37.BÖLÜM

2.4K 74 0
                                    

Düzgünce toplanmış gümüş rengi saçları darmadağınıktı, genellikle beyaz olan yüzü kırmızımsı bir renge dönmüştü, dudakları dağınıktı ve makyajı mahvolmuştu.  Üstelik boynunda kırmızı bir iz vardı.  Ancak, tüm bunlar, uyluklarındaki zevk ve ağırlık hissiyle karşılaştırıldığında hiçbir şey gibi görünüyordu.  Judith derin nefes alıyordu ve elinin tersiyle dudaklarını sildi.

"İnsanların buraya geleceğinden mi endişeleniyorsun?"

Düşesin elleri tükürükle ıslanmıştı ama Derrick hâlâ bir puro gibi parmağının ucunu ısırıyordu.

"Kalbin çok hızlı atıyor."

Hanımların oturduğu köşke olan mesafe çok azdı.  Ve herkes birkaç dakika içinde çifti bulabilirdi.  Judith, iniltisini bastırarak anlamlı bir şekilde Derrick'e baktı.

"Biliyorsan kes şunu," diye böyle bir şey söylediğinde kendini çok garip hissetti ama yine de kendini kontrol etmeye çalıştı.

Bu garip duygu şaşırtıcıydı: çok arzu edilen bir şeyden kaçındığın zamandı. Sonuçta, kendini tutkuya bırakman yeterliydi.  Ama neyse ki Derrick artık Düşes'e baskı yapmadı ve geri çekildi.  Ancak, herkes bunun son olmadığını anladı.

İblis koluyla dudaklarını dikkatlice sildi, gülümseyip hiçbir şey olmamış gibi davrandı.  Ama Judith sakinleşmedi, bu yüzden Derrick yakınlarda duran muhafıza hizmetçiyi aramasını söyledi.

Kızın onlara doğru koştuğunu görünce, "Şimdilik duracağız," dedi.

Sonunda, Judith'i tekrar öptükten sonra Derrick malikaneye yöneldi.  Çay partisinde çabucak ortaya çıkan ve onu savaş alanına çeviren iblis, tatmin oldu ve çabucak ayrıldı.  Hizmetçinin yardımını kabul eden Düşes, onun gidişini izledi.

Hizmetçi, Judith'in sonunda tekrar çay partisine gelebilmesi için kıyafetlerini, saçını ve makyajını düzeltti.  Düşes, boynundaki iz yüzünden saçlarını arkaya bağlayamadı, bu yüzden kendini hazırladıktan sonra gururlu bir adımla çardağa girdi:

"Sizden ayrılmak zorunda kaldığım için çok üzgünüm."

Hanımların yüzlerindeki ifadelerden, az önce önlerinde olanlara hala inanmadıkları açıkça görülüyordu.  Ama yine de içlerinden biri sessizliği bozmaya karar verdi:

"Dük sizi çok önemsiyor madam."

"Evet, kocanızın böyle şeyler yapmasına ben de şaşırdım..."

"Kabul ediyorum!"

Kızlar birer birer fikri aldılar.

«Söylentilere göre Dük Derrick çok gülünç ve kaba bir insan.  Ama bugün hiç de gerçek gibi görünmüyordu!»

Etraftaki herkesin şüpheleri vardı çünkü toplumdaki herkes Derrick'in gerçek aşkının Sylvia olduğunu biliyordu.  Ama yine de böyle bir şeyden sonra leydilerin hiçbiri dükün olayından bahsetmeye cesaret edemezdi.  Kocasının konusu her açıldığında Judith'in nefesi kesildi.  Ama şimdi kendini çok sakin ve özgür hissediyordu.

Garip bir şekilde Düşes, rahmetli kocasından değil, bir iblisten istikrar aldı.

"Söylentiler doğru olsaydı, Sylvia'nın cenazeye davet edileceğini mi düşündün?"

Kızların hepsi bu konuyu tartışmaya devam ettiler ve Derrick'in ilişkisi hakkında herhangi bir bilgiyi yalanladılar.

"Olmaz," dedi Judith.  "Madam'ı cenazeye hiç davet etmedim."

