6.BÖLÜM

4.9K 176 7
                                    

Judith, kulağa arızalı bir makine gibi gelen sürekli taleplerinden bıkmıştı.  Bıktığı noktaya kadar devam eden talebini sessizce reddetmesine rağmen, utandığını gizleyemedi.  Onu böyle bir şeyle utandırmasını gerçekten beklemiyordu.

“…Öyle değil.”

"Öyle değil?"

Yüzünde derinden soğumuş gibi yumuşak bir ifade vardı.  Hafifçe kıvrılmış olan ağzının köşeleri garip ve tanıdık değildi.  Şimdiye kadar Judith'in ondan gördüğü tek ifade ya ifadesiz ya da kızgındı.

Judith, hiçbir şeyi umursamadan burnuna çok yakın olana kadar ona yaklaşan kocasından uzaklaşmak için birkaç adım geri gitti.  Bir kişinin sığabileceği kadar yer olduğunda, tekrar nefes alabildiğini hissetti.  Bu kadarı kocasını yüz yüze görmek için doğru bir mesafeydi.

"Evet.  O değil."

Judith olası şansını bile tamamen kestiği anda, sanki çok komik bir şeymiş gibi sırıttı ve kıkırdadı.  Kararlı bir şekilde, onun kahkahasını bile fark etmemiş gibi yaparak, elinde tuttuğu kare kare kağıdı ona uzattı.

"Sanırım yakında sarayı ziyaret etmen gerekecek.  Majesteleri bir mektup gönderdi.”

Hediye yığınının arasına sıkıştırılan muhteşem mektup, Tireur İmparatorluğunun İmparatoru Kilton'dandı.  Kilton'ın Veliaht Prens olduğu ve Derrick'in Dük'ün Veliahtı olduğu eski günlerden beri, ikisi yakın bir ilişki sürdürdüler ve birlikte vakit geçirdiler.  Yetişkin olduktan sonra bile, çok yakın dostluklarını sürdürdüler, çünkü Derrick, İmparator'a tüm duygusal ve maddi desteğiyle yardım eden Kraliyetçilerin Başkanı oldu.

İmparator Kilton, Derrick hastalandığında herkesten daha yardımcı oldu, imparatorluk doktorları, şifalı bitkiler ve daha fazlasını gönderdi ve onun hayata döndüğünü duymaktan çok memnun oldu.  Mektubun içeriği, siyasi hareketin dönemi biter bitmez gönderildi.  Kendisiyle en kısa zamanda görüşmek istediğini söyledi.

'Eskisi gibi olsaydı, kocamı yalnız bırakırdım ama...'

Evlilikleri sırasında Judith, İmparator ve kocasının toplantılarına sık sık katılmadı.  Kilton'ın nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu bilmiyordu ama Derrick'le bu kadar iyi geçinebiliyorsa onunla pek tanışmak istemiyordu.  Hatta muhtemelen imparatorun önüne çıkmayı reddetmek olarak da görülebilirdi, ama geçmişteki Derrick'in de onunla birlikte olduğu bir yerde mutsuz olduğu gerçeğini bilerek, aydınlandı.  Derrick bu tür şeylerle bu şekilde başa çıkmak konusunda neredeyse mükemmel bir koca olmuştu.

"Birlikte gidelim."

"Sen de mi gidiyorsun karıcığım?"

Derrick'in durumu ölmeden öncekiyle aynı olsaydı, Judith onu gecikmeden yalnız gönderirdi.  Ancak, kim olduğunu hatırlamayan kocasının yalnız gitmesine izin veremezdi.  Derrick'in kendisi için endişelenmekten çok, onun kocası olduğu Judith'in durumuyla ilgiliydi.  Mevcut Derrick, yürüyen bir patlayıcı gibiydi.

"Evet.  Endişeliyim, bu yüzden kesinlikle… yalnız gitmene izin veremem.”

Judith bunu saklamadı ve açıkçası endişelerini itiraf etti.  Her halükarda onun sıkıntılı zihnini anladığında onun için yapacağı hedeften çıkan bir hareketti.  Derrick mektubu kaygısızca okudu, ama belki de ilgilenmediği için bir yere bıraktı ve Judith'e bir adım daha yaklaştı.

Boşunaydı;  zar zor açtığı mesafe yeniden kapanmıştı.

“İtaatkar olmam gereken bir yer mi?”

"Mm, evet.  Her şekilde.”

Anılarını kaybettiği haberi henüz dünyaya duyurulmamıştı ama bu sonsuza kadar sır olarak saklanamayacak bir şeydi.  Ayrıca imparatorla görüşmeye geldiğinde, istemese de sonunda ona yakalanırdı.  Derrick ve İmparator birbirlerini tanıyorlardı ve birlikte çok zaman geçirmişlerdi, bunun farkında olamaz mıydı?

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin