Zihni karmaşıklaşırken gözlerini indiren Judith, parmağı aniden alnına dokunduğunda irkildi. Derrick fark etmeden parmağını burnunun önüne indirdi.
"Ne düşünüyorsun bu kadar?"
Garip bir duyguydu. Eli onun alnına dokundu ve kaldırır kaldırmaz, şimdiye kadar ona işkence eden sayısız düşünce yok oldu. Başı netleşti ve bölen baş ağrısı kayboldu.
Şaşırmış hisseden Judith eliyle alnını okşadı.
"Neden birdenbire..."
Derrick, anlaşılmaz bir his yaşayan kadın mırıldandığında kıkırdadı.
"Gizlice araştırdım ve normalde gürültülü olmazdı."
“Anladım… Bunu şimdi mi yaptın?”
Aniden meydana gelen şüpheli his, kullandığı gücün bir örneği gibi görünüyordu. Judith gözlerini genişçe açar açmaz, Derrick muzipçe ağzının kenarlarını büktü. Sakince onun sözleri üzerinde düşünen Judith, ani düşüncesiyle şaşkına dönerken ağzını kocaman açtı.
"Sakın bana şimdi aklıma baktığını söyleme? Düşüncelerimi okuyabilir misin?”
"Kesinlikle."
Judith'in tüm vücudu, Derrick'in sakince ona verdiği cevaptan kaskatı kesildi. Eğer sihir sadece fiziksel kısımla değil, aynı zamanda zihinsel kısımla da ilgilenebilseydi, her ihtimale karşı sordu, ama dediği gibi doğruydu.
“O zamana kadar, tüm düşüncelerim…”
Bunca zaman onun karşısında ne düşündüğünü.
Judith düşüncelerini çabucak hatırlamaya çalıştı. Ama çoktan geçmiş olan anılar aklına kolay gelmiyordu. Gözleri huzursuzca sağa sola hareket ederken onu izleyen Derrick, vücudunu kaldırdı ve küçük bir kahkaha attı.
"Şaka yapıyorum. Aklından bana küfür falan mı ettin? Neden bu kadar endişeli görünüyorsun?"
Bir insan için bu kadar endişelenerek kollarını havaya kaldırdı, kayıtsız bir yüzle. Kollarını salladı. Sonra, açık pencereden büyük bir şey uçtu ve durmadan önkolunun üzerine indi. Judith, beklenmedik bir anda vücudunu olabildiğince hareket ettirdi. Ancak tanıdık gelen siyah kanatları görünce rahat bir nefes aldı.
"Hayır, şaka değil ama henüz okuyamıyorum."
“…Henüz yapamıyor musun?”
"Bu bedende sıkışıp kalmaktan kaybettiğim manamın sadece küçük bir kısmı geri geldi."
Kara kuşun, Carmen'in bacağına asılı olan taşıyıcı güvercin kutusundan mektubu kolayca çıkardı ve kendi kendine mırıldanarak aklına bir şey gelmiş gibi sesler çıkardı."Bu bana Hannibal'ın bu alanda olağanüstü olduğunu hatırlattı."
Şakacı sözleriyle rahatlayan Judith, birdenbire bahsedilen konuyla başını yana eğdi.
"Neden bahsediyorsun?"
"Hannibal hakkında. Bu adam, başkalarının aklıyla dalga geçme konusunda olağanüstü bir yeteneğe sahip. Yani…"
Derrick başını tehditkar bir şekilde yana çevirdi. Bir süre önce menekşe rengi olan irisleri kırmızı akarsularla parlıyordu.
“Onun gücü, başkalarının zihinsel durumunu paramparça ediyordu.”
Böyle bir şey hiç olmadı, ama onun kırmızı gözleriyle karşılaştığında, sadece hikayeyi dinlemesine rağmen, sanki gerçekten yaşıyormuş gibi korktu. Judith tükürüğünü yuttu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...