Bu beklenmedik duruma tepki veren Derrick değil, Judith oldu.
"Markizin burada ne işi var?"
"Av yarışması konusunda endişeli. Eğer zahmet olmazsa sizi görmek istiyor."
Judith hizmetçinin cevabı karşısında zorlukla yutkundu. Av yarışması sırasında yaşanan tüyler ürpertici olayın anısı yeniden canlandı.
O gün yaşananlar zihninde artçı bir görüntü gibi canlanırken kalbi sızladı. Onun neler yaşadığını başka kimse bilmiyordu.
Derrick buna halüsinasyon diyordu ama Judith buna inanmakta zorlanıyordu.
Ancak şövalyelerle görüştükten sonra onun sözlerinin doğru olduğu anlaşıldı. Judith çardakta çay masasında oturuyordu ve kimse müdahale edemeden aniden yere yığıldı. Bu da o korkunç sahneyi gören tek kişinin kendisi olduğu anlamına geliyordu.
Alev alev yanan ateş gibi vahşi gözleri olan figürler ve ona doğru yaklaşan acımasız eller... Hepsinin merkezinde Markiz Dyer vardı.
Judith, Hannibal'ın da Markiz'i hedef aldığından şüpheleniyordu ama Derrick farklı düşünüyordu. Halüsinasyonların zihni manipüle ettiğini, bu yüzden onu hedef almaya gerek olmadığını, sadece durumdan faydalanmak gerektiğini savunuyordu.
Eğer bu doğruysa, o zaman Markiz'in Hannibal'la hiçbir ilgisi yoktu ve haksız yere şüpheleniliyordu.
"Efendim, ne yapmamız gerekiyor?"
Hizmetçi, Derrick'in tepkisini ölçerek ihtiyatla sordu. Her ne kadar Markiz'in görüşmek istediği kişi Judith olsa da, Düşes'in durumu son zamanlarda pek iyi olmadığı için Derrick'in fikrini almak istemişti.
Bakışlarını yavaşça Judith'e çevirdi. Hizmetçi içeri girdiğinde geri dönen mor gözleriyle yüzleşmek kırmızı gözleriyle yüzleşmekten daha kolaydı.
"Ne yapmak istiyorsun?"
Markiz yeni bulduğu bir arkadaş gibiydi. Judith'in ilgiden hoşlanmadığını keşfettikten sonra, çay partileri sırasında ona birçok kez yardım etmiş, Judith de küçük hediyelerle karşılık vermişti. Birkaç görüşmeden sonra ikisi oldukça yakınlaşmışlardı.
Eğer Markiz sadece Hannibal'ın komplosuna kapılmış olsaydı, Judith yere yığıldığında en çok onun şok geçirmiş olması gerekirdi. Bugün ise muhtemelen endişeyle gelmişti.
"Onunla buluşacağım."
Judith'in yanıtı beklenenden daha kolay geldi, arkadaşını kaybetmeme arzusuyla hareket ediyordu.
* * *
Ek binanın misafir kabul odası sıcak öğleden sonra güneşiyle yıkanıyordu.
"Markiz Dyer."
Pelüş kadife bir koltukta oturan Markiz, Judith içeri girdiğinde elindeki çay fincanını hızla bırakıp ayağa kalktı.
"Sizi beklettiğim için özür dilerim."
Judith odaya girdiğinde utandığını hissetti. Bir süredir uyanık olmasına rağmen yıkanmamış ve yatakta kalmıştı, bu yüzden hazırlanmak biraz zaman almış, misafirini istemeden de olsa bekletmişti.
Judith oturup içten bir özür dilediğinde, Markiz başını salladı.
"Hayır, sorun değil. Habersiz gelen bendim."
Yumuşak gülümsemesi değişmemişti. Hannibal hakkında konuşurken kan çanağına dönmüş gözlerinin dehşet verici anısıyla tam bir tezat oluşturuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...