Tüm konuşmalar aniden kesildi.  Kızlar ne olduğunu anlamadan birbirlerine baktılar.  Ancak Judith bunu konukları utandırmak için söylemedi.  Bunu gerçekten yapmadı, çünkü davet edilen kişilerin listesini kişisel olarak onayladı.

"Ama o gün..."

Sylvia'dan ilk bahseden bayan, kendi savunması için ne söyleyeceğini bilemeyerek biraz tereddüt etti.

"Sylvia'yı da gördüm.  Ama bahçede değil, ana kapının önünde."

"Onu orada da gördüm!"

"Biliyor musun, biraz düşünürsem onu cenazeden sonra kapının yanında gördüm."

"Cenaze günü köşkün yakınında mıydı?"  Judith'e şaşkınlıkla sordu, Sylvia'nın neden geldiğini anlamamıştı.  Derrick'in durumunu öğrenmek için mi?

Nerden bakarsanız bakın, bu Hannibal rolü için mükemmel bir adaydı.  Ancak cenaze günü köşke gelmesinin bir anlamı yoktu.  Yoksa öyle miydi?  Olan şey daha çok Judith'in bir araya getirmesi gereken korkunç bir bulmaca gibiydi.

Çay partisi, hanımlar diğer konulara geçtiğinde, her zamanki samimi ortamına hızla geri döndü.  Ama bundan daha fazlası, Judith misafirlerle konuşmaya odaklanamıyordu.  Her seferinde cenaze fikrine geri döndü.

Sağanak yağmur yağıyordu ve her şey sisle kaplanmıştı.  Bu puslu hatırada, diğerlerinin hakkında konuştuğu Sylvia yoktu.  Bu nedenle Judith kesin bir şey söyleyemedi çünkü doğrudan tanık değildi.

Neyse ki çay partisi başarıyla sona erdi.  Judith, konaktan tek tek ayrıldıklarında her hanıma bahçeden bir buket çiçek ve küçük bir hediye verdi.  Bütün kızlar bu ilgiden hoş bir şekilde şaşırdılar ve elbette gülümseyerek, çay partisinin hostesine misafirperverliği için teşekkür ederek tüm hediyeleri kabul ettiler.

Judith bunu, sosyal çevrelerde yaşananları kesinlikle anlatmak isteyecek olan konukların öfkesini yumuşatmak için yaptı.  Ve bu, en azından, onları düşündürecek küçük bir rüşvet olabilir, Dük ve Düşes arasındaki ilişki hakkında konuşmaya değer mi?

Dyer hediyesini alırken, "Bugün eğlenceliydi," dedi.

Judith de kibarca, "Ben de her şeyi beğendim," diye yanıtladı.

"Üzgünüm."

Judith, Markiz'in neden özür dilediğini anlamadı ama hiçbir şey söylemedi ve devam etti:

"Şimdiye kadar senin hakkındaki söylentilerin doğru olduğunu sanıyordum.  Sonuçta, birçok insan bunun hakkında konuştu, bu yüzden bilgiden şüphe duymadım.  Elbette bu konuda çok fazla konuşmadım bu çok hassas bir sorun ama yine de seni böyle düşünmem yanlıştı.”

Judith ilk defa birinden bir özür duyuyordu.

"Teşekkür ederim," Düşes, özrü kabul ederek başını salladı.

"Ve bugün birlikte harika görünüyordunuz.  Bu nedenle, bu tür söylentilerin nereden geldiğini anlamıyorum."

Judith, Derrick'in artık farklı bir insan olduğunu gayet iyi biliyordu ama bunu söyleyemezdi.  Bazen gerçekten istemesine rağmen.  Markizin dediği gibi, yüksek sosyetede çift hakkında birçok söylenti vardı.  Ve şimdi Düşes birçoğunun ortadan kaybolmasından memnundu.

Ve akşam için en beklenmedik şey, sosyetede çok hesaplı bir kadın gibi görünen Markiz Dyer'ın davranışıydı.  Judith'e gerçek kalbi açan başkası değil kendisiydi.  Böyle kibar ve sakin bir özür, Düşes'i çok memnun etti ve samimiyetiyle kalbine dokundu.

The Duchess and the Devil  (NOVEL ÇEVİRİ)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin