A kivételes fiúnak is végig kell járnia a serdülőkor szokásos kálváriáját
Rita Vitrol írása
A tizennégy éves Harry Potter, aki szüleinek korai, tragikus halála óta a gyengédség és a megértő figyelem kínzó hiányától szenved, úgy hitte, hűséges és szerető társra lelt barátnője, a mugliszármazású Hermione Granger személyében. Sokáig nem sejtette, hogy a kapcsolat újabb érzelmi megrázkódtatással tetézi majd a múltból magával hozott lelki terheket.
A mérsékelten dekoratív, de annál ambiciózusabb Granger kisasszony becsvágyát vélhetőleg nem elégítette ki egyetlen híres varázsló szívének meghódítása – legalábbis ezt sejteti a tény, hogy újabban igényt tart a tavalyi Kviddics Világkupa sztárja, a Roxfortban vendégeskedő Viktor Krum gyengéd érzelmeire is. Krum bevallottan fülig szerelmes a fondorlatos Granger kisasszonyba, s már meg is hívta őt nyári látogatásra Bulgáriába, valamint kijelenttette, hogy "még soha egyetlen lány iránt sem" érzett így.
Könnyen lehet azonban, hogy a szabados erkölcsű Hermione Granger nem szűken mért természetadta bájaival vívta ki a szerencsétlen fiúk érdeklődését.
"Tényleg nem szép, de esze, az van – vall róla egyik iskolatársa. – Kitelik tőle, hogy megfőzzön egy szerelmi bájitalt. Szerintem azzal dolgozik."
A Roxfort házirendje természetesen tiltja a szerelmi bájitalok használat, s Albus Dumbledore ezek után bizonyára nem mulaszt majd el a csalárd Granger kisasszony körmére nézni. Mi, a kivételes fiú jóakarói pedig reménykedjünk benne, hogy Harry legközelebb egy arra méltóbb hölgyet fog a szívébe zárni.
A sebhelyes hatalmas levegőt vett, amit hosszú másodpercekig bent tartott, majd lassan engedett ki.
- Én figyelmeztettem... – dünnyögte maga elé. – Váltok pár szót Mionéval – nézett az aranyhármasra meglobogtatva a cikknél kinyitott Prófétát. – Ha késnék SVK-ról, kérlek szóljatok Mordonnak, hogy valami problémám akadt.
- Rendben – bólintott Theo.
- Kösz.
Harry ezután felállt a helyéről, arrébb sétált két asztallal, és mintha mindennapi dolog lenne, hogy egy mardekáros leül a hollóhátasokhoz, nyugodt arckifejezéssel levágta magát barátnője mellé.
- Harry – lepődött meg Lisa Turpin –, szia.
- Sziasztok. Hogy vagy, Mio? – simította meg a lány hátát.
- Ugyan – legyintett válaszul a boszorkány nemtörődöm módon, de a szemüveges látta rajta, hogy igenis megbántotta az újságban szereplő szöveg. – Az a nő nem a régi, ha csak ennyi telik tőle. Ez a firkálmány még viccnek is gyenge. Habár sajnálom, hogy téged is belekevert...
- Megkérdezhetem mivel haragítottad magadra?
- Nos... én nem vagyok olyan viszonyban Hagrid tanárúrral, mint te, de engem is nagyon felbosszantott az a cikk, amit róla írt – magyarázta. – A roxmortsi hétvégén a lányokkal – pillantott Lisára és Ignatiára – egymás melletti bokszokba kerültünk azzal a banyával, és én meghallottam, amint Ludo Bumfolt befeketítését tervezgeti...
- Nem tudta szó nélkül hagyni... – csóválta meg a fejét Lisa kissé idegesen.
- Nem bizony – vágta rá Hermione felszegett állal, mire barátnője csak legyintett egyet.
YOU ARE READING
What if...? - A másik út
Fanfiction1. tanév: "- Ollivander úr! - szólított meg a pálcást - Lehetséges volna, hogy az emberek ne tudjanak anyám varázspálcájáról? Az ilyesfajta titkok később még jól jöhetnek..." 2. tanév: "- Mit keres Ginnynél T. R. Denem, ma ismert nevén Voldemort füz...