Roxmorts. Egy csak varázslók és boszorkányok lakta falu, mely elérhető közelségben van a Roxfort tanulóinak számára. A harmadik évfolyamon mindenki erről beszélt. A felsőbb évfolyamok is izgatottan tárgyalták úti céljaikat, de Harry látott pár közönyös arcot is, akikről Halloween hétvégéjén kiderült, hogy nem szándékoznak ellátogatni a faluba.
Aznap korán keltek, nagy tömegben megreggeliztek, majd elindultak az előcsarnok hatalmas tölgyfaajtaja felé. A kijáratnál Friccs állt, s minden diákot sötét gyanakvással méregetett. Harryék csoportostul elé léptek, mire a vén gondnok valamennyiük nevét kipipálta a kezében tartott hosszú listán. A Mardekárosok ekkor tovább indultak, és hamarosan találtak egy üres szekeret.
A falu éppen csak egy picivel volt közelebb, mint a Vasútállomás, így Harry logikusnak érezte, hogy oda is thesztrálok vontatta kocsikkal mennek. Elhelyezkedtek hát, s fiáker hamarosan meglódult alattuk.
- Szóóóval – csapta össze tenyerét Blaise csillogó szemekkel. – Hova megyünk először? – kérdezte a hat tagú csapatot.
Millicent, Daphne és Adelaide a megérkezés után leváltak tőlük, így a lányok közül csak Pansy és Tracey tartott a négy fiúval.
- A Roxfort Történetében van egy kép a falu bevásárló negyedéről – jegyezte meg Harry, habár a nélkül is eltájékozódott volna, hiszen tavaly Cissy nénivel körülnéztek itt. – Az alapján, ott balra – mutatott az említett irányba –, egy állatkereskedés van. Srégen vele szemben Roxmorts istápolya, a mellett pedig a Mézesfalás... Na jó – legyintett. – Inkább induljunk el, és majd bemegyünk oda, ami megtetszik.
Felsorolhatta volna az összes boltot, de nem látta értelmét. A későbbiekben azonban még is tartott egy kis útbaigazítást:
- Balra, a főutcában van a Három Seprű, Zonkó Csodabazára, Madam Puddifoot kávézója és a legvégén a Dervis & Durran roxmortsi talárszabászata – sorolta a Mézesfalás előtt állva. – Jobbra a Postahivatal, az Aranytalár Varázslódivat, egy élelmiszerbolt, Calamus Pennaboltja, a Szárnyas Vadkan, egy sport üzlet és a roxmortsi könyvtár van. A két utca csatlakozik, úgyhogy egyszerűen vissza lehet fordulni.
- Menjünk először balra – mondta ki Tracey, mire a többiek valamennyien bólogatni kezdtek.
Mikor Dracoék elindultak, Harry még visszanézett egy pillanatra a Mézesfalás kreatívan hívogató kirakatára. Zseniális hely. Annyi édes, sós, keserű és pattogós, savanyú és varázslatos édesség és élet volt ott, hogy a sebhelyes meg sem tudta nézni az összeset. Barátai ellenben fél vagyonukat ott hagyták – és ez még csak az első bolt volt...
A következő állomás Zonkó Csodabazára volt. Itt is rengeteg nyalánkságot találtak, de ennek az üzletnek a különbnél különb játékai voltak a fő szenzációi. A varázs sakkészlettől kezdve a mozgó állat, és híres ember figurákon; a Mindenhez Ragadó Ragacson; és a színes formákat eregető vízipipákon keresztül a Soha el nem olvadó Hóemberig minden volt.
A bazár után úgy döntöttek, nem a Három Seprűbe mennek át, azt a roxmortsi túra végére hagyják. Így hát tovább indultak a főutcában. Madam Puddifoot kávézójának kirakatát a fiúk visszatartott nevetéssel szemlélték meg, míg a két lány csillogó szemmel figyelte az ablakok mögött ülő szerelmetes párokat. Ide se mentek be, de mindenki megjegyezte magának a helyet. A fiúk, hogy mit kell elkerülni, a lányok, hogy hova kell jönni randevú alkalmával...
A Dervis & Durranhoz csak öt percre néztek be. Gyorsan felmérték, hogy milyen minőségű és mennyiségű ruhát lehet kapni – ha esetleg később kellene valakinek –, majd ráfordultak az összekötő utcácskára.
YOU ARE READING
What if...? - A másik út
Fanfiction1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...