"Önce Helen, şimdi de sen."
Helen, küçüklüklerinden beri kardeşlere bakan Marki'nin baş hizmetçisiydi. Hâlâ Vincen'e hizmet eden sadık hizmetkârlardan biriydi.
"Eğer anne babamız hayatta olsaydı, Helen ve benden daha kararlı olurlardı."
"Gerçekten de öyle. Öyle olsalardı, ben çoktan evlenmiş olurdum."
Her ikisi de ebeveynlerinin kararlılığını iyi bildiklerinden bu yakınmayı mırıldandılar ve kahkahalara boğuldular.
Judith, Vincen'in yanında kendini bu kadar rahat hissetmeyeli uzun zaman olmuştu. Son zamanlarda onun Hannibal olabileceğinden şüphelenerek gerginleşmişti ve bu da onunla rahatça iletişim kurmasını zorlaştırıyordu.
Judith'in soyadı değişmiş olsa da, "Vaisil "in altında "Lipid" yatıyordu.
Bu, Dük'ün evinden kovulsa bile onun için hâlâ bir sığınak olduğu anlamına geliyordu. Ve şimdi, ebeveynleri öldüğüne göre, o sığınağı koruyan tek kişi Vincen'dı.
"Bu arada, bugün Dük'le birlikte geldin."
"Evet, geldim."
"Dük şimdi tamamen iyileşti mi?"
Önceden sakin olan atmosfer hızla çatırdamaya başladı.
Vincen her zamanki gibi Derrick'e tuhaf bir ilgi gösteriyordu. Ondan şüphelenmek gibi tatsız bir durumla karşı karşıya kalan Judith ellerini kavuşturarak kıpırdandı ve usulca gülümsedi.
"Evet, öyle."
Belirsizliğe yer bırakmak istemeyen Judith mümkün olduğunca kısa cevap verdi. Vincen tam bir şeyler daha söyleyecekken Judith onun sözünü kesti.
"Peki o zaman, ben artık gideyim kardeşim. Kocama yakında döneceğimi söyledim, muhtemelen bekliyordur. Umarım başarılı bir gün geçirirsiniz."
Judith toplayabildiği en parlak gülümsemeyle çadırdan ayrıldı.
Dük'ün çadırına doğru yürürken etrafına bakındı. Bir ormandan çok balo salonuna yakışan genç hanımlar çadırlar arasında koşuşturuyordu. Muhtemelen günlerdir hazırladıkları mendilleri hoşlandıkları erkeklere ulaştırmak için acele ediyorlardı.
Judith'in bakışları yavaşça onların arasında dolaştı.
Mendillerini sımsıkı tutan genç hanımların yüzlerinde masum bir aşk ifadesi vardı. Yanakları heyecandan kızarmıştı ve çırpınan kalpleriyle ne yapacaklarını bilemiyor gibiydiler. Judith bu yüzleri çok iyi tanıyordu; bunlar "aşık" olanların yüzleriydi.
Judith birden Derrick'e baktığında kendi yüzünün nasıl göründüğünü merak etti.
"Ben de böyle mi görünüyorum?"
Hiç aşık olmamıştı ama çevresinde böyle pek çok örnek görmüştü. En önemli örnek, duyguları bir oyun gibi gören ve birçok kadının kalbiyle oynamaktan zevk alan rahmetli kocasıydı.
O zamanlar Judith, kocasını unutamayıp her gün ağlayan kadınları anlayamıyordu.
"Ama... Şimdi sanırım biraz anlıyorum."
Derrick hazırladığı mendili reddederse ne hissedeceğini hayal etti. Kendini utanmış ve küçük düşmüş hissedecekti ama her şeyden çok, duygularının reddedildiği düşüncesiyle üzülecekti. Kocası tarafından reddedilen kadınlar da muhtemelen aynı şekilde hissediyordu.
Bir süre yürüdükten sonra Derrick'in bulunduğu çadıra ulaştı. Çadırı koruyan şövalyeler sanki büyük bir hata yapmışlar gibi endişeli görünüyorlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Duchess and the Devil (NOVEL ÇEVİRİ)
RomanceDört gün önce cenazesi olan kocası Derrick Vaisil aniden hayata geri döndü. Ama bu adam ölmeden öncekinden o kadar farklıydı ki! "Acıktım, karıcığım." Her zaman kaçındığı yemek odasına düzenli olarak gelmekten, "Aynı yatak odasını kullanmaya ne ders...