3. év - Az igazság?

164 18 4
                                    

A karácsonyi ebéd másnapján Harry meglátogatta házvezetője magánlaborját. A férfi harmadik kopogásra nyitott neki ajtót, majd kérdőn nézett le rá.

- Szép napot, tanár úr!

- ... Mit akart tegnap? A lakomán.

- Ezért vagyok itt, uram – nézett el Piton karja mellett, be a helyiségbe.

- Még ma elmondja, vagy ki kell húznom magából? – ráncolta a homlokát.

- Az volna a kérdésem, hogy legközelebb elkészíthetem-e önnel Lupin professzor gyógyszerét?

A sötét szemek megcsillantak – tudta, hogy Potterre számíthat!

- Le kell lomboznom, nem áll szándékomban szétkürtölni a dolgot – ingatta a fejét visszafojtott mosollyal az arcán, mikor érzékelte a férfi hangulatváltozását.

Piton morcosan fürkészte tanítványát – még se számíthat Potterre.

- Szóval?

- Rendben – sóhajtotta egy aprót a bájitaltantanár. – Akar most segíteni?

- Szívesen – bólintott Harry.

Azzal a páros négy órára eltűnt az ajtó mögött.





- Tudja, tanár úr... gondolkodom a bájitalmesteri vizsgán...

Piton arcán érzelmek sokasága futott végig, de egy szempillantással később már semmi se látszott ebből.

- Az anyja is le akarta tenni – jegyezte meg. – Miután megszülte önt, elkezdett rá komolyabban készülni, csak aztán..... Biztosítom a támogatásomról!

- Köszönöm, professzor – mosolyodott el. – Ön szerint mikor kéne? Mikor fogok rá készen állni?

- Nos, tudja az alapkövetelményeket? – kérdezte a férfi.

- Igen – válaszolta Harry – Betöltött tizennegyedik életév és két saját készítésű vagy fejlesztésű bájital. Ha ezek teljesülnek, és a Bizottság elfogadja a főzeteket, akkor jelentkezhetek magára a vizsgára, ami írásbeli és gyakorlati részből áll.

- Pontosan. Az írásbeli bonyolult, összetett kérdéseket és feladatokat tartalmaz, míg a gyakorlatin bármi előfordulhat. Megeshet, hogy csak a bájital nevét írják fel a táblára, és neked el kell tudnod készíteni. Más esetben letehetnek eléd egy direkt elrontott főzetet, amit ki kell javítanod. Amikor én vizsgáztam, a táblára felírtak három teljesen ellentétes összetevőt, és azok felhasználásával kellett készítenünk valami használhatót. De hallottam már olyanról is, hogy az írásbeli eredménye alapján szólították a résztvevőket a hozzávalókhoz, és ha utolsóként hívtak ki, a maradékból kellett gazdálkodnod...

- Uh.

- Ezért én azt mondanám, ... jövő nyáron már le tudnád tenni.

Harry először nem tudta eldönteni, hogy a hirtelen tegezéstől vagy a relatíve közeli időponttól tátsa-e el a száját. Azt hitte, a férfi egy, az iskolából való ballagás utáni dátumot mond majd neki.

- Tessék? – pislogott nagyokat.

- Túl közelinek tartod? – húzta fel a szemöldökét amolyan „több magabiztosságot vártam tőled" jelentéssel.

- Igen! Nem! – mély levegőt vett. – Nem, uram, csak váratlanul ért.

- Örülök – jelentette ki fapofával. – Akkor a részletek. Feltételezem meg van mind a hét tankönyved és...







What if...? - A másik útOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz