oldu?"
«Ben de bilmiyorum. Arabaya bindiğimizde her şey yolundaydı. Ancak varışta, bu oldu...»
Judith, Derrick'in cansız sallanan kolunu tuttu ve geri çekildi: buz kadar soğuktu.
"Her şey yolunda mı?" - kocasına döndü. Ama bu kadar kolay bir sorunun cevabı yoktu. Judith, sürücülere ve uşaklara talimat vermek için acele etti, Derrick hemen yatak odasına götürüldü ve mümkün olan en kısa sürede bir doktor çağrıldı.
Lord Horton ve başka bir şövalye, Dük'ün ikinci kattaki bir odaya girmesine yardım etti. Judith ancak yatağa yatırıldıktan sonra ona düzgün bir şekilde bakabildi: sanki yeni uykuya dalmış gibi sakin bir yüz, gerginlik ya da duygu yok.
Çok geçmeden kapıda bir gürültü koptu - doktor geldi:
"Madam, merhaba," diye selam verdi ve hemen yatağa gitti.
Muayene sırasında Judith, Sir Horton'la Derrick'in sıradan günlerde eve dönüşü hakkında konuşmayı başardı. Vücudunun soğukluğu ve yüzünün duygusuzluğu dışında belirgin bir fark yoktu.
Genellikle, resmi işini bitirdikten sonra, Dük kişisel zamanını Sylvia'nın şirketinde geçirirdi. Rab bu konuda hiçbir şey söylemese de, Judith onun yardımı olmadan bunu mükemmel bir şekilde anladı.
Yatağa bir göz atan Düşes, Derrick'in soğuk, solgun ve yorgun yüzünü, sanki Derrick'i karanlık bir enerji sarmış gibi gördü. Yanındaki şövalyeler bile eşinin durumu hakkında hiçbir şey bilmiyorlardı.
"Ona ne oldu?"
"Kontrol ettiğimde garip bir şey bulamadım."
"Sonra uyuyakaldı mı?"
"Sanırım, ama..." - Doktor gözlerini iki yana salladı, bu da kızı tedirgin etti. "Ölümcül bir yaralanma olduğuna dair bir kanıt yok, nefes alış düzenli, kalp atışı duyuluyor... Ama vücudu çok soğuk."
Adam nedenini bilmediğini belirterek başını eğdi ve odadaki sıcaklığı yükseltmek isteyerek yatak odasından ayrıldı - Dük'ü ısıtmak gerekliydi. Herkes konaktan ayrıldı ve yatak odasında bir şömine yakıldı. Hizmetçiler etrafta koşuştururken, Judith yatağa oturdu ve kocasına baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...