lima

137 21 11
                                    


ATTENTION

🌼 • 🌼 • 🌼

"Sayang, you like it?" Jangmi tersentak  apabila taeyong mengenggam tangannya. Lantas Jangmi mengukir sekuntum senyum manis dan membalas pegangan taeyong.

"Mestilah I suka. Thanks sebab ajak i dinner malam ni. And for this ring. So sweet, taeyong." Taeyong turut tersenyum.

"My pleasure. Lagipun cincin tu dah lama I beli. I memang nak bagi dekat you tapi I selalu tak ada masa. I busy dekat pejabat. I'm really sorry, sayang."

Tu dia! Taste Jangmi bukan biasa-biasa. Sekali kenyit mata, dapat CEO syarikat.

"It's okay. I pun sibuk sampai akhir bulan ni. Banyak assigment yang prof bagi. Dia ingat i ni robot ke nak kena belajar setiap masa? Hm." Taeyong tergelak kecil lalu mengelus lembut permukaan tangan Jangmi.

"Kesian sayang I. Tapi tu semua untuk kebaikan you juga. Cepat you habis belajar, cepat you kerja dengan I. Nanti boleh jumpa setiap hari."

Motor kawasaki Ninja itu berhenti tepat di barisan penamat. Ramai yang tidak berpuas hati dengan pemilik motor mewah tersebut. Minho tersenyum sinis di sebalik helmet yang dipakainya.

Enjin motor dimatikan lalu dia turun dari motornya. Helmet dibuka seraya membetulkan rambutnya yang berantakan. Para wanita yang berada disitu lantas menjerit histeria memerhati Minho. Sangat tampan. Dengan peluh yang merecik menyebabkan rambut lelaki itu sedikit kebasahan.

"You lose, Serim." Kata Minho pada Serim. Pemuda bernama serim itu berdecit lalu memberi isyarat pada temannya agar memberikan habuan pertandingan tersebut pada Minho.

Wonjin mengangguk faham lalu menyeluk tangan ke dalam poket bajunya. Sampul surat tebal berwarna coklat dibaling ke arah minho. Dan untungnya, sampul tersebut disambut baik oleh Minho.

"Kalini kau menang. Next time, ada bet lagi. Masa tu aku akan pastikan kau kalah." Kata Serim berbaur amaran. Minho hanya terkekeh kecil sembari mencium sampul surat itu. Hm bau duit memang membuatkan segala lelah yang dirasai hilang begitu saja.

"Jangan mimpi terlalu tinggi, serim." ejek Minho lalu berpaling ke belakang menghampiri kumpulannya. Serim mendengus geram. Dia mengenggam penumbuk. Pemegang handle motor tersebut dihentaknya kuat melampiaskan rasa amarahnya.

"You sure tak nak I hantar you balik? Dah lewat malam ni. Nanti apa-apa jadi dekat you macam mana?" Soal Taeyong risau. Jangmi tersengih kekok. Sejujurnya dia tidak begitu suka dengan sikap prihatin Taeyong terhadapnya. Ada bau tak tanda-tanda taeyong berkumpulan bersama bekas teman lelakinya? Hm.

"I nak singgah rumah kawan I, Haein. Dia ada suruh I datang rumah dia sebab nak buat assigment. You baliklah dulu. Jangan risau pasal I. I pandai jaga diri sendiri." jelas Jangmi sambil menunjukkan ruangan sembang dia dan Haein. Namun Taeyong merenungnya tanpa lepas.

Aduh apa pula lepasni?

🌼 • 🌼 • 🌼

ATTENTION

ATTENTIONWhere stories live. Discover now