🥀BAB - 20

41.1K 829 74
                                    

"KAU dah gila ke Iyad, pergi rogol budak bawah umur?!" Marah Adam kepada Riyyadh yang tenang duduk bersandar di hadapannya.

Adam Zafran Gabriell.

Sahabat akrab Riyyadh yang merupakan seorang doktor di hospital miliknya sendiri. Namun personaliti mereka berdua sama sekali jauh berbeza.

Tch.

Riyyadh berdecit sinis sambil menadah telinga mendengar bebelan sahabatnya itu. Wajahnya hanya tenang tanpa sebarang riak. Hanya diam mendengar.

"Bro?! Kau tahu tak keadaan budak tu dah teruk sangat? Kau rogol dia, liwat dia, dera dia dan kau pukul dia. Budak tu sepatutnya kau kena bawak ke hospital, Iyad." Sambung Adam lagi. Riak wajahnya kelihatan sangat serius. Setelah dia memeriksa Aisya sebentar tadi, hatinya luluh melihat keadaan gadis remaja itu.

Tubuh yang berbirat diwarnai dengan lebam biru kehitaman, kesan gigitan yang terukir pada setiap inci tubuhnya dan luka yang agak dalam pada peha halus Aisya.

Bagaimana gadis sekecil itu mampu bertahan dengan seksaan demi seksaan yang diberikan oleh Riyyadh?

Dan sebagai sahabat Riyyadh, dia sendiri juga tertanya-tanya apakah motif sebenar lelaki itu memperlakukan seorang gadis remaja yang polos seperti seekor haiwan yang langsung tidak layak dikasihani sama sekali?

"Itu urusan aku. Semua keputusan hanya aku yang layak putuskan. In fact, budak tu masih hidup lagi kan? Jadi, tugas kau untuk rawat dia dah selesai." Jawab Riyyadh bersahaja.

Adam menggeleng kesal mendengar jawapan yang tiada perikemanusiaan itu.

"Bro, kau dah ada Tiara. Jadi kenapa kau nak simpan dia dan seksa dia sampai macam tu sekali. Apa salah budak tu dekat kau?"

Heh.

Sudut bibir Riyyadh terjongket ke atas.

Belakang tubuhnya disandar penuh pada sofa yang empuk itu.

"Aku simpan dia sebagai tempat pemuas nafsu aku sahaja. Aku dah beli dia, jadi secara automatik, aku berhak sepenuhnya ke atas dia. Dan jangan sesekali kau bandingkan dia dengan Tiara. Diorang jauh berbeza. Tiara kekasih hati aku dan Aisya tempat pemuas nafsu aku."

Jawapan yang diberikan Riyyadh ternyata menyemarakkan api kemarahan di lubuk hati Adam.

Segera Adam melepaskan keluhan yang berat dan dalam bagi menahan rasa amarahnya yang ingin meletus.

Mata dipejam sesaat oleh Adam sebelum dia turut bersandar seperti Riyyadh. Jika mahu berbicara dengan lelaki kejam seperti Riyyadh ini, maka dia juga perlu tenang menghadapi situasai seperti ini.

Senyuman yang sinis kini terukir pada wajah tampan Adam.

"Heh. Jangan sampai Aisya yang jadi kekasih hati kau dan Tiara pulak yang jadi tempat pemuas nafsu kau, Iyad."

Balasan sinis dari Adam membuatkan riak wajah Riyyadh bertukar tegang dan serius. Tubuhnya ditegakkan bersama sepasang mata yang menatap tajam ke arah wajah sinis Adam.

"Just let you know, Tiara is one and only in my heart. No one can't replace her place. No one, including that girl."

Terletus tawa lucu Adam bersama kepala yang digeleng perlahan.

Haih Riyyadh, Riyyadh.

Seorang lelaki yang bertuankan ego dan nafsu.

"Okay. That's your life. Not mine. So, macam yang kau cakap tadi, tugas aku untuk rawat Aisya dah selesai. Jadi aku cau dulu. Ubat dan krim aku dah letak atas meja kau. Pandai-pandailah kau uruskan dia. Dia kan hak milik kau? Tapi cuma satu jelah aku nak pesan, jangan sampai satu hari nanti kau termakan dengan kata-kata kau sendiri dan masa tu kau jugak yang akan terhegeh-hegeh melutut merayu dekat Aisya."

𝐌𝐫𝐬.𝐑𝐢𝐲𝐲𝐚𝐝𝐡 𝐙𝐚𝐲𝐲𝐡𝐝𝐢𝐭𝐡 : 𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐖𝐢𝐟𝐞 [✓]Where stories live. Discover now