Dünya üzerindeki tüm güzellikler onlar için birbirleri demekti.
Berdan'dan...
Babam benim için her şey demekti. Sığınacak bir liman, dinlenecek bir gölge ve çınar ağacı demekti. Belki yüzüm annemden yana gülmedi ama babamdan yana her zaman gülmüştür, ben ondan razıydım ve emindim ki o da benden razıydı.
Babamla gece geç saat olmasına rağmen oturup çay içmek istemiştik ve ben şuan çay demliyordum, bu işte üstüme yoktu. Çay demlendiğinde bahçeye babamın yanına çıktım ve tam karşısına oturdum. Bu akşam baba - oğul gecesiydi bizim için.
- E anlat bakalım Berdan Efendi, nasıl gidiyor Doktor Hanım ile?
- Ne demek o baba?
- Kıza nasıl baktığını gördüm oğlum kendini kandırırsın ama beni asla. Biliyorsun dimi?
- Bilmemek ne mümkün baba.
- Anneni çok takıyorsun, bunu kendine yapma.
- O seni hak etmiyor baba.
- Oğlum takılma bunlara.
- Takılırım. Sen kendine haksızlık yapıyorsun, ayrılmaksa ayrıl annemden ki kendine haksızlık yapma kendine.
- Oğlum kaç yaşına gelmişiz ne boşanması, boşver sen önüne bak biz artık geride kaldık.
- Sırf bu yüzden ileriye bakamıyorum ya.
- Sen annen gibi bir kadın ile evlenmeyeceksin ben biliyorum ki Elis kızım annene hiç benzemiyor emin ol.
Elis kimseye benzemiyor çünkü eşsiz bir kadın demek istiyorum ama susuyorum çünkü bu konuda şimdilik sessiz olmam lazımdı.
- Evet anneme hiç ama hiç benzemiyor bir kere o merhametli ve temiz kalpli bir kadın.
- Evet cesur bir kız hemde.
- Baba?
- Efendim oğlum?
- Elis'in babasını tanıyor musun?
Babam birden koca bir yutkundu ve biraz renk değiştirdi, kesin tanıyordu emindim.
- Uzaktan tanıyorum nasıl biri bilmem oğlum.
- Emin misin baba?
- Çay döksene oğlum bana.
Bir şeyler vardı ve bu benim aklımı karıştırıyordu.
- Peki annesi Naz Abla, o nasıl biri?
- O çok otoriter bir insandı oldum olası öyleydi. Hâlâ öyle olsa gerek baksana kızı burda bence kaçtı ondan.
- O kadar mı kötü?
- Öyleydi. Her şey onun istediğine uymak zorundaydı. Onun annesi ile biz çocukluk arkadaşıydık. Naz'ın babası ile benim babam çok yakın arkadaşlardı ordan da biliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VİSAL
RomanceBir polis düşünün; olduğu semtin hem polisi hemde reisi. Ve birde bir kadın düşünün; bu semte yeni yerleşen ve hastanenin yeni çocuk doktoru. Biz adamın sevdasına,kadının adama olan hayranlığına kah gülecek kah şaşıracaktık. Ve en sonunda olan biten...