ROKOK yang baru sahaja hendak dicucuh itu tiba-tiba sahaja terpelanting jauh apabila ditepis kuat oleh Tiara.
Sepasang mata helang milik Riyyadh menikam tepat ke arah wajah berang Tiara.
"Kau dah kenapa?!" Berang dengan tindakan biadab Tiara, buat pertama kalinya, Riyyadh menengking wanita itu dengan panggilan yang turut diubah tanpa dia sedar.
Fikirannya serabut!
Barannya mula bertandang.
"You tu yang dah kenapa?! You masih fikirkan perempuan tu kan?! You dah berubah, Iyad! You dah berubah! Disebabkan perempuan tu, you dah pandai berkasar dekat I! Kalau you dah tak suka I, just let me go! Biar I pergi jauh dari hidup you! Itu yang you nak kan?!" Tengking Tiara kembali.
Riyyadh yang mula tersedar dari ketelanjurannya itu, menghela nafas yang panjang.
Fuck!
Dia hampir sahaja melempiaskan barannya kepada kesayangannya itu.
"Dear..." Suaranya kembali mengendur.
Pinggang ramping Tiara ditarik lembut dan tubuh itu dibawa melekap pada tubuh sasanya yang tidak berbaju itu.
Air mata Tiara yang mula mengalir membasahi dadanya mula membuaikan sesalan di dalam diri Riyyadh.
"Dear...I'm sorry. I'm sorry. I tak sengaja. I tak ada niat nak tengking you tadi."
Pipi mulus Tiara ditekup lembut dan didongakkan agar memandangnya. Air mata yang membasahi wajah cantik itu dikesat dengan ibu jari.
Dahinya dicantumkan dengan dahi Tiara. "I tak fikirkan pasal perempuan tu langsung. I cuma stress tadi. I tak sengaja termarah you. Don't cry, please. It's hurt to see you cry because of me."
Dada tegap Riyyadh ditumbuk kasar untuk melepaskan geram dan amarahnya.
"Yy-youu tt-tengking I tadi hiks.....you marah hiks I.....you---dah tt-tak ssayangkan I hiks....."
Riyyadh tersenyum nipis lalu menangkap kemas tangan halus itu.
"Shhh, I tak marah you dear. I tak marah pun. I tak sengaja." Pujuk Riyyadh lembut.
Esakan Tiara masih lagi tersisa. Wajah tampan kekasihnya dipandang.
"You tipu I...you kata you cintakan I...tapi kenapa you kahwin dengan perempuan tu? Kenapa you buat I macam ni?" Lirih Tiara seakan dia yang menjadi mangsa.
Dan benar. Lirihan itu hanyalah lakonan semata-mata. Semua itu dilakukan agar Riyyadh merasa lebih bersalah ke atas dirinya dan setelah itu, rancangannya untuk menundukkan lelaki akan menjadi lebih mudah.
"Hey, pandang I dear. Pandang mata I."
Dagu Tiara diraih lembut agar mendongak untuk menatap ke dalam matanya.
"I love you. I minta maaf untuk semua yang berlaku. I mengaku I dah buat kesilapan yang besar. But, please trust me. The only one that I love is you. Only you. Dan I sanggup buat apa saja untuk tebus kesalahan I dekat you. I sanggup. Asalkan you sudi untuk maafkan I."
Anak mata Riyyadh direnung dalam oleh Tiara. Kepastian dicari oleh Tiara.
"Betul you sanggup buat apa saja demi I?"
Riyyadh mengangguk. Bibirnya dilabuhkan sesaat pada dahi Tiara sebelum pandangan mereka kembali bertaut.
Ibu jarinya mengelus penuh kasih pipi mulus Tiara.
YOU ARE READING
𝐌𝐫𝐬.𝐑𝐢𝐲𝐲𝐚𝐝𝐡 𝐙𝐚𝐲𝐲𝐡𝐝𝐢𝐭𝐡 : 𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐖𝐢𝐟𝐞 [✓]
RomanceSequel from Cinta Hati Mr.Rayden Rafiqi : "Aku nak kau gugurkan kandungan tu!" -𝐑𝐈𝐘𝐘𝐀𝐃𝐇 "Jangan tuan, anak ni tak bersalah. Ini anak tuan." -𝐀𝐈𝐒𝐘𝐀 "Tch. Let me remind you again, flower. Hanya Tiara Kamelia sahaja yang layak mengandungkan...