Rahiplerin rehberliğinde tüm soylular yerlerine dönmeye başladı. Judith, Derrick ve kardeşiyle birlikte sütunun yanına yöneldi.
Açık hava vaftizhanesi, zemine çizilen bir desene göre iç ve dış kısım olarak ikiye ayrılmıştı.
Kutsama töreninin yapıldığı yerin içerisi, ortasında dik duran bir haç ve aralarında düzenli aralıklarla yerleştirilmiş uzun şamdanlar bulunan gümüş bir sunakla süslenmişti.
Dışarıda, vaftizhanenin içinden çıkmak için inilen merdivenlerden itibaren düzinelerce sütun ve aralarında rahat sandalyeler vardı. Dışarıda soyluların kutsama töreni için bekledikleri bir alan vardı.
Sandalye sırasındaki koltuklardan birine oturan Judith, İmparator'un kutsama törenini izledi.
Başrahip, rahip tarafından getirilen yarı saydam kutsal suyu Killiton'un alnına, çenesine ve her iki kulak memesine sürdü. Sonra ellerini Killiton'un başının üzerine koydu. Baş Rahip bir şeyler mırıldanmaya başladığında, avuçlarından güneş ışığının rengine benzer beyaz bir enerji döküldü.
Derrick tapınaktaki her şeyin şeytanın işine yaramayacağını söyledi ama gerginlik yüzünden Judith'in ağzı kurudu. Ya Killiton Hannibal tarafından ele geçirilmişse ve ilahi güç onun üzerinde bir tür etki yaratacaksa...? Keşke öyle olsaydı diye düşündü. Eğer durum böyleyse, en azından uzun zamandır başını ağrıtan Hannibal olayı çözülmüş olacaktı.
Killiton'un kutsama töreni, onun içten dileğinin aksine son derece barışçıl bir şekilde sona erdi. Baş Rahip'in avuçlarından parlak bir ışık kümesi sızdı ve sanki bir şeyin içine çekiliyormuş gibi emildi.
"Tüm içtenliğimle, Tanrı'nın lütfunun Majesteleri İmparator ve tüm Tyrher İmparatorluğu ile kalmaya devam etmesini diliyorum."
İmparator diz çöktüğü yerden kalktığında, onu koruyan Şovalyeler ellerindeki mızrakları iki kez yere vurdular. Yer bir çarpma sesiyle sarsıldı. Ardından, koro hassas bir sesle İmparator'a bir ilahi söyledi. Tapınak bariyerinin ötesindeki halk, "Çok yaşa Majesteleri İmparator!" diye tezahürat yaptı. Kutsal bir kutlamaya yakışan huzurlu ve samimi bir atmosfer vardı.
Killiton'un kızıl saçları esintide hafifçe sallandı. Bir süredir ilk kez neşeli bir ifadeyle etrafına bakındı. Aynı anda, yakınlarda oturan soyluların derin bir nefes aldığını hissedebiliyordu.
Kutsama töreninin ilk hedefi her zaman İmparator'a sabitlenmiştir. İkinci törende kutsamayı kimin alacağını seçmek ise İmparator'un yetkisindeydi. İşaret edeceği kişinin aslında bu imparatorlukta İmparator'un mutlak güvenine sahip biri olduğunu bilmek zor değildi.
Yılda sadece bir kez düzenlenen her kutsama töreninde Killiton her zaman Derrick Vaisil'i öne çıkarırdı. Judith bugün de muhtemelen böyle olacağını tahmin ediyordu.
"Şimdi, seçme sırası bende mi?"
Omzuna kırmızı bir pelerin sarmış olan Killiton, bir rahibin yardımıyla, kim ne derse desin bu imparatorluğun tek imparatorunun görüntüsünü andırıyordu.
"Düşes Vaisil."
Sonunda, tehlikeli bir sürüngen hissi veren dudakları kıpırdadı ve birini işaret etti. Judith tamamen Vaisil Dükü'nü bekliyordu ama ardından gelen 'Düşes' kelimesiyle gözleri fal taşı gibi açıldı.
Bir anda tüm gözler onun üzerindeydi.
Kendisine saldırmaya çalışan oklar gibi diğerlerinden gelen tüm gereksiz bakışları üzerine çekti. Çok kısa bir süre için Judith, sanki her yönden ok uçları kendisine doğru uçuyormuş gibi teninin acıdığını hissetti. Sırtında soğuk terler oluştu. Yanındaki koltuktan Derrick'in gözlerini üzerinde hissetti ama vücudu dondu ve gözleriyle buluşamadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